K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2012, 06:26   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Sygedagpengestop- kan jeg forlænges???

Min sag kort fortalt:
Bliver i 2006 sygemeldt og fyret på mit job med depression og angst.
Går til behandling ved egen læge,psykolog og psykiater.
Er sygemeldt 18 mdr og får tilkendt en revalidering -hvor jeg skal tage en HG Voksen med henblik på elevplads på kontor.

Jeg bliver sygemeldt midt i forløbet og istedet for 2 år tager mi revalidering 3 år.

2010 får jeg færdiggjort min HG og får elevplads. Bliver dog sygemeldt allerede efter 3 mdr og har været syg siden.(min elevkontrakt er opsagt)

Mine sygedagpenge skulle herefter stoppe i nov 2011- men inden da søgte jeg pension efter §17, da jeg ikke kunne gøre andet for at redde mig selv økonomisk.

Nu skal sagen snart afgøres og jeg har fået min RP hjem til partshøring og skal svarer inden den 20 april.

De mener ikke jeg kan forlænges .

Jeg har i mellemtiden fået en diagnose og den hedder svær depressiv personlighedsstruktur og udbrændthed.
Alle de udtalelser der ligger fra psykolger,læge og psykiater ligger tilbage i maj 2011-oktober 2011, men diagnosn fik jeg først her i december 2011.

Der er åbenbart ikke hentet alt ind til min RP selvom min sagsbehandler godt ved der foreligger en diagnose.

Alle peger på at jeg har varige skånehensyn-selv lægekonsulenten skriver dette.

Min psykiater kan ikke gøre mere for mig og kan kun tilbyde et gruppeforløb i efteråret 2012.

Hvad gør jeg???? hvad skal jeg forlænges efter HVIS jeg skal forlænges??? og hvis ikke, hvad skal jeg så????

Min sagsbehandler siger jeg får afslag på pensionen og det ved jeg jo også godt,men jeg kunne ikke stå uden indtægt.

Jeg er gift, bor i lejehus og har to børn som min mand ikke er far til. Jeg kan i dette tilfælde ikke søge kontanthjælp da han tjener 26000 om måneden.
Dog kan han ikke forsørge os, da han betaler stor skattegæld som ikke kan nedsættes. faktisk ville vi ikke kunne klare det uden mine sygedagpenge.

Jeg kan ikke melde mig rask via a-kasse da jeg ikke har haft timer nok de sidste 3 år(pga sygdom og revalidering)

Hjææææææælp
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 06:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige som jeg ser det, er der ingen steder at hente hjælp for jer med mindre i flytter fra hinanden.

i kan måske få hans skatte afdrag nedsat mens i har mindre indtægt.

håber der er andre her der har beder råd.

Lige er lille spørsmål, er dine syge penge stoppet pga varihed og har du anket det?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 07:10   #3
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
det er endnu ikke afgjort,men har fået RP til partshøring inden det bliver afgjort.
Sagsbehandler skriver dog at det vil ophører.

vi er også selv ude i at blive "skilt" men ville have det skidt med at snyde- det hjælper jo ikke ligefrem på ens psyke.

og ja det er pga varighedsbegrænsning de påtænkes at ophører.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 07:14   #4
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
tror du har et stort problem i at du har søgt en §17, for hvis du får afslag der hedder den kontanthjælp som du så mener at du ikke er berettiget til. Du kan ikke gå tilbage til sygedagpenge efter et afslag på ftp
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 07:25   #5
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
de skal afgører mine sygedagpenge INDEN de afgør pension§17.
det ringede sagsbehandler og sagde til mig før påske.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 08:02   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis de så forlænger dine sygedagpenge, så må du jo få bremset den §17, for ellers ryger sygedagpengene alligevel, når du får afslaget - og så er du jo lige vidt.

§17 er jo kun et pusterum med en stakket frist på MAX 3 mdr. Og man søger jo netop §17 for bla at kunne vinde lidt ekstra tid på sygedagpenge, men udgangspunktet bliver jo kontanthjælp uanset hvordan man ellers vender og drejer sagen.

Så det lyder som om i har kørt sagen i forkert rækkefølge.

Normalt tjekker man om man kan få forlænget sine sygedagpenge INDEN man begynder at tænke på §17.

Kan man så forlænges, så holder man sig i ro indtil forlængelsen er ved at udløbe, og SÅ kan man søge §17 inden selve stoppet. Og vinde max 3 mdr mere på sygedagpenge.

Kan man ikke forlænges, så kan man søge §17 inden stoppet, og vinde max 3 mdr.

Men begge dele udløser kontanthjælp i sidste ende.

Sidst redigeret af Ninja; 12-04-2012 kl. 08:08.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:35   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af minismandag Se meddelelser
Min sag kort fortalt:
Bliver i 2006 sygemeldt og fyret på mit job med depression og angst.
Går til behandling ved egen læge,psykolog og psykiater.
Er sygemeldt 18 mdr og får tilkendt en revalidering -hvor jeg skal tage en HG Voksen med henblik på elevplads på kontor.

Jeg bliver sygemeldt midt i forløbet og istedet for 2 år tager mi revalidering 3 år.

2010 får jeg færdiggjort min HG og får elevplads. Bliver dog sygemeldt allerede efter 3 mdr og har været syg siden.(min elevkontrakt er opsagt)

Mine sygedagpenge skulle herefter stoppe i nov 2011- men inden da søgte jeg pension efter §17, da jeg ikke kunne gøre andet for at redde mig selv økonomisk.

Nu skal sagen snart afgøres og jeg har fået min RP hjem til partshøring og skal svarer inden den 20 april.

De mener ikke jeg kan forlænges .

Jeg har i mellemtiden fået en diagnose og den hedder svær depressiv personlighedsstruktur og udbrændthed.
Alle de udtalelser der ligger fra psykolger,læge og psykiater ligger tilbage i maj 2011-oktober 2011, men diagnosn fik jeg først her i december 2011.

Der er åbenbart ikke hentet alt ind til min RP selvom min sagsbehandler godt ved der foreligger en diagnose.

Alle peger på at jeg har varige skånehensyn-selv lægekonsulenten skriver dette.

Min psykiater kan ikke gøre mere for mig og kan kun tilbyde et gruppeforløb i efteråret 2012.

Hvad gør jeg???? hvad skal jeg forlænges efter HVIS jeg skal forlænges??? og hvis ikke, hvad skal jeg så????

Min sagsbehandler siger jeg får afslag på pensionen og det ved jeg jo også godt,men jeg kunne ikke stå uden indtægt.

Jeg er gift, bor i lejehus og har to børn som min mand ikke er far til. Jeg kan i dette tilfælde ikke søge kontanthjælp da han tjener 26000 om måneden.
Dog kan han ikke forsørge os, da han betaler stor skattegæld som ikke kan nedsættes. faktisk ville vi ikke kunne klare det uden mine sygedagpenge.

Jeg kan ikke melde mig rask via a-kasse da jeg ikke har haft timer nok de sidste 3 år(pga sygdom og revalidering)

Hjææææææælp
Ninja har fuldstændig ret i det hun skriver i forrige indlæg. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du er blevet anvist, at skulle søge ftp. iht. §17, hvis ikke din sag lå direkte til det!!?? Din sagsbehandler siger selv, at det bliver et afslag hvorfor er den så søgt? Kan du nå at trække den tilbage så gør det omgående.

Mht. muligheden for forlængelse af dine sygedagpenge, der kan dette kun ske iht. §27 stk. 1 som du kan finde under sygedagpenge stop på forsiden af K10: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Umiddelbart ser det ud til at du i første omgang blev forlænget mht. revalidering dvs. §27 stk. 1 nr. 1. Spørgmålet er nu om dine lidelser er stationære nok også de nye du nævner, til at du kunne afklares iht. §27 stk. 1nr. 2 dvs. en arbejdsprøvning!!??

Det tyder dog ikke på, at de vil sende dig i arbejdsprøvning, så alt efter hvor lavt dit funktionsniveau er i hverdagen, dvs. om du overhovedet magter noget der, så kunne dine afklaring under sygedagpenge fortsætte under §27 stk. 1 nr. 4, dvs. mod fleks eller pension!!?

Mht. partshøringen af din ressourceprofil, der er det jo vigtigt at du få tilføjet eller rettet hvad du mener der skal rettes. Endvidere formoder jeg at du har ladet dig partshøre mht. sygedagpenge stop!!?? Har du modtaget det endelige stop af sygedagpenge eller kommer det først efter partshøring og endelig rettelser til rp.én?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 12-04-2012 kl. 10:39.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 11:21   #8
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Jeg fik at vide i november 2011 at mine sygedagpenge ville stoppe pga varighedsbegrænsningen, da jeg på det tidspunkt ikke havde en diagnose. derfor søgte jeg § 17.

Jeg har nu fået min RP til gennemgang og det er som jeg forstår det samtidig en partshøring som skal sendes retur inden den 20 april.

Alle de oplysninger der er fra diverse læger osv ligger tilbage før november 2011. Derfor er der ikke den nye diagnose og udtalelse fra min psykiater med.
Må de kun bruge de oplysninger de har på varighedtidspunktet i november 2011???
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 08:29   #9
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Nå lidt nyt herfra.

Skal idag søge om KH og er godt nok spændt på om det kan give noget.

Hvordan mon det ligger med forsørgelsespligt når min mand IKKE er far til MINE børn??????

Han tjner ca 240000 om året før skat ,bidrag osv. så ved slet ikke om jeg får noget
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 06:33   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
At jeres børn ikke er fælles giver ikke ekstra penge i kh i er gift så der er forsøger pligt, tværtigmod har i en ekstra indtægt i børnepenge.
kender ikke lige hva man må have i løn for at få kh
ved, at man ikke må have værdier over 10000 det gælder alt, hus, bil , pensionopsparring.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Hjælp - kan jeg forlænges? vallud Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-11-2011 01:05
kan de forlænges igen mettekm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-03-2011 14:15
Kan mine sygedagpenge forlænges? ??? Alt det andet 18 13-06-2010 15:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension