K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 18:55   #1
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
Kan det være rigtigt?

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svarer mig på. Jeg blev i januar08 sygemeldt fra mit arbejde og fik sygedagpenge året ud, men startede i arbejdsprøvning dec 08. Jeg overgik så til revalideringen og fortsatte arbejdsprøvningen hele 09 - startede med få timer og så skulle timerne sættes op for at finde ud af hvor mange jeg kunne holde til ugentligt. Jeg fik det værre og værre des flere timer jeg fik og havde en del sygedage. I sommeren 09 indstillede kommunen mig til fleksjob, jeg fortsatte min arbejdsprøvning. I august måned 09 får jeg den besked, at da jeg ikke kan klare min arbejdsprøvning 37 timer ugentligt skal jeg over på kontanthjælp og det kommer jeg så. Jeg får i dec 09 tilkendt fleksjob 20 timer ugentligt. Men da jeg var på kontanthjælp da jeg fik bevilliget fleksjob, skulle jeg skulle fortsætte på den ydelse. Kan det være rigtigt, at man må fjerne revalideringsydelsen mens man er i arbejdsprøvning og sættes over på kontanthjælp fordi man ikke kan arbejde fuldtid? Kunne jeg have arbejdet 37 timer i min arbejdsprøvning, så kunne jeg NOK også have været tilbage til mit tidligere job på ordinære vilkår. Der er en grund til, at det hedder arbejdsprøvning Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg har lyst til at klage over dette.
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:13   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Hvad står der i din jobplan?

Det er ret vigtigt, for udgangspunktet for revalidering er, at du raskmelder dig og forventes at kunne arbejde fuld tid.

Hvis der ikke i jobplanen er taget højde for den situation, at du ikke kan klare fuld tid - eller noget tilsvarende er noteret andetsteds i din sag, f.eks. i din journal eller måske ressourceprofil, har kommunen fuldt lovgivningen, som de skal.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:17   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
En revalidering sigter udelukkende på at man skal tilbage til ordinært job, dvs. fuld tid uden de store skånehensyn.

Det er også klart formuleret i loven at kan man IKKE komme på fuld tid i løbet af en revalideringsperiode, så skal tiltaget stoppes...

Som jeg forstår indlægget er der ikke noget at komme efter i forhold til en klage
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:18   #4
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
Kommunen vidste jeg ikke kunne arbejde fuldtid og de indstillede mig til fleksjob mens jeg fik revalideringsydelse. Deres begrundelse for at stoppe revalideringsydelsen var, at jeg ikke i min arbejdsprøvning kunne arbejde 37 timer - arbejdsprøvningen gik ud på, at finde et leje/timetal jeg kunne holde til.
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:24   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Den er stadig god nok, men kringlet...

Du har fået fleksjob fordi fuld tid er udelukket. Dette gør så også at så snart det bliver åbenlyst så skal revalideringen stoppes...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:24   #6
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
I min jobplan står, at jeg ikke vil kunne arbejde på ordinære vilkår samt at fleksjob er løsningen. Jeg forstår så blot ikke, hvorfor de så satte mig på revalideringsydelse efter dagpengestop, da kommunen allerede vidste på det tidspunkt at jeg ikke blev fuld arbejdsdygtig igen. men først 8 måneder senere finder ud af at jeg skal på kontanthjælp. Skal lige siges, at den sagsbehandler jeg havde, havde fået andet job i samme kommune pr 1. september og hun sagde, at det var lidt bøvlet hvis en anden skulle ind i min sag og hun tog mig derfor med over i kontanthjælpsafdelingen hvor hun skulle starte job
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:35   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nu bliver den da bare mere og mere kringlet...

Jeg tænker om det mon ikke er et for-revalideringsforløb du har været i, hvor ydelsen er den samme som man kom fra (sygedagpenge i dit tilfælde).

Men hvorom alting er og hvor kringlet det end lyder, så vil jeg stadig mene det er ok det de har gjort...

Og en klage 2 år senere vil slet ikke få ørenlyd. Og havde de ikke lavet det revalideringsforløb kunne du have risikeret at været i arbejdsprøvning på kontanthjælp...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:46   #8
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
Ydelsen var rigtignok den samme som sygedagpenge. Jeg fraflyttede kommunen (nu ikke af den årsag) Og de undrede sig i den nye kommune over at jeg var sat på kontanthjælp. Sagde jeg kunne klage over det da det virkede meget underligt.

Jeg forstår så blot ikke, hvorfor de så ikke stoppede min revalideringsydelse samtidig med at de indstillede mig til fleksjob, men fortsatte min ydelse flere måneder efter
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:18   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du skriver, at din tidligere kommune indstillede dig til fleksjob (korrekt?), men blev du godkendt og fik papir på, at du er fleksjobber?

Jeg er lidt forvirret, fik du revalideringsydelse eller sygedagpenge under revalideringen? Jeg mener, at under en forrevalidering, så bevarer man den samme ydelse som man hidtil er på. Selve revalideringen kommer efter forrevalidering, hvor man går over til revalidering.

Hvis du var på sygedagpenge og de stoppede den, skulle du jo partshøres i stop af sygedagpenge. Hvis de ville lade dig blive godkendt til fleksjob, kunne de godt ændre ydelsen fra sygedagpenge til ledighedsydelse.

Men var der en afgørelse på stop af ydelsen, kunne man have klaget over den.
Er du aldrig blevet orienteret om stop af sygedagpenge, mener jeg faktisk godt, man kan henvende sig til kommunen og sige: "at jeg aldrig har fået en partshøring eller afgørelse på stop af ydelsen - jeg ønsker at få afgørelsen skriftligt og derefter klage over den" - det er sådan jeg tænker lige nu...

Jeg selv flyttede kommune, hvor jeg i den gamle kommune var på revalideringsydelse, men dog uden plan. Selvom kommunen lovede mig at jeg ville fortsætte på den samme ydelse, så røg jeg på kontanthjælp i den nye kommune. Jeg var skisme sur... Men det var den gamle kommunes fejl, fandt jeg ud af. Jeg kunne godt se, at der manglede en plan for den revalidering... Det tog lidt tid på kontanthjælp, hvor jeg så kom på revalideringsydelse igen, og så direkte til fleksjob....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:21   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Når man kommer over i noget for-revalidering, så ja så har man samme ydelse som før... Men det er kun kr. øre der her menes, ikke ret og pligt, det ændrer sig. Så accepterer man forrevalidering, så accepterer man også stop af sygedagpenge
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan det være rigtigt? tumnus Alt det andet 2 26-06-2012 18:25
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
kan det være rigtigt nikkoshadow Alt det andet 8 27-07-2010 21:53
kan det være rigtigt Gunell Alt det andet 2 08-01-2010 15:44
Kan det være rigtigt? Virginia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension