K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 13:49   #1
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Unhappy puha livet kan være urimelig hårdt

jeg tror bare jeg har brug for lidt luft nu, og det her er vist et rigtig klynke indlæg

nu har jeg døjet med konstante daglige smerter siden maj hvor jeg var ude for en arbejdsulykke. jeg har gået fast sygemeldt siden april 2009, da jeg ikke ville sygemelde mig uden at vide hvorfor jeg var sygemeldt og alle undersøgelser sagde at jeg ikke havde ødelagt noget i hverken ryg eller hofte, så jeg arbejdede trofast videre indtil november måned hvor jeg gik ned pga de mange smerter de kostede mig så fyresedlen. Det har været en sej kamp med kommunen og de har også nu valgt at stoppe mine sygedagpenge, det er dog anket men har ikke hørt noget endnu andet end de har modtaget min klage. da jeg nåede april måned i år begyndte jeg at blive nervøs for der havde der ikke været mulighed for at komme i kontakt med min sagsbehandler siden februar hvor hun blev sygemeldt. den 12 april skulle jeg have været til et møde med min sagsbehandler og en fra det sted jeg var på kursus, men sagsbehandleren udeblev så der kom ikke nyt frem der, jeg sender hende en mail da jeg kommer hjem, og ringer og snakker med min mor, som mener at jeg burde søge ftp, fordi det ikke kunne blive ved på denne måde. oven i det hele skal min datter konfirmeres om søndagen, planen var at min mor ville hjælpe mig, med at få det sidste ordnet det var jo det første barnebarn der skulle konfirmeres og hun glædede sig helt vildt min mor, senere på dagen kom så det værste opkald i mit liv, Min mor var død, hun var sovet stille ind 56 år gammel ingen grund det var bare slut. der gik mit verden itu. siden da har det kun været dårlige ting der sker intet positivt og oven i det hele skal man slås med den skide kommune, jeg er så træt efterhånden.
-den 17 maj er jeg til undersøgelse på hjerteambulatoriet og midt i det hele siger lægen lever dine forældre, jeg fortæller så at ja min far gør min mor er lige sovet ind, han spørger så ind til hendes helbred og jeg må fortælle at jeg ved ikke hvorfor hun døde og sygehuset valgte ikke at obducereså kom beskeden du lider af hjertesvigt og det er højest sandsynligt det din mor er død af da det oftest først viser sig ved et pludseligt dødsfald. jeg gik helt i chok og har faktisk været det siden, samme uge ringer de så fra kommunen at de har valgt ikke at forlænge mine sygedagpenge, da de mener jeg er for syg til at blive arbejdsprøvet, men samtidig for rask til at søge ftp

jeg kan jo ikke gøre andet der end vælge at klage det har har jeg så gjort, den 21 maj ringer min telefon så igen, min far er blevet akut indlagt med adskillelige blodpropper i lillehjernen, for min egen sygdom var jo ikke nok til den uge nææ vi skal også lige forholde os til at min far risikerer at blive lam. det er han gudskelov ikke blevet og selvom der er lang vej endnu er han i bedring

jeg går nu til kontrol hver uge på sygehuset og de mener de kan bremse min hjertesygdom, men hvad der er sket kan ikke helbredes, så det at jeg nu kun kan gå fra stuen ud til køkkenet, og så være totalt tom for energi, det skal jeg bare leve med.beskeden i sidste uge var at jeg nok skulle forberede mig selv på at et liv uden for hjemmet altså via arbejde, ikke var en mulighed for mig, men kun tiden kan vise det.

de sidste mange uger er der grædt mange tårer, jeg synes bare livet er så urimelig hårdt lige nu, men det der ikke slår mig ihjel det gør mig vel stærkere.

Nu er jeg jo så overgået til kontanthjælp, og der skal man jo som bekendt aktiveres, så lige nu diskuterer vi hvordan jeg kan være for syg til arbejdsprøvning, men rask nok til alle mulige håbløse projekter i aktivering. sygehuset har sagt at jeg skal sygemelde mig til alle de tilbud de kommer med da de mener at det vil stresse mig for meget hvilket i sidste ende kan slå mig ihjel, nu har jeg så bedt dem om at indhente de nye oplysninger fra sygehuset, og håber så at få en lille pause.

hmm nu tuder jeg så lidt igen men var egentlig rart at få sat ord på alt det der fylder lige nu
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:28   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
kunne du ikke få dem til, og evt: give dig et eller andet på skrift fra sygehuset, .... altså dem der mener du skal sygemelde dig fra diverse tilbud om aktivering.....

jeg tror du da ville stå temmelig en del stærkere i din sag..... for der er jo lovgivning på området der udtrykkeligt siger, at dette aktivering IKKE må forvære din helbredsmæssige situation....... hvilket de jo indikerer det vil gøre......

så kan du få en læge til på skrift og bakke dig op, ville det være et særdeles stærkt argument for ikke og placerer dig i urimelige projekter fra K.H. eller for og få K.H.

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:34   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg ville bare sende dig de bedste tanker midt i modgangen...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:41   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Du skal få skriftligt at du ikke må aktiveres! Den må kommunen ikke ignorere!

Ellers varme tanker herfra Peppe.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:55   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
sikke da en elendighed.. forstår godt du trænger til at lette dit hjerte. sender dig mange mange tanker.

kender du www.mindet.dk der kan du lave en mindeside, tænde lys eller bare komme i kontakt med andre som har mistet alt for tidligt.
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 18:13   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej


først en massedet er en stor omgang du har været igennem, så det er helt normal man reagerer som du gør.

har du søgt aktindsigt hos kommunen, for at se hvad de har på dig?

derudover skal du have hospitalets læger med ind over, til at udtale hvad du fejler og hvordan dine arbejdsmuligheder ser ud?

for hvis de siger ingen erhversevne må kommunen ikke sidder disse overhøringer over, så må/ mener skal de følge op på disse ved muligvis at sende dig videre.

det lyder helt gak, at du er havnet på kontanthjælp, istedet for forsat sygedagp. eller flex-førtidsp. udfra hvad du har skrevet.

håber der er andre der kommer på banen, til at hjælpe dig videre frem
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 18:19   #7
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Har sygehuset ikke der hvor du går til kontrol en sagsbehandler, som kan få kommunen til at indse at du "virkelig" er syg og hjælpe dig videre?


Har du meldt din arbejdsskade til arbejdsskadestyrelsen??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 23:21   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er godt nok hårdt ramt, både på egne vejne, og med dine forældre oveni.

Hvad giver de i begrundelse vedr sygedagpengestop?

Som du selv påpeger, kan de ikke i den sag, vælge IKKE at arbejdsprøve dig, for så at ville, fluks du er på kontanthjælp.

Men jeg ville insistere på en arbejdsprøvning, for hurtig afklaring, som vidst er det du har mest brug for, så du kan få ro.

Det skal selvsagt gøres på reva center, hvor de kan tage de fornødne hensyn. Max 8 uger.
Det burde kunne gøre det.

Du skal selvsagt have fagforening(eller anden bissidder)med, til at sikre at de fornødne hensyn tages(når aftale laves). Herunder få speciallægen(på sygehuset) til at lave dine skånehensyn, ved en arbejdsprøvning.
Dette skal således indskrives i job-plan.

Du vil også stå størkere i evt senere klagesag vedr sygedagpenge, idet du beviser, nul arbejdsevne, som kunne have været afklaret på sygedagpenge.

Du kan også blive fritstillet(match 5) passiv, pga dine lidelser, men det bliver du så ikke afklaret af.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 00:36   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kan simpelthen ikke finde på andet at sende dig end en masse til fri afbenyttelse.

Det er simpelthen så rædselsfuld en situation at stå i - og du står lige nu i stormens øje.

Håber du har nogen gode mennesker omkring dig, der kan hjælpe dig midt i det hele, både m sorgen, chokket og savnet -MEN også m din egen uafklarede situation.

Du er selvfølgelig velkommen til at stille spørgsmål mm herinde, der er (næsten) altid nogen der er parate til at hjælpe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 08:17   #10
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Først tak for alle de varme ord, og naturligvis også de gode råd der er kommet.

sygehuset har henvist mig til hjerteforeningens sagsbehandler. hende skal jeg så have kontakt til først, jeg har lige meldt mig ind i foreningen så ville afvente papirer på at jeg er medlem, før jeg hiver fat i hende.

min arbejdsskade er anmeldt og jeg blev vurderet til en mengrad på 5 % det mener hverken jeg eller fagforening er nok men vi valgte at vente med anken indtil der lå flere papirer på hvad jeg fejler.

sygedagpengestoppet kom med begrundelsen for syg til arbejdsprøvning men for rask til ftp, den er anket og der har jeg så nu fagforeningen med ind over nu.

og ja en hurtig afklaring ville være det bedste, hvilket også nager mig lige nu, for ja hvis de ringede og sagde at de nu havde fundet et sted jeg kunne blive afprøvet, så mødte jeg gerne op, men de mener at indtil det kommer, så kan jeg jo starte op på deres aktiveringscenter, og øve mig i at skrive ansøgninger. og det nægter jeg altså.

men ja man kan hurtigt blive væltet omkuld i dette system, hvis ikke man har kræfter til at kæmpe. dog er det dejligt at have fundet et sted hvor man kan åbne op og få lov bare at synes det hele er noget ****, og samtidig få gode råd til hvordan man kommer videre, for jeg kan godt mærke jeg skal passe på ikke at synke for meget ned i selvmedlidenhed, for så vælter jeg da helt.
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Puha..... Snittepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 03-12-2012 15:09
Puha en masse spørgsmål? stitz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-05-2011 17:26
Puha Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-04-2010 11:04
Puha - sikke et arbejde. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-11-2007 19:07
Puha nu er det tæt på. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2007 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension