K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2009, 18:55   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvor lang tid kan det tage for læge konsulenten.

Hejsa,

Jeg går stadig og venter på at få min sag "behandlet" ved læge konsulenten så min sagsbehandler kan få gjort min ressource profil færdig og sendt til mig for godkendelse (partshøring). Det er naturligvis sommerferie, men der har godt nok trukket i lang drag.

Jeg var til psykiater for at få lavet special læge erklaring 7 maj og den var færdig sidst i maj. Min sagsbehandler fortalte mig at de kun har læge konsulenten hos dem hver onsdag og det er 20 sagsbehandlere der fodre hende. De er dog ved at kører en ny medhjælper i stilling til at hjælpe, men det sætter jo ikke så meget gang i det lige nu og her. !!

Min sagsbehandler håbede at hun ville kunne sende mig rpén inden hendes ferie i august, nu må jeg altså have fat i hende i morgen igen, hvis hun ikke er gået på ferie. Er det meget normalt at det tager en krig hos lægekonsulenten. ?? Man vil jo nødig presse for meget på.

Håber jeg for medhold, så jeg ikke skal igennem noget lignende igen.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 19:02   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Enteneller.

Check....forespørg i din kommune om hvor du kan få oplyst dennes politiske vedtagne sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

En del kommuner har også fastsat frister for resourceprofiler, som skal overholdes.

Alt andet ammestuesnak om at kører en ny medarbejder i stilling ect er ikke dit bord.
Så meld dig ud af flinkeskolen og begynd at stille krav til dine omgivelser. Selvfølgelig inden for lovens rammer, som også gælder for handicappede, arbejdsløse, flexjobbere, kontanthjælpsmodtagere og k10èr.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 09:55   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Har endelig lige talt med min sagsbehandler, som jeg har rykket for svar på status på min sag utallige gange.

Hun har lige igår fået min sag retur fra lægekonsulenten, men hun skal lige have talt med ham senere idag !!!!!!! og så ringer hun til mig. Jeg fik vristet ud af hende at han mente, at det af mine papirer ikke var megen angst beskrevet eller så, men det er der såmænd. !!!!!

Min sagbehandler vil dog lige tale med ham og få rettet hans formulering...... Hun vil lige have lavet min sag færdig inden hun STOPPER...... Dahmm hun stopper 1/10...

Hun ringer til mig senere i dag når hun har talt med lægekonsulenten, jeg vil formodentlig modtage ressource profilen til gennemlæsning i weekenden.

Er det mon smart, at få andre ind over ressource profilen eller skal jeg bare tolke den selv. ????

Kender I øvrigt det, at jeg gerne ville have ringet til en veninde og fortalt alt dette, men føler mig for belastende indimellem ??. Så er det bedre at skrive på K10 !!??.

Åhh, jeg er spændt, håber på det bedste. Jeg søger ftp. under §18 og har allerede været i 2 arbejdsprøvinger, måske begynder jeg allerede i efteråret at modtage penge fra det offentlige i form af ftp, det ville bare være overfedt.

Há en god dag, skønt at få luft, efter at have ventet på lægekonsulenten i 4 mdr. Håber min sagsbehandler får lavet min sag færdig inden hun stopper, det insisterer hun på at hun gør, så jeg håber bare at det holder.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 13:46   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke nogel ævl! Det er bedøvende liegyldigt hvordan lægekonsulenten formulerer sig, for det er sagsbehandleren der er det bærende element i sagen og kan formulere sig præcis hun ønsker det, og kan skrive ressourceprofilen nøjagtigt som hun vil ha' den!!

Det eneste dokument der er af afgørende betydning er ressourceprofilen, det er samtidig også det eneste de koncenterer sig om både på temmødet og socialforvaltningen. Lægekonsulenten skal bare ses som en vejleder sagsbehandleren har til rådighed, sagsbehandleren kan også helt lade være at inddrage en lægekonsulent og selv fremføre sagen....

Jeg har aldrig haft nogen ind over min ressourceprofil, da jeg mente at jeg alligevel var den bedste til at vurderer den. Når du får den til partshøring skal du sidde med følelsen af at være fuldstændig enig, med et snert af overraskelse over, at du er blevet læst, hørt og forstået 110% korrekt....
Da jeg havde læst min, sad jeg tilbage med en super god mavefornemmelse.

Håber det hele snart går iorden så du kan komme videre og få noget ro på!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 15:14   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Det lyder godt det du skriver, jeg har ikke hørt fra min sagsbehandler endnu, så jeg ved ikke om hun har talt med lægekonsulenten. Jeg formoder også at det er hendes mening der vægter højest. Jeg havde troet at lkén havde ment at jeg skulle udredes for antydninger af ADHD, men det er åbenbart angsten han hæfter sig ved. !!

Problemet med "mig og min angst" er, at jeg kaster mig ud i livet og så skal jeg betale ved kasse 1 bagefter hvis jeg har overskredet de snævre grænser jeg åbenbart har /har fået. Det bliver dyere og dyere jo mindre jeg lytter til min krop og min formåen så derfor er jeg nødt til at være meget bevidst om hvad jeg kan og ikke kan. Måske tror lægekonsulenten at jeg sagtens kan, det kan jeg også til en vis grænse, men ikke så meget at jeg kan arbejde og samtidig trives ved siden af !!.

Nå nu må jeg se hvad det bliver til. Håber at jeg får ressource profilen i weekenden, så jeg kan studere den nærmere. Der bliver heller ikke noget glas rødvin der, for fra i morgen og 7 dage frem er jeg på " Den Hæslige Kålkur".

Ærgerligt at min sagsbehandler stopper, hun er nr. 2 i min sag, håber at hun får sagen sendt videre forinden. Hun sagde at min sag var en af dem hun havde insiteret på at få afsluttet inden hun stopper, så den tror jeg simpelt hen på.

Uhhh det er spændende.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 15:57   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Enteneller, jeg er altså godt nok træt af at læse om, at sagsbehandlere fra jobcentre, der åbenbart/sansynligivs vil gå efter, hvad lægekonsulenten siger. Det er ALTID sagsbehandleren, der afgør noget, og IKKE lægekonsulenter. Lægekonsulenter er kun administrativ ansat til at oversætte og hjælpe sagsbehandlere, som de ikke forstår.
Det kan du jo bare sige til hende...
I øvrigt er det også arbejdsevnen, hun skal vurdere ud fra arbejdsevnemetoden og ikke bare hvad en lægekonsulent siger.
Ressourceprofilen er en af de ting, som er med til at kunne vurdere. Den beskriver arbejdsevnen osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 20:50   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hold k... hvor har det været nogle hårde timer, lige inden jeg kørte til træning havde min sagsbehandler ringet og jeg nåede den ikke....

På min svarer havde hun indtalt at hun igen havde talt med lægekonsulenten og det var vigtigt vi fik talt sammen idet hun sammen med sit team i øvrigt var blevet henledt til at min sag ikke var klar til direkte indstilling til pension.

Efter flg. er jeg kommet hjem og hun har mailet mig herom lige så. I beskeden nævner hun at hun nok vil anvise mig at søge på det foreliggende grundlag. Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger der viste hhv. 6-8 og 12 timers arb. uge. Psykiaterne henleder i sin special læge erklæring at ingen behandling vil kunne udbygge min arb. evne. Jeg gik ned med flaget efter den sidste arb. prøvning der endte med 12 timers arb. uge dog kun den sidste uge. Herefter røg jeg på psykiatrisk skadestue med tvangstanker og voldsomme smerter, jeg var røget udøver kanten!!

Jeg har fået mailet læge konsulentensvurdering. Han skriver bla.


Citat:

Bemærkninger:

Der findes ingen beskrivelse af angsfremkaldende faktorer eller hvorfor lidelsen blev udviklet i 2006. Hun havde indtil da været veltilpasset. Både privat og arbejdslivet er gået skævt.

Jeg vil foreslå, at der indhentes:

- Status fra behandlende psykiater, herunder om der bør iværksættes yderligere psykoterapi (jeg går stadig til denne psykiater så der er jo iværksat er det ikke det han mener ??).

- Lægebrev eller kopi fra journal fra psykiatrisk skadestue.

- Status fra egen læge vedr. gennemførte somatisk vurderinger herunder blodprøveresultater (som jeg har fået lavet idet psykiateren ville have målt om mit stofskifte var normalt!!!)

Herefter stillingtagen til om det er muligt at iværksætte skånsom hensyntagen aktivering, hvor hun ikke udsættes for angst provokerende faktorer.

Citat slut.

For mig er det angst provokerende at stå op om morgenen, for den da. Nu skal jeg tale med min sagsbehandler i morgen, men vi er vel nødt til at få indhentet det konsulenten henviser til og derefter vurdere igen igen, vi kan vel ikke bare indstille på det foreliggende grundlag. !!??

Min sagsbehandler skriver også:

" efter drøftelsen med hendes team er der fortsat behandlings muligheder, der kan forbedre din situation og som kan betyde at du kan starte langsomt op. !!.

For mig handler det om at få ro!!!!. Det har jeg lært gennem de sidsae 4 -5 vente mdr.

Psykiateren for speciallægeerklæringen skriver bla. " Prognosen er dårlig, hvad angår tilknytning til arbejdsmarkedet. Der vurderes ikke at være nogen arbejdsevne hos denne pt. i noget erhverv - og således heller ikke behov for skånehensyn".

Hvordan f..... kan læge konsulenten så konkludere noget helt andet.

Min egen psykolog har lavet en tilsvarende rapport, lkén skriver at denne er uddateret og at han gerne vil vide om jeg stadig går til psykolog. Kunne han ikke bare havde spurgt min sagsbehandler herom.

Åhh, jeg er i vildrede, men informationerne som lkén efterspørger bør vel indhentes så vi kan få afklaret om indstillingen til pension er klar !!??

Sikke noget hø....

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 21:27   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske du så bare skulle gøre som sagsbehandleren siger, at søge pensionen på det foreliggende grundlag??

Jeg kan såmænd også fortælle dig hvor skoen trykker - det er fordi du 'kun' har været syg siden 2006!!
Psykiater Morten Birket Smith har lavet en vejledene rapport til alle kommuner om, hvor længe en patient skal være syg for at få førtidspension. Og den siger vejledene at diagnoser som angst og den slags, først kan kaldes varrig når der er gået over 6 år, samt at der inden da er udmærket behandlingsmuligheder for bedring.

Det kunne tyde på at det er dén lægekonsulenten reagerer på og de andre på teammødet er enige i....

Hvis jeg var dig, så ville jeg søge den §17 på det foreliggende dokumentaionsgrundlag så du får sat tingene lidt i relief, og skulle det munde ud i et afslag, så har du da i det mindste en konkret handleplan.
Sådan som det tegner lige nu, skal du jo nærmest fra Herodes til Pilatus, hvilket tage laaaaang tid.

Men hvad tænker du selv - bortset fra at det lige nu er noget bæ?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 09:43   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Har lige talt med min sagsbehandler, hun er bare sød, ærgerligt at hun stopper.

Hun siger, at hun vil anbefale mig at søge ftp. iht. §17, altså på det foreliggende grundlag. Hun kan ikke sige, at alle muligheder er udtømt med mig (hvem kan sige det om nogen?? Alt er jo relativt), jeg går jo stadig i behandling og det er også det lkén vurdere vil kunne hjælpe mig på længere sigt. Dog har jeg sagt til hende at jeg slet ikke i den nærmest fremtid ala årevis vil kunne bestride et fleksjob, så jeg kan ikke forstå det han skriver med at starte stille og roligt op. Det ville da kun være med et skåne job 1 - 2 timer om ugen, dette har jeg også skrevet i ressourceprofilen.

Endvidere forklarede jeg hende, at de 2 arbejdsprøvninger tog fuldstændigt pusten fra mig og har gjort at jeg har måtte afgive mine børn til deres far. Jeg kan ikke presse mig selv ud i noget igen, det simpelt hen for angst provokerende.

Lkén og hendes team hælder til, at jeg kun er fra 68 og for ung til, at sætte på ftp. Min sb vil undersøge om alternativet kunne være en midlertidig ftp. Hun vil skrive rpén færdig i dag og ringe til mig omkring konklusionen i morgen. Hun anmoder mig i midlertidig om at ringe til social service idag og får forklaret forskellen mellem §17 og §18 så jeg er klar over dette. !! Umiddelbart har jeg jo lært meget herom fra K10.

Såfremt jeg ville søge under §18 skulle der skaffes dokumentationen, som lkén efterlyser også igen have det over ham for vurdering. Det ville så sikkert munde ud i at han igen kunne pege på at ikke alle muligheder er udtømt osv.


§17 er nok det bedste pt. men har vil de vel også efterspørge det lkén siger der mangler.

Hvad ville der ske hvis jeg fik afslag i forhold til §17 ?. Du skriver; "så har du da en konkret handle plan"!, hvad mener du med det ?. Den kunne jeg godt tænke mig at kende (he, he, he). Jeg tænker, at hvis jeg får afslag så er jeg jo tilbage til nul...
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 11:11   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvad ville der ske hvis jeg fik afslag i forhold til §17 ?. Du skriver; "så har du da en konkret handle plan"!, hvad mener du med det ?. Den kunne jeg godt tænke mig at kende (he, he, he). Jeg tænker, at hvis jeg får afslag så er jeg jo tilbage til nul...
Jeg prøver lige at svare dig så godt jeg kan.

Hvis du får afslag på fp, så SKAL der i afslaget stå, hvilket job de mener at du kan bestride, og hvordan det skal kunne lade sig gøre.

Hvis du får afslag på fp har du mulighed for at anke den, så der kommer andre øjne på sagen.

HVIS du vælger at søge fp efter §17, skal du huske at skrive tydeligt, at det er PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG, da den ellers vil blive kørt på samme måde som en §18.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 01-08-2013 13:51
hvor lang til kan en arbejdskade sag tage/pension skivehansen Alt det andet 6 07-12-2011 14:16
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension