K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 18:07   #11
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
har jeg også gjort og der kan man kun skrive digitalt det er 2 uger siden og intet svar, de har kun sendt mig et skema jeg sku udfylde for ledige fordi de siger de ikke har et skema til en som mig...
og det har jeg så ufdyldt i fredags og skrevet under a-kasse jeg ikke har nogle og skrevet jeg er på sygedagpenge og vedlagt et bilag om hvorlænge hvorfra jeg blev sygemeldt og at alle informationer kan hentes på hillerød kommune men har intet hørt fra dem, og når man ringer siger de bare ja det skal de lige se på og så høre man intet det er en jungle og min sagsbehandler giver mig bare et nyt tlf nr hvergang og siger jeg skal ringe til dem og når jeg så ringer så står vedkommende ikke og fatter hvorfor jeg skulle ringe til dem det er en værre jungle :/ men kan så se du ikke har været på forlængelse.. for der er vidst også nogle regler med det åårh suk altså..
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:13   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du har gjort det rigtige... så bør de hitte ud af det, og så får du nok et brev på et tidspunkt om at du overgår til barselsydelse fra den og den dato...

Der står jo i loven at du er berettiget hvis du er dagpengeberettiget, eller berettiget til en anden ydelse der træder istedet for det.. og det er sygedagpenge... selvom du ikke er i a-kasse.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:29   #13
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
ja der gør det men kan ikke finde om det nemlig er hvis eller man ikke er i a-kasse kan kun finde dette :
§ 27. En lønmodtager har ret til barseldagpenge fra Udbetaling Danmark, når den pågældende
1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de sidste 13 uger før fraværsperiodens begyndelse og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer,
2) ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis der ikke havde været ret til dagpenge efter denne lov,
3) inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed eller
4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov.
Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har
1) arbejdet som lønmodtager,
2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 28,
3) modtaget dagpenge efter lov om sygedagpenge eller dagpenge efter denne lov,
4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,
6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller
7) været omfattet af en arbejdskonflikt.
Stk. 3. Ved vurderingen af, om beskæftigelseskravet efter stk. 1 er opfyldt, ses der bort fra perioder på indtil 2 år, hvor der efter lov om social service er ydet godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste ved pasning af et handicappet barn i hjemmet eller efter samme lov er ydet vederlag ved pasning af døende eller efter denne lovs § 26 er ydet dagpenge til forældre med alvorligt syge børn.


Men der står det er det der gælder for lønmodtagere?
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:46   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan godt se hvad du mener...

Loven burde gælde dig, men hvordan definerer man lige lønmodtagere i den sammenhæng..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 21:17   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvis du er fyret, ude af sygedagpenge systemet, er man så løn modtager?

Ikke for at ødelæge dit humør, det må være til, at blive tosset af, at skulle spekulerer over.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 21:19   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen hun er i sygedagpengesystemet... så i princippet er man vel så sygemeldt lønmodtager.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 21:28   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ike hvis hendes penge stopper her den 1-1-13 og barslen først er fra mdr2

unskyld har blandet 2 sager sammen her er ingen slip, så burde hun bare forsætte på sygepenge, bare kaldt barsel
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:06   #18
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
Det jo det der er det storespørgsmål går jeg ind som lønmodtager i det jeg er berettiget til sygedagpenge fordi jeg blev sygemeldt fra et arbejde... og at de så fyrede mig (som de havde ret til efter længere tids sygemelding) bliver jeg så stadig difeneret som en lønmodtager i det jeg er berettiget til sygdagpenge... den er super tricky :/
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Barsel og sygedagpenge? Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 19-12-2012 12:14
Sygedagpenge/barsel September12 Alt det andet 1 23-09-2012 15:28
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
ingen feriepenge efter barsel lok Spørgsmål ang fleksjob 5 19-05-2009 18:05
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension