K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 09:45   #41
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
c.l.e.o. angående hælsporer så findes der et glimrende smertefrit middel til at få dem væk med.

Du skal få en henvisning til en fodterapeut som så vil behandle din hælspore med en laserpen. Sådan en behandling fjerner mine hælsporer i 2 - 3 år af gangen.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 12:49   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Inger, jeg vil straks bestille tid ved lægen og høre om jeg kan få en sådanne en behandling,jeg spæger ellers tit om ikk der er kommert noget nyt til både det en og det andet,det er jo ikk til at holde ud at humpe rundt altid,gå går jo hordt ud over rasten af kroppen.

Så det må jeg prøve tak for forslaget.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 21:30   #43
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg har konstante smerter i ryggen nogen gange er de være end andre dage, vi/jeg har prøvet mange forskellige ting for at lindre smerten, og vi har fundet en ting der kan lindre den en smule, og samtid får den min krop til at slappe lidt mere af end normal, det er en søm måtte, den hvor der sidder flere små meget spise pigge på.

følsen når jeg bruger den, er når jeg ligger mig på den gør det rent faktisk mere ondt end når jeg ligger mig men det er ikke samme slags smerte, men efter ca 5 min begynder man at mærke effekten der begynder at sprede sig en varme op i ryggen, og efter ca 10 min kan jeg mærke at min krop begynder at slappe mere af, det er bare den følse jeg har når jeg bruger den måtte (kan lige nævne at lillemor faktisk har skulle vægge mig flere gange når jeg har lagt mig på den)

og hvordan jeg klare hverdagen jo om dagen slapper jeg så meget af jeg overhovdet kan så der er krafter til at ordene nogen ting når lillemor kommer hjem, (jeg er så heldig at have en meget forståene kone) og som hun rigtig nok siger at hvis jeg stadig havde mit arbejde så vil hun rent faktisk have mindre hjælp end hun har nu
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 21:50   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og endnu en gang må jeg erkende, at det der hjælper allermest på mine rygsmerter (kan også kaldes ledsmerter) er, at undgå sukker, det er simpelthen en mirakelkur.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:14   #45
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
undgå SUKKER må man da slet ikke have nogle fornøgelser
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 07:09   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
undgå SUKKER må man da slet ikke have nogle fornøgelser
Sådan kan man selvfølgelig se på det, men det er jo en kendt sag at syre i kroppen forværrer ledsmerter.
Jeg selv har altid holdt utroligt meget af alt hvad der indeholder sukker, og jeg havde da aldrig forestillet mig, at jeg kunne holde mig fra sukker i flere dage.
Men efter at have fundet ud af hvor stor en rolle det spiller i forhold til mine rygsmerter, så er det egentlig ikke så svært at undgå/spare på sukkeret.

Kaffe er heller ikke godt i den forbindelse.
Oksesteg flere dage i træk giver hurtigt resultater, i form af forværrede rygsmerter.

Den enkelte må jo gøre op med sig selv, hvor langt man vil gå for at have et godt liv, men for mig er det simpelthen = større overskud og livsværdi, når jeg skærer gevaldigt ned på alt det der giver syre i kroppen.

Og nej, jeg er hverken klidmoster eller helsefanatiker, jeg har bare fundet ud af hvad der er det bedste for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:09   #47
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Jeg tror ikke der er noget enkelt svar på hvordan man håndterer det at have konstante smerter, eller periodiske smerter for den sags skyld for jeg tvivler ikke på at begge dele er lige hårdt, nogle dage formår jeg at ignorere at jeg har mine smerter, jeg kan sagtens mærke dem men nægter at reagere på dem og andre dage der ligger jeg bare stille det hænger jo så somregel sammen, at hvis jeg har gået/stået meget en dag så ligger jeg meget den næste, jeg synes faktisk ikke smerterne er det værste men tilgengæld alt den medicin jeg spiser, jeg får mandolgin samt imipramin og så fik jeg ibuprofen indtil de konstaterede mit dårlige hjerte, dem må jeg så ikke tage mere og det kan jeg mærke de sidste dage har været meget smertefulde at komme igennem. og panodil virker altså bare ikke på mig, så regner med at skulle forbi lægen endnu engang og så finder han vel noget nyt igen. men klarer sig det skal man jo især i det samsund vi desværre lever i idag hvor man ikke kan få lov at være syg.
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:26   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Garfield, har du prøvet at tage mandolgin (som så vidt jeg ved, er det samme som dolol og tramadol) sammen med panodil?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 07:39   #49
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Hej Vovse

ja jeg har prøvet at tage dem sammen men de virker bare ikke, de eneste piller der har haft bare nogen effekt er ibuprofen, og der er snart prøvet nogle forskellige netop fordi der er så mange bivirkninger ved ibuprofen, men jeg drømmer stadig om at jeg en dag vågner og så gør det ikke ondt mere og så behøver jeg dem slet ikke mere
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klarer i hverdagen? Marie M Dit og Dat 13 09-08-2012 16:27
Hvordan klarer I det, med social fobi? Zania Alt det andet 12 13-04-2010 18:28
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan klarer jeg slutspurten med et handicappet barn Lilli Susanne Politik og Samfund 2 28-08-2009 19:04
Hvordan klarer du dig? Metro Dit og Dat 17 21-03-2007 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension