K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2008, 21:19   #41
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Angry Hvor ender det?

Læserbrev fra Jydske Vestkysten den 4 dec.

Af I R.




Skruen strammes for de opslidte, syge og tilskadekomne borgere. Nu skal de åbenbart være til stede på en arbejdsprøvningsplads i 37 timer om ugen, før de overhovedet kan komme i betragtning til et fleksjob.

Det kan dreje sig om borgere, der ikke mere kan holde ud at være på arbejdspladsen så længe ad gangen. Men svaret fra socialformidleren var, at arbejdsprøvningsstedet skal stille senge og rum til rådighed, så borgeren kan hvile sig indimellem arbejdet. I nogle tilfælde kunne kommunen stille en personlig hjælper til rådighed for at gøre de ting, borgeren i arbejdsprøvning ikke kunne.

Det vil sige, at arbejdsgiveren skal stille ekstra rum til rådighed med seng og så have plads til en personlig hjælper oveni! Man ville væk fra at sende så mange i fleksjob, og pension var udelukket – hvad bilder sådan en socialformidler sig ind? Hvor mon man finder sådanne arbejdspladser? Da kun i det offentlige.

Man skriger på arbejdsmarkedets sociale ansvar. Og når arbejdspladser viser det, bliver de trådt på og mistænkeliggjort af jobcentrets repræsentant.
---------------------------------

Så er vi underlagt diktatur.
Så har vi ingen rettigheder mere
Skal vi virkelig finde os i det?eek:

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:43   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de arbejdsprøvninger er da under al kritik!!

Hvad gør man så....går man så i seng, sådan rigtigt nede i arbejdsprøvningen??
(og bliver man så vækket når man skal hjem)??
Tænker på dem der lider af søvnapnø.....

Og når man så er færdig med at ligge i sengen under arbejdsprøvningen, og der er lukket for fleksjobs....finder de så et almindeligt arbejde på 10 timer med fast seng??
Og er dét at være selvforsørgende??

Eller er det bare mig der har misset pointen??


???????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:50   #43
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Det må du sq ik´skrive.
Sidder her og hulker af grin, og forstyrrer mandens håndboldkamp.

Som du dog kan skrive det.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 00:02   #44
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Pakke tasken til arbejde i morgen: Pyjamas, tandbørste, hjemmefutterne, godnatlæsning og vækkeuret...

Hmmmm.... mon man så kan få bevilget en kuffert som en del af skånehensynene?

Orv! Nu ved jeg hvilket arbejde man så skal ha'! Man skal da selvfølgelig være testpilot hus Jysk, så alle senge kan godkendes inden salg!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 00:48   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så kan man få bevilget en kuffert MED HJUL pga skånehensyn - hmmm, mon den kan gå i gennem på en §100??....eller en tube zinksalve til liggesårene!!

GODT jeg ikke er dén der skal ud og bestille 10 senge til Revacentret, gal det må være pinligt! ,,ja, vi skal lige bestille 10 senge, lift og glidelagener, for vi får nogen i arbejdsprøvning der er så syge at de ikke kan blive i deres egne senge''.......

Men den er jo smart nok med den hjælper der kan gøre ens arbejde imens man 'hygge jamre' - så istedet for at have én i arbejdsprøvning, så skal man så op på TO - og måske er der turnusordning!! Kan næsten se for mig hvordan alle går i badekåber med dagbogen i hånden mellem aktiviteterne...

Mangler sådan set bare en læge der kan komme og uddele smertestillende på sengekanten, og falck der stiller sig til rådighed når man skal hjem.

Og når arbejdsprøvningen så er overstået og man skal finde et reelt job på 8 timer, så må man huske at skrive i ansøgningen at man SKAL have en hjælper, skal have fast seng, læge, falck osv ved sin side, for det er man så vant til på Reva!!
...........man må jo være realistisk!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 00:53   #46
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
personlig hjælper?? hvad mon sådan en koster at sætte i røven på en syg. udover prisen på arbejdsprøvningsstedet, + prisen på de/de sagsbehandlere og jobkonsulenter som er på ens sag. (i mit tilfælde var de 3 ialt)
får man også den personlige hjælper med hjem, til at klare opgaverne der, når man nu skal bruge alt sin energi på at sove i en fremmed seng, et fremmed sted, i 37 timer pr uge. jeg skal have special hovedpude, og gerne rent sengetøj, jeg sover sku ikke i noget fremmede har ligget i.. jeg skal også nå at hente 2 børn i instution, min mand er for syg til at kunne stå til rådighed for det.
Ville det mon ikke være billigere at bevillige mig det flexjob i 15-20 timer, så jeg kan sove i min egen seng, og selv sørge for resten. og så se om helbredet bliver værre eller bedre. med tiden. de "kloge" siger jo at jeg bliver rask når min sag er afsluttet.. (underligt)
Det er ikke underligt at kommunerne bruger så mange penge og personale... ..
og i øvrigt hvad med dem som snorker over en vis decibel..? så bliver personalet høreskadet, ak ak... hvor mon samfundet er på vej hen?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bizar sag, hvem bestemmer? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 15-02-2020 12:05
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
Hjælpemidler – hvem bestemmer? Ida Hjælpemidler til handicappede 9 29-04-2008 14:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension