K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2008, 10:49   #21
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
lykkepiller

Kære Trine

Selvfølgelig må du da løfte din pegefinger - såvel som jeg løfter min

Jeg kan ikke følge dine argumenter ang Tyskland. Jeg siger jo netop at den operation de laver i Tyskland - og som er lavet siden 1987 - er mindre risicofyldt end dem der bliver lavet på nuværende tidspunkt herhjemme, da det netop er de stivgørende operationer den kikkertoperation kan forhindre

I tyskland ( og andre EU lande) findes der laboratorier hvor du kan få lavet en komplet analyse af din krops dysfunktioner via blodprøver, håranalyser og afføringstester. Det koster omkring 5000,- og så vidt jeg ved er der kun få læger herhjemme der benytter sig af denne metode. Jeg kunne så godt tænke mig at vide, om det for dig ville være betryggende hvis du gik til din læge og han tilbød dig et totalt tjek for div mangler af mineraler og vitaminer inden han udskrev dig en recept på lykkepiller eller anden form for stærk smertestillende,? (som for øvrigt underminere kroppens naturlige depoter)

Følgende fysiske mangler kan forekomme ved depression:
L-Tyrosine - Zink - VitaminB compleks - Folinsyre- Chilon og inositol - lecetin- Calsium og magnesium- Chrom- Viamin C- Essentielle fedtsyre og div andet.

Det ville jeg da gerne have udlukket om ikke andet, inden at jeg bliver proppet med syntetisk medicin der giver bivirkninger. Det var såmænd hele min pointe!

Og helt ening ang bonelock sagen - kan ikke lade være med at tænke på om der kunne have været et alternetiv.



Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 11:24   #22
sejten
På vej til at lære K10
 
sejtens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 11
Styrke: 16
sejten er ny på vejen
Til trine #5

Jeg fik for 2 år siden ordineret noget nervemedicin til behandling af nogle nervesmerter som jeg havde fået, da jeg var faldet ved et uheld og havde fået stød op gennem armen. Kiropraktor og anden massage havde ikke hjulpet - så derfor foreslog lægen nervemedicin - husker desværre ikke navnet - men det er medicin man normalt ordinere for psyken.

Det hjalp mig faktisk så tog kun pillerne midlertidigt.

Måske er det nogle former for smerter hvor disse piller kan gå ind og hjælpe - hvis de ikke er kroniske. Og det var min jo netop ikke.

Mht robby curdoff har jeg med interesse læst alle indlæggene her i tråden og kan kun stemme med om at jeg ikke stoler på den mand over en dørtærskel.
Nu er jeg velbevandret i new age og alternativ medicin gennem mange mange år og har fået udviklet en sund skelneevne - og den skal man bestemt gøre brug af når man møder een af mange plattenslagere som Robby curdoff.

Jeg holder selv på at hvis man kan undvære psykofarmaka, så er det altså bedst. Det er langt bedre at arbejde med sine tanker (og kunne styre dem) - men for at kunne dette, kræver jo man er i balance - og det bliver man jo af medicinen.
Men at fortsætte medicinen så længe uden selv passivt at arbejde med sig selv og grunden til sit psykiske problem, mener jeg ikke er godt.
Så forholder man sig passiv og fralægger sig ansvaret for sit eget ve og vel.

av, nu får jeg nok smæk for denne kommentar *s*

Knus, Helle
sejten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 11:28   #23
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

Citat:
Jeg kan ikke følge dine argumenter ang Tyskland. Jeg siger jo netop at den operation de laver i Tyskland - og som er lavet siden 1987 - er mindre risicofyldt end dem der bliver lavet på nuværende tidspunkt herhjemme, da det netop er de stivgørende operationer den kikkertoperation kan forhindre
Og jeg siger, at jeg ikke kender til netop Alpha klinikken i Tyskland. Jeg forholder mig til det faktum, at der en dybereliggende grund til at det danske sundhedssystem ikke anerkender og godkender disse operationer og danskere der ikke vil vente på at denne dokumentation (måske?) kommer, selv må betale. Og det danske sundhedssystem efterflg. må betale for de operationer der mislykkes!

Jeg synes det er en glimrende ide at få testet evt. vitamin og mineralunderskud. Har selv fået lavet en lignende test for mange år siden (ved en zoneterapeut).

Jeg "boger" også i litteraturen og har nøjagtig den samme holdning til, at naturens midler et langt stykke hen af vejen er at foretrække frem for traditionel medicin.

Men, jeg anvender KUN godkendte produkter fra Danmark.
Der er desværre alt for mange plattenslagere indenfor den alternative branche, det er en skam, og derfor er det kontrolsystem der er i DK en nødvendighed.

Men, jeg er ikke fanatisk. Jeg var en overgang så smerteplaget, at mit alternativ var fast medicinering med morfinplaster - her sagde jeg øjeblikkelig nej tak!

Derfor har det for mig været en personlig sejr at gøre mit liv som kronisk smertepatient til et personligt ansvar, hvor det er mig der styrer smerterne og ikke smerterne der styrer mig.

Jeg tager nu - ved akut behov - en Ibumetin eller Panodil uden at få røde ører.
Inden da, prøver jeg om en Fortodol kapsel kan hjælpe (det kan den tit og ofte).

http://www.berlingske.dk/article/200...ker/701220007/


Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 13:25   #24
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg holder selv på at hvis man kan undvære psykofarmaka, så er det altså bedst. Det er langt bedre at arbejde med sine tanker (og kunne styre dem) - men for at kunne dette, kræver jo man er i balance - og det bliver man jo af medicinen.
Men at fortsætte medicinen så længe uden selv passivt at arbejde med sig selv og grunden til sit psykiske problem, mener jeg ikke er godt.
Så forholder man sig passiv og fralægger sig ansvaret for sit eget ve og vel.

av, nu får jeg nok smæk for denne kommentar *s*
smæk for du ikke hihi ja man skal abejde med de problemer man har som er grunden til sit psykiske problem

men , ikke alle kan dette, når det er som for mit vedkommen udfra påvirkninger der er med til man har det, som man har det.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 14:30   #25
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, heller ikke smæk herfra, men vi må jo også sande at det mange gange er summen af en hel masse ting, der gør, at man kan blive nødt til at tage sådan medicin.

Jeg tror, det er en udbredt misforståelse i samfundet, at når man har problemer, så kan man bare få en lykkepille og så er alt fint. Og det er altså langt fra rigtigt. Medicinen kan gøre noget, men ikke det hele, så der vil stadig være noget at arbejde med, selvom man får medicin.

Man skal selvfølgelig lære at ændre nogle tanke- og handlemønstre, hvis det er noget sådan der er en del af årsagen hos den enkelte, men som Peacock skriver, så kan det jo også være udefrakommende ting, man ikke kan ændre, og så er det jo nok sådan, at det er forskelligt hvor følsom man er overfor de forhindringer vi støder på i vores liv.

Der har tit været megen modstand - også i medierne - mod antidepressiv medicin, og det synes jeg er synd. Selvfølgelig skal man sikre sig, at det rent faktisk er en depression, man lider af, så man kan få den rette behandling. Og her må vi ikke glemme, at depression rent faktisk kan være en livstruende sygdom!

Jeg har aldrig haft særlig mange bivirkninger af medicinen, men her gælder at man jo kan prøve sig frem med forskellige præparater.
Jeg har aldrig brudt mig om ordet lykkepiller, for det passer jo ikke at man bliver lykkelig af de piller.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 15:12   #26
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg har aldrig brudt mig om ordet lykkepiller, for det passer jo ikke at man bliver lykkelig af de piller.
nej lykkeligt det blever man godt nok ikke men man kan få det bedre hvis man har det skidt og ja depression faktisk ses på en mr.skaning hjerne skrumper nogen bestemte steder http://videbech.com/index.php?option...id=25&Itemid=1
klamt

så det er vigtigt, hvis man har tegn på depression at man får behandling

i dag er det sådanne ved mig at jeg ikke kan tåle stress / pressede situasioner eller bare en dag jeg har travlt, det udløser angst anfald , kroppen siger simpelhen fra, pisse træls
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 09:35   #27
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine

Jeg er kan stadig ikke helt erklærer mig ening i dit synspunkt vedr. sundhedsstyrrelsens magtforetagende. Her er en lidt sjov skrivelse fra Læge Carsten Vagn Hansen.
http://www.mayday-info.dk/311.0.html

Her er så lidt info om Alpha klinikkken i Tyskland.
http://www.alphaklinik.de/dk/hooglan...patientservice

Jeg vil også gerne lige dele en personlig oplevelse med dig ang alternetiv medicin.

Min mand var indlagt på sygehuset sidste år for at få sin mave/tarm operation nr 9. Han har Chrons sygdom. Da han blev udskrevet havde han et levertal på 2000 - ja det er dødeligt!! Normalt skal det ligge på omkring de 150. Jeg gik selvfølgelig i panik og søgte dag og nat for hjælpemidler der kunne afgifte hans lever så jeg ikke skulle planlægge en begravelse. Jeg fandt en del, det skal siges at min reol er spækket med fagliteratur på området ( er nok lidt af en "heks" hi hi) Men det lykkedes mig at fremskaffe en del - specielt fra England.
http://www.gandginfo.com/en/shop/

Min mand er 190 høj og vejede på daværende 49 kg - et meget sørgeligt syn.
Vi gik så igang med div forskellige tiltag. Han skulle efterfølgende til kontrol på sygehuset hvor de holdt øje med blodprøverne. Det skal lige siges at min mand ikke kunne indtage mad af den store betydning. Når han spiste kastede han som regel det hele op igen.
Nå, men efter første måned med div forskellige naturlige midler var vi jo spænd på om det var lykkeds os at nedbringe hans levertal. Blodprøven viste efterfølgende at tallene var reduceret med 50%. altså en værdi på 1000. Stadigvæk alarmerende, men det gik i den rigtige retning. Min mand var ekstrem træt og sov det meste af døgnets 24 timer. Jeg var selv ved at køre helt ned på det og begyndete derfor at lede efter noget til mig selv.
Mit netværk indenfor området er temmelig stort eftersom jeg har interesseret mig for det i 20 år. Så en af mine gode bekendte fra Århus gav mig oplysninger om Joel Wallack. Jeg satte mig ind i materialet og bestilte de flydende mineraler samt andet. Min mand begyndte straks at tage det og fik det mærkbart bedere i løbet af ganske kort tid. Det samme gjorde sig gældende for mig. Jeg kunne nu stå op om morgenen og rent faktisk være frisk og udhvilet hvilket jeg ikke havde været de sidste 5 år. Min mand kunne efter 2 mdr på dette produkt starte sit fleksjob op. Han kunne nu arbejde næsten normalt, for første gang i 15 år!! Han ser bedre ud i dag - men der er stadig masser der skal indhentes. Nå men nu til det interessante. Han går jo som sagt til blodprøvekontrol med jævne mellemrum. Og her til den sidste prøve kom den ledende overlæge fra medicinsk på banen. Hun spurgte min mand hvad det var han havde gjort, eftersom resultaterne lå langt over det forventede?? Han fortalte hende om alle de ting vi havde sat ham på - og hendes response var: Bliv endelig ved, dine blodprøver har ikke været så fine i 15 år, så uanset hvad det er i har gjort må i endelig ikke stoppe. JA det gav jo "heksen" lidt selvtillid. Jeg mener derfor - selvfølgelig ud fra egen erfaring - at det godt kan betale sig at undersøge sine muligheder - især indenfor alternetiv. Nu vil jeg ikke slås i hardcore med de alternative mennesker der tror på at en kastanje i baglomme kurerer gigt og holder onde ånder væk. Jeg er af den klare opfattelse at vi selv kan hjælpe vore kroppe et langt stykke hen ad vejen med de naturlige resoursser der findes, også uden for lovdistriktets stramme greb, som bemærkelseværdigt nok ikke holder så stamt på borgernes frie valg i andre lande. Min mand og jeg skal her inde så længe til en ny behandling der lige er startet op i Danmark(alternetiv selvfølgelig) og er meget spænd på resultatet af dette. Jeg ligger lige linket på her, da det jo muligvis kan vække andres interesse. Ellers er jeg villig til at dele min oplevelse med Jer, når jeg når dertil såfremt det skulle have interesse. Jeg er også villig til at dele ud af andre alternative metoder som jeg har fundet brugbar gennem tiderne.

http://www.atlasprofilax.net/

KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 10:51   #28
sejten
På vej til at lære K10
 
sejtens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 11
Styrke: 16
sejten er ny på vejen
hi hi så slap jeg *s* Ja men I har da ret - først bliver man overhovedet ikke lykkelig af pillerne, de er blot med til at man kan overleve. Korrekt.

Jeg vil godt tro der er flere faktorer der spiller ind når man får angst eller en svær depression. Jeg har kun prøvet begge ved lettere tilfælde, og der lykkedes det mig at få magt over min psyke. Men jeg kæmper stadig mentalt med at blive ved at have magten - så det er skam ikke noget med at læne sig tilbage og lade piller og læger sørge for at mit liv er godt. *s*

Knus, Helle
sejten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 14:34   #29
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej fussen


Ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige det, som Robby Curdorff gøre er at hjernevaske folk lige som de forskellige sekt gøre, jeg har været til fordrag/ undervisning hos ham og en anden og jeg vil sige jeg giver ikke meget for en sådanne fudus mager, når man går dem på klingen og begynder at stille kritisk spørgsmål til dem , ja så bliver man faktiske bedt om at holde kæft eller forlade lokalet, så man må kun stille positive spørgsmål om de produkter de sælger og tag ikke fejl han er ikke bedre en medicinalinsustrien det handler i bund og grund om profit, og han har jo ikke noget ansvar som f.eks medicinal industrien har, og så er der jo også det som en anden bruger også skrev at der noget natur medicin som ikke kan med alm medicin, og der findes ikke i nu en udførlige interaktion bog / skema hvor man kan slå alt natur medicin op og se om den kan med det alm medicin man får.

Og vitaminer og mineraler for vi i vores kost hvis bare vi sørger for at spise sundt og grønt og fisk og iøvrigt varigeret.

Jeg siger ikke at der ikke noget naturmedicin som virker ,men man skal altså have i baghovede at også de bagmænd vil tjene på syge menneske. og de er sælger som har fået undervisninge i at få folk til tro at de kan flytte bjerge, hvis bare de tager deres produkter.

Når det var så min holdning og nu må i alle have en god og dejlige weekend


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 15:27   #30
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes, det er svært at finde rundt i den alternative verden, og jeg må indrømme, jeg er glad for, at der er strikse regler herhjemme. For ja, bagmændene er helt sikkert nogle, der vil tjene penge på syge mennesker.

Jeg gik engang hos en zoneterapeut som også var biopat og hun foreslog mig at hun kunne teste mig for vitaminer og mineraler og det kostede 500 kr. Jeg var desperat og sagde ja, og testen viste en hel masse mangler. Sjovt nok solgte hun så også disse vitaminer og mineraler, men jeg valgte lige at gå omkring egen læge, som tog blodprøver, og det viste sig, at alle mine værdier var fuldstændig normale!

Efter min mening skal der være meget strikse regler, for det duer ikke, at man kan sælge noget, der ikke er prøvet godt nok af, og som i bedste fald er virkningsløst og i værste fald kan skade folk.

Hvad man så som enkeltperson vælger at gøre må stå for egen regning, men udokumenterede behandlinger skal efter min mening ikke blåtstemples af samfundet..

Der er helt sikkert mange, der bliver hjulpet af alternativ behandling, men det føles for mig lidt ligesom et lotteri, måske er man heldig, men ofte ikke.
Og så er der utrolig mange, der slet ikke er ordentligt uddannet, de ved simpelthen ikke nok om kroppen og dens mekanismer. Enhver kan jo i princippet slå sig ned som alternativ behandler uden nogen særlig uddannelse bag. Det synes jeg ikke er særlig betryggende.

Under alle omstændigheder, er der jo nok noget om snakken om, at tro kan flytte bjerge, og det er der jo heller ikke noget i vejen med!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller harris Et godt link! 35 12-12-2010 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension