K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 15:23   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hjemvist pga...

Jeg har netop fået min sag tilbage fra BAN - sagen hjemvises til genbehandling, fordi der mangler en speciallægeerklæring.

Det påpeget, at det er kommunens ansvar at søge for, at en sag er tilstrækkelig oplyst til at der kan laves en afgørelse ifht rsl §10, men som altid er det totalt omkostningsfrit for kommunen ikke at overholde loven.

De har siddet på deres hænder i 5mdr op til varighedsbegrænsningen, hvorefter de så efter varighedsbegrænsningen kommer i tanke om, at de nok skulle have haft en spec.lægeerklæring....hvilket BAN så giver dem ret i og hvem går det ud over? MIG!!!

Jeg har været uden indtægt i 10mdr nu pga deres inkompetence!!!!!! Jeg får det værre og værre, min familie får det værre, vi nærmer os økonomisk ruin og kommunen sidder bare i griner og skægget, for de sparer jo penge både til sdp og til afklaring, så super deal for dem!!!

Men altså - kommunen er nu blevet pålagt at indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring til belysning af diagnose, behandlingsmuligheder og prognose ved varighedsbegrænsingens indtræden d. 28/2 2011!

Hvordan fanden skal en læge med nogen som helst rimelighed kunne udtale sig om, hvordan fremtiden så ud 10mdr tilbage i tiden?????
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 15:37   #2
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Hold da kæft, hvor er det bare noget sløseri! Jeg kan pokkerme godt forstå, at du er frustreret og vred - det havde jeg også været i din situation.
Det er simpelthen under al kritik, at det er borgeren, der står med fletningerne i postkassen, når denne jo tydeligvis intet har kunnet gøre/kan gøre.

Det lyder da også komplet mærkværdigt, at der nu er en speciallæge, der skal udtale sig om fortiden på den måde. Vorherre til hest.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 20:42   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Grotesk, ja
Og hvad hjælper det dig alligevel? Der er jo ikke noget til hinder for, at de blot stadfæster afgørelsen med den nye erklæring i hånden
Jeg fik en meget grundig udredning som tilbageviste de tåbelige påstande, som min sag var blevet lukket på. Resultat? De opfandt bare nye tåbelige påstande så afgørelsen kunne stadfæstes

Hvor længe endte du med at have sagen i BAN?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 21:02   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Grotesk, ja
Og hvad hjælper det dig alligevel? Der er jo ikke noget til hinder for, at de blot stadfæster afgørelsen med den nye erklæring i hånden
Jeg fik en meget grundig udredning som tilbageviste de tåbelige påstande, som min sag var blevet lukket på. Resultat? De opfandt bare nye tåbelige påstande så afgørelsen kunne stadfæstes

Hvor længe endte du med at have sagen i BAN?
Det hjælper mig overhovedet ikke. BAN kunne lige så godt have stadfestet kommunens afgørelse.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at blot kopiere den første afgørelse og så kører møllen igen med klage, ventetid osv osv......

Jeg er SÅ forarget over, at kommunen kan overtræde noget så basalt som retssikkehedsloven med fuldt overlæg og derefter gør BAN ikke andet end at stryge dem med hårene!!

Jeg endte med at vente 29 uger i en sag der ikke er særlig kompliceret - faktisk har BAN bare kopieret kommunens afgørelse, så burde nærmere have haft svar efter et par dage og ikke efter 29 uger!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 21:08   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
- og nu kan du måske se frem til at skulle vente 29 uger en gang til

Jeg vil dog anbefale dig at skabe et røre, hvis de stadfæster afgørelsen. Der er strømninger i gang til den positive side i øjeblikket
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 21:38   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Trods alt er det super godt med en hjemvisning Håber.

Nu skal du bare holde kommunen til ilden omkring den genbehandling af din sag. Vi havde det samme med tlf. damens sag, der blev hjemvist. Det tog en - to mdr. at få kommunen i omdrejninger omkring hjemvisningen tror jeg, ufatteligt og der er ikke nogen deadline fra BAN´s side af.

Hold på og hold ud, så håber vi for dig at du får refusion for sdp. og forlængelse af samme, men det holder hårdt fordi kommunen skal forestille sig hvordan det ville have været dengang i forhold til idag mht. stop af sdp. i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 21:47   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvad kan man bruge en hjemvisning til, ingen ting
jeg betragtninger BAN som kommunernes forlængede arm
de holder møder med KL og vko har jo direkte sagt de skal kigge på kommunernes økonomi

men hvad har du lavet i de 10 måneder
du har vel selv opsøgt læger og så videre, i samarbejde med din egen læge
så du er vel kommet lidt videre i din sag?

jeg har selv haft gang i rigtig mange ting de sidste 1.5 år
men helt på eget initiativ
kommunen kan man ikke bruge til en meter

nu ligger min sag igen hos lægekonsulenten for 5 gang

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-12-2011 kl. 21:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:00   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men hvad har du lavet i de 10 måneder
du har vel selv opsøgt læger og så videre, i samarbejde med din egen læge
så du er vel kommet lidt videre i din sag?
Ja hvad har jeg haft gang i.....jeg begyndte ved psykiater da jeg fik det tiltagende dårligt under det massive pres det efterlod, da kommunen lukkede for sdp. Psykiater har konstateret adhd uden at medicinsk behandling af denne dog har gjort nogen nævneværdig forskel på mit helbred.

Ifht arbejdsmæssig afklaring har jeg haft 1 møde med en sb fra kh og denne oplyste, at grundet jeg er på ægtefælleforsørgelse, kunne jeg få 6 ugers opkvalificering/virksomhedspraktik eller lign og når det var brugt, var min mulighed for afklaring forpasset, så han anbefalede at vi afventede BANs afgørelse. Han ville desuden heller ikke indhente status fra min psykiater trods borgerrådgiverens opfordring til dette, da han direkte sagde, det ikke ville gøre nogen forskel ifht min afklaring.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:08   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Håber, sket er sket, nu må du bare kigge fremad og acceptere hvor du er lige nu.

Du er så heldig, at du har fået hjemvist din sag fra BAN og det er jo super.

Det eneste du skal er at bærer BAN´s beslutning igennem. Der er ikke nogen deadline i form af behandlingsfrist for kommunerne overfor BAN´s hjemvisninger, så det er der du skal på nu.

Kampen er igang igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:09   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok
men har den psykiater skrevet noget om din funktionsevne og prognose for fremtiden
det er nemlig super vigtig, ellers får du netop ikke nogen afklaring
det kan godt være de sender dig i arbejdsprøvning, men det kan ikke bruges til noget
før din funktionsevne er beskrevet og alle behandlingsmuligheder er udtømte
har selv sagt nej til arbejdsprøvning, fordi jeg ventede på erklæring
min sagsbehandler var dog enig i den beslutning
konklusion var ingen muligheder for behandling og svært nedsat funktionsevne

så nu venter jeg så svar fra lægekonsulenten

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-12-2011 kl. 22:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over stop af revalideringsydelse-hjemvist østerbro Alt det andet 3 14-12-2015 15:52
Gældende eller nye FP-regler_BAN har hjemvist FPsag til genvurdering hos Kommunen knuden Politik og Samfund 2 11-03-2012 21:16
Min sag er blevet hjemvist stinni Alt det andet 11 14-02-2011 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension