K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2011, 23:12   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...ja, Helene, Buster og Bobbi - det er kvalmende nedværdigende!

Jeg er blevet spurgt, liggende til møde på Jobcenter og hos Anden Aktør, hvilke jobønsker jeg har...

...grotesk teaterstykke!!!

Sidst redigeret af Carmen; 12-10-2011 kl. 23:18.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 23:19   #12
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Hej med jer. Jeg er helt enig med jer allesammen. Jeg er også i arbejdsprøvning hvor blev stilet seng til mig når smerterne kommer. Nogle gange er meget pinlig jeg skal sige at nu skal jeg går op og hvile mig. Jeg kan bare ikke forstå hvordan bliver jeg afprøvet og hvem vil ansætte mig bageefter. Jeg er ud hvor ældre kommer om dagen man skal drikke kafe, sidde og snakke lidt gimnastik og når vejret er god går lille tur. Jeg ved faktisk ikke hvordan man skal gøre fordi jeg kan ser at medarbejder betragter mig ikke som sygmeldt. jag vil meget gerne høre også fra andre hvordan de har gjørde så bliver ikke pinligt
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 23:22   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, undskyld, men der må lidt "sort humor" til ikk...

-mon ikke man kan blive TA DAAAA:

Madras afprøver?

Ps: jow jow, been there but...ikke done that, da min daværende sb foreslog at jeg da kunne modtage klasse-og tavle undervisning liggende på skolens gulv....

Øhh...fint m mig, svarede jeg, men hvem gider slæbe sengen/madrassen frem og tilbage for mig, fra lokale til lokale da skolen jo ikke ligefrem havde senge i hvert et klasselokale!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 23:35   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Buster

Følger lige trop, jeg ringer så til Jysk i morgen tidlig på din anbefaling.

Kan blive helst angst for, at der nu sidder nogle SB el. andre fra Jobcentre og læser med og tager denne "geniale" ide, og fører den ud i livet.

Og undskylder min tidl. tråd, hvor jeg tilkendegav, at meget syge mennesker kunne transporteret i ambulance til og fra hjemmet, selvfølgelig er det da en taxa, Helenekr, de er jo ikke ordentlig syge, men "syg i arbejde"!
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 23:47   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Gunvor, forventer at du giver en tilbagemelding på din samtale m Jysk
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 01:01   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bobbi

Undskyld, mit sidespring, men at læse sådan noget gør mig meget harm og denne sene aftenen, nu nat, også lidt desværre lidt trætpjattet.

Du skriver ikke noget om, hvorfor du skal i arbejedsprøvning igen?

El. om hvor længe du var sidste gang?

El. om hvor langt tid, der er gået siden sidste arbejdsprøvning sluttede?

Og specielt også om din rygsygdom:

Er den blevet bedre? Har du fået nye lægeudtalelser? Hvad har din læge/læger sagt til tidl. og nu igen arbejdsprøvning? Det er jo ret væsentligt, hvad dine læger mener om netop dette. Har du papirer på behandlingsmuligheder, skånehensyn og stationær el. andet fra læger?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 07:59   #17
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Tak for de mange svar

Det er ikke for at jeg syntes det er i orden man skal ligge når man er i arbejdsprøvning på Reva men så er man sammen med andre i samme situation der er endt på sygedagpenge af en eller anden grund, men at man skal ligge ned blandt alm. lønmodtager.
Jeg syntes det er utrolig hvad man skal blive udsat for det er altså ikke for sjovt man er endt i denne situation man kommer til at høre til den lavt lønnede del af befolkningen resten af ens liv for mit vedkommende er det en årlig lønnedgang på 140.000 der gør man sku ikke for sjov.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 08:58   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så længe systemet er korrupt, så vil den slags ske - kommunerne har SÅ mange bonusordninger a la, få 10 borgere i arbejdsprøvning og få et nyt fladskærms TV, eller få vippet 20 af sygedagpengene og få en lækker ferie i luxus sommerhus for hele familien...

Hvordan kan man som syg borger dog hamle op mod den slags??


Og endnu værre, kan man få en god og ægte sagsbehandling, når sagsbehandleren får frynsegoder ved at smide én ud i et 'hovsa-projekt'??

Sidste år lød der et ramaskrig da det kom offentligheden for øren, at det var sådan det foregik på kommunerne - men stormen lagde sig hurtigt, og det foregår stadig....i det skjulte.

Læs side 52-53

http://www.e-pages.dk/3f/508/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 11:28   #19
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Jeg har også lige foreslået Jysk men de kunne desværre ikke have flere arbejdsprøvninger i øjeblikket jeg kunne ellers godt lige prøve deres senge af.

Jeg er totalt rystet over det der forgår prøv lige at læs dette

]http://www.e-pages.dk/3f/508/ eller se linket ovenfor ved helenekr

læs side 52 - 53
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 15:16   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja og så når man ved hvor mange der står der med deres skide sygedagpenge og kæmper for forlængelse (ofte forgæves), og så ved at sagsbehandleren er i færd med at spare bonuspenge sammen til egen lomme - det er jo SÅ usmageligt, at det skriger mod himlen....

Men man skal ikke tage fejl, det er ikke kun med sygedagpenge at sagsbehandlerne får frynsegoder, der ligger også en masse goder i at få trukket tid ud og få fjernet borgerne fra fx fleks og førtidspension som er dyre poster for kommunen. Og så forstår folk ikke hvorfor man kan have en sag verserende i årevis, tjah!!

Det var Claus-Hjort Frederiksen der i sin tid fandt på at forgylde de sagsbehandlere der fik vippet folk af sygedagpengene, og siden er ideen blevet så populær at det er regnet ned med bonusordninger på samtlige områder - høte en sagsbehandler fortælle, at det var motiverende at gå på arbejde, samtidig med de fik flere sager fra hånden.

- og interessant nok, så er klagesager ang sygedagpenge stop eksploderet de senerste år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension