K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2012, 17:34   #1
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Partshøring... sygedagpengestop.

Hej k10, håber lidt der er nogen der kan hjælpe mig :-)

Jeg falder for varighedsgrænsen d. 30/11 -2012
og har i dag modtaget partshøring, hvor de skriver at de har valgt at stoppe mine sygedagpenge der fra og visitere mig til kontanthjælp..

Jeg har på papiret startet med 25 timer i praktik, herefter 32 timer, hvor jeg i de sidste 2 uger er gået ned på 25 timer, da jeg i forhold til smerter ikke har kunnet klare til mere.

Jeg har ventende operation den 20/12 -2012 altså 21 dage efter og der efter sku jeg gerne være smerte fri i mine fingre..

De skriver til § 27 punkt 3 omkring ventende behandling:

Da du jf. sygedagpengelovens § 7 stk. 4 ikke vurderes fuldt uarbejdsdygtig på en bredere vurdering, er der ikke grundlag for forlængelse efter denne bestemmelse. Du vurderes allerede på nuværende tidspunkt at kunne varetage et ordinært arbejde.

Nogen der kan komme med lidt hjælp?
Føler mig ikke selv klar til at kunne varetage et arbejde, og det er hensigten at jeg kan være fuldt arbejdsdygtig efter min operation..

Venlig hilsen,
nedtrykte mig.
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 20:26   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Du må fortælle lidt mere om hvad din sag går ud på - ellers er det svært at hjælpe dig videre.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:31   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Defekt

Du har en tidligere tråd herinde, hvor du beskriver din sag. Det ville hjælpe på, at få bedre svar, hvis du bliver i denne.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:49   #4
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Du må fortælle lidt mere om hvad din sag går ud på - ellers er det svært at hjælpe dig videre.

Marianne
Jeg kom til skade den 21 oktober 2011 via en klemmeskade, der mistede jeg neglene, på begge tommelfingre, tilmed brækkede jeg højre tommelfinger.
Derefter kom der komplikationer med venstre tommelfinger, da jeg ikke kunne bøje grundleddet, det blev herefter gjort stift.

Derefter har jeg haft en del brænden og svien i fingrene, som kunne være nervesmerter, og så har mit yderled ikke kunne strække sig ud og det har resulteret i ømhed og smerter, hvor jeg nu har fået fast sat en operation til senetransfer den 20. december 2012

Jeg rammer så varighedsbegrænsningen den 30. november 2012 og har søgt om forlængelse efter § 27 stk 1. nr 3.

SB's ord:
Du er kommet tilskade med venstre hånd under en arbejdsskade i 2011.
Du er opereret med stivgørende operation i marts 2012. Du er nu henvist til ny operation en senetransfer den 20.12.12.
Du skal have armen i gips i 5 uger efterfølgende og må ikke belaste hånden for meget i 5-7 uger derefter. Smertemæssigt er det blevet bedre med hånden, siden du blev sygemeldt, men der er fortsat smerter ved belastning, og du kan få nervesmerter i form af jag. Du må aktuelt gerne bruge din hånd, men skal aflaste den ved smerter/belastning.

Du har igennem praktikforløbet, vist, at du kan arbejde 32 timer med skånehensyn overfor venstre hånd. Herunder afslastning ved smerter, undgå tunge løft, undgå at arbejde i frost, undgå ensidige bevægelser. Det anbefales endvidere, at du bør have medindflydelse på arbejdsdagen og at du har mulighed for at trække dig i løbet af arbejdsdagen, så du kan få ro.

Yderligere er der behandlingsmuligheder i form af en senetransfer den 20.12.12. Der er således mulighed for bedring.

Du er henvist til psykolog og har været til 2 samtaler, da du har symptomer på angst, depression og måske PTSD efter arbejdsulykken. På trods af disse symptomer på angst, depression og måske PTSD har du kunnet arbejde 32 timer i praktikken.

Jeg har ikke kunnet præstere 32 timer i praktikken, efter 1 uge på papiret er jeg gået ned på 25 timer igen. Og har ikke været på arbejde i 32 timer, da jeg har sygemeldt mig pga. af smerter.

Med baggrund i ovenstående ses du på en bredere vurdering ikke længere at være fuldt uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom jf. sygedagpengelovens § 7 stk. 4. Du vurderes at kunne gøre dig selvforsørgende på 32 timer i et arbejde, hvor der er skånehensyn over for tunge løft og ensidige gentagne bevægelser i forhold til venstre hånd. Og hvor der er mulighed for at du kan trække dig i løbet af dagen og hvor du har mulighed for medinflydelse så vidt det er muligt.
Der ses ikke noget til hinder for, at du kan fortsætte dine psykologsamtaler ved siden af et arbejde, og din psykiske tilstand vurderes ikke arbejdshindrende jf. praktikken.
Af jobmuligheder ses lettere butiksarbejde (Som i supermarkede, kiosk m.v.), lettere lagerarbejde, telefonsælger. Der kan endvidere eventuelt tages hjælpemidler og personlig assistance i betragtning afhængig af jobbets karakter.

Du skal opereres den 20.12.12, og denne operation vil i en ukendt efterfølgende periode medføre fuldt uarbejdsdygtighed, idet der er tale om en senetransfer og efterfølgende 5 uger, hvor hånden skal i gips, du vil på det tidspunkt have behov for at sygemelde dig igen. Du vil dog formentligt ikke være berettiget til sygedagpenge, da det kræver, at du opfylder beskæftigelseskravet.

I det der den 30.11.12 er gernerel varighed på sagen jf. sygedagpengelovens § 24, tages der stilling til forlængelsesmulighederne jf. sygedagpengelovens § 27.

Som minimum skal en af nedenstående betingelser være opfyldt for at sygedagpengeperioden kan forlæges.

§ 27.

1) Revalidering vurderes ikke sandsynligt. Du vurderes at kunne varetaget et arbejde på ordinære vilkår med skånehensyn som beskrevet ovenfor i forhold til hånden.

2) Det anses ikke nødvendigt at gennemføre afklarende foranstaltninger, da der ikke vurderes at være noget til hinder for varetagelse af ordinært arbejde. Der er ikke tvivl om arbejdsevnen.

3) Da du jf. sygedagpengelovens § 7 stk. 4 ikke vurderes fuldt uarbejdsdygtig på en bredere vurdering, er der ikke grundlag for forlængelse efter denne bestemmelse. Du vurderes allerede på nuværende tidspunkt at kunne varetage et ordinært arbejde.

sidste er underordnet .


Der ses således ikke at være forlængelsesmuligheder jf. sygedagpengelovens § 27, dadu ikke opfylder sygedagpengelovens § 7. Du er således ikke længere berettiget til sygedagpenge. Sidste udbetalingsdato bliver den 30.11.12

Inden vi træffer endelig afgørelse, har du ret til at komme med en udtalelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Defekt

Du har en tidligere tråd herinde, hvor du beskriver din sag. Det ville hjælpe på, at få bedre svar, hvis du bliver i denne.

Mange hilsner

Gunvor
Hej gunvor, tænkte jeg ikke over men har lagt hele sb's ord under denne her tråd nu

Tak for dit svar
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 11:09   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du kan arbejde 50% af 37timer eller mere, bliver det svært.

Du kan ikke tildeles fleks eller førtidspension, idet fleks forudsætter, en varig nedsat arbejdsevne på 50%, eller derover.

da der er tale om en arbejdsskade, vil jeg kraftigt anbefale at du hurtigt får fat i fagforeningen, da forlængelse pga dette, måske er en mulighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 11:21   #6
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du kan arbejde 50% af 37timer eller mere, bliver det svært.

Du kan ikke tildeles fleks eller førtidspension, idet fleks forudsætter, en varig nedsat arbejdsevne på 50%, eller derover.

da der er tale om en arbejdsskade, vil jeg kraftigt anbefale at du hurtigt får fat i fagforeningen, da forlængelse pga dette, måske er en mulighed.

VH Popiae
Hej Popiae, tak for dit svar.
Jeg har ingen fagforening så der er jeg på bar bund.

Jeg arbejder 25 timer da jeg ikke kan holde til mere, ser det endda svært af og til overhovedet at holde til de timer hver dag pga. smerter.

Men har bestilt en tid til lægen for at få hans udtalelser på papir, da de ikke har indhentet nogen ny statusattest,
Han har ikke kunne kommet med et raskmeldingstidspunkt da der skulle findes ud af hvornår jeg skulle opereres og den tid har jeg fået, men kommunen har ikke indhentet nogen statusattest herefter.

Venlig hilsen,
Defekt.
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 11:57   #7
defekt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
defekt er ny på vejen
kan jeg gøre mere?

, falder for varighedsbegrænsningen den 30, og skal indsende min partshøring inden den 28/11-12
evt. selv indhente status attest?
defekt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 10:01   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du selv mener, at din arbejdsevne, vurderet bredt, ikke overstiger ca. 19 timer, EFFEKTIV arbejdstid, skal du klage.

Det er vigtigt at overholde tidsfrist for partshørring.

Du kan evt kontakte nogle af de gratis juridiske rådgivning, der tilbydes rundt omkring. Prøv at gogle i dit område.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
til partshøring sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2010 09:15
Partshøring Road66 Alt det andet 8 05-12-2010 19:50
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension