K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2009, 14:13   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Exclamation Censur på Kristeligt Dagblad? Hvorfor?

Jeg har været forbi her på på K10 på et tidspunkt i løbet af natten og læste så bl.a. tråden om kræftpatienter, der tvinges til at møde på jobcentrene direkte efter operation o.l..

Tråden henviste til "moderartiklen" på Kristeligt Dagblad: Politikere er vrede over stress af kræftpatienter (hvorfra alle andre lignende artikler blev citeret i landets dagblade).

Klokken var omkring 05:30 om morgenen og der var en kommentar til artiklen. En god kommentar mener jeg!

Nu er så kl. ca. 13 lørdag d. 7. februar 2009. Jeg surfer over på Kristeligt Dagblad for at se om der er kommet flere kommentarer.

Hvad ser jeg så?

Jeg ser et stort, rundt NUL kommentarer. Kommentar fra i nat er VÆK! Slettet! Hvorfor?

Men, men, meeeen.... jeg havde kopieret denne kommentar med den hensigt, at henvise til i tråden om kræftpatienter, der tvinges til at møde på jobcentrene direkte efter opretion o.l.. Så nu poster jeg denne, nu af Kristeligt (?) Dagblad slettede kommentar og når I har læst den - er der så nogen, som kan fortælle mig - hvad i alverden kunne være galt med denne kommentar, at en "kristelig" avis vælger at slette den fra hjemmesiden?

CITAT START:

Læs artiklen bag debatten her: Politisk harme over stress af kræftpatienter

Kommentar:

Jeg kan virkelig ikke forstå al denne ståhej lige pludselig. Der er jo intet nyt i, at kræft- og andre alvorligt syge bliver mishandlet af det samme system, som de (nu) forargede politikere havde selv langsomt bygget op igennem flere år. De ved udmærket godt hvad der foregår og de skal ikke nu - tørre ansvaret af på de sagesløse ansatte i Joncentrene rundt omkríng.

Så langt tilbage som i 2005 har Ugebrevet A4 kommenteret disse forhold http://www.ugebreveta4.dk/2005/41/Ba...riarbejde.aspx på baggrund af arbejdsmedicinerens Ellen Ryg Olsens bog "Syge på tvangsarbejde".

Lægen Jytte Hestbech http://www.jyttehestbech.dk/ har udgivet en bog "Velfærd eller svindel", der netop handler om de kommunalt ansatte lægekonsulenters bidrag til mishandling af de syge.

Og på hjemmesiden http://www.k10.dk/showthread.php?t=7374 skriver snart over 2500 mennesker hver dag om deres kamp for overlevelse.... ikke en kamp mod sygdommen, men en kamp mod myndigheder. Bl.a. "Ingrid" beskriver et tilfælde værre end artiklens omtalte patient Bodil Kirstine Møllers, der trods alt, overlevede mødet med systemet.

Ingrid skriver: "Man indkalder en mand 2 dage efter en 3 uger lang indlæggelse, p.g.a en fatal hjerneblødning.... manden har på sygehuset fået frataget sit erhvervskort, idèt han har mistet evnen til at køre som erhvervschauffør, da han er blevet massivt hjerneskadet og total blind på det ene øje efter den første hjerneblødning. Man giver ikke engang TID til relevant genoptræning, men indkalder til jobsamtale, og har KUN fokus på hvornår manden forventer at kunne genoptage et arbejde...på dette tidspunkt har han mistet SÅ meget hjernekapacitet at han ikke engang ved hvad arbejde er for et ord, hans kone får skam klar besked på, at som HANS bisidder så skal HUN ikke føre ordet for ham, men kun være der som støtte for sin mand.....synd og skam at de ikke, på forhånd vidste noget om hvordan systemet kan være kolde i røven. Måske er det derfor at omtalte mand, 2 dage efter, IGEN bliver ramt af fatale hjerneblødninger, denne gang med døden til følge."

Derfor spørger jeg endnu en gang - artiklens hovedperson, artiklens forfatter, de "oprørte" politikere og artiklens læsere: Hvad får jer alle til at reagere nu, når det er foregået over mange år og er på ingen måde en nyhed? Jeg spørger bare!


CITAT SLUT!

Ja, og så spørger (denne gang) jeg - hvad søren er der galt med denne kommentar, siden en kristen avis vælger at slette den fra avisens hjemmeside?

Den pågældende artikel står nu - igen - alene, som udtryk for en enkeltstående brok og totalt u-støttet af de kommentarer, der aldrig får lov til at komme frem!

Er der nogen som har et fornuftigt bud på en forklaring på hændelsen?

Fra nu af ryger Kristeligt Dagblad herhjemme ned i papirkurven straks efter levering! Og abonnementet bliver IKKE fornyet!!

Sidst redigeret af Tante Ana; 07-02-2009 kl. 14:27. Årsag: "Stavebøf" rettet
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor? Mumrik Alt det andet 9 10-12-2011 22:50
Hvorfor..... jasch Alt det andet 13 26-09-2011 23:07
Hvorfor Jøsses Alt det andet 5 09-06-2010 16:46
Regeringen udøver censur Hexi Politik og Samfund 6 31-05-2009 11:45
Hvorfor gør de det mod mig.... Mette1107 Dit og Dat 2 01-10-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension