K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2011, 00:16   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hjælp arbejdsprøvning opfølgning

Jeg havde opfølgnings samtale forleden dag efter 5. uger i arbejdsprøvningen med arbejdspladsen og en konsulent

Arbejdspladsen mente jeg havde en arbejdsevne på omkring 1 time om dagen jeg mener selv det ligger omkring ca. 3 timer
Jeg skriver dagbog hver dag med min arbejdsopgaver og pauser.

Jeg har haft en del tekniske problemer i praktikken med computer der ikke vil køre det program jeg skal også brug et headset der heller ikke virker jeg har brugt utrolig meget tid på at rykke rundt på kontoret og det går der utrolig meget tid med så det er selvfølgelig svært at vudere min efiktive arbejdstid og det er også inde for et fag jeg ikke er uddannet i så selvfølgelig går det langsommere.

Dagen efter mødet snakkede jeg med kontorets leder ang. problemet og hun kunne godt se problemet vi fandt så en anden løsning jeg skulle bruge et andet kontor det viste sig at computeren heller ikke kunne køre programmet der nu har jeg så fået nogle andre opgaver.

Jeg har har også skrevet til min konsulent om problemet at hun må tage det med i min evaluering har bedt hende ringe mig op når hun kommer fra ferie.

Et andet problem er de spørger ikke ind til hvordan det går jeg nævnte også i den første uge af arbejdsprøvningen at det var grænseoverskridende at jeg skulle ligge mig det kørte de også frem med på mødet men det har jeg overhodet ingen problemer med mere det er jeg simpelhen nødtil hvis min dag skal fungere jeg har også et fint rum til rådighed.

Jeg vil selvfølgelig være ked af hvis arbejdsprøvningen skal tages om pga. at jeg ikke har haft fast plads og fast computer og mange tekniske problemer.

Jeg ved ikke om der er nogen der har prøvet at der lige pludselig sidder en med til mødet og udtaleler sig omkring en hun faktisk ikke kender kun kommer ind på kontoret engang imellem for at snakke det skal lige nævnes at hun er leder at stedet.

Jeg har 3 uger tilbage af min arbejdsprøvning.

Mvh Bobbi

Sidst redigeret af Bobbi; 10-12-2011 kl. 00:21. Årsag: fejl tekst
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 01:00   #2
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej Bobbi,


Har ikke så mange råd, men hvor er det flot at du formår at sige fra, når du har behov for at hvile dig.
Man er simpelthen nød til at være ret egoistisk tænkende i en arbejdsprøvning

Knus fra Knopf...

Sidst redigeret af Knopf; 10-12-2011 kl. 01:05.
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 08:15   #3
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Jeg havde opfølgnings samtale forleden dag efter 5. uger i arbejdsprøvningen med arbejdspladsen og en konsulent

Arbejdspladsen mente jeg havde en arbejdsevne på omkring 1 time om dagen jeg mener selv det ligger omkring ca. 3 timer
Jeg skriver dagbog hver dag med min arbejdsopgaver og pauser.

Jeg har haft en del tekniske problemer i praktikken med computer der ikke vil køre det program jeg skal også brug et headset der heller ikke virker jeg har brugt utrolig meget tid på at rykke rundt på kontoret og det går der utrolig meget tid med så det er selvfølgelig svært at vudere min efiktive arbejdstid og det er også inde for et fag jeg ikke er uddannet i så selvfølgelig går det langsommere.

Dagen efter mødet snakkede jeg med kontorets leder ang. problemet og hun kunne godt se problemet vi fandt så en anden løsning jeg skulle bruge et andet kontor det viste sig at computeren heller ikke kunne køre programmet der nu har jeg så fået nogle andre opgaver.

Jeg har har også skrevet til min konsulent om problemet at hun må tage det med i min evaluering har bedt hende ringe mig op når hun kommer fra ferie.

Et andet problem er de spørger ikke ind til hvordan det går jeg nævnte også i den første uge af arbejdsprøvningen at det var grænseoverskridende at jeg skulle ligge mig det kørte de også frem med på mødet men det har jeg overhodet ingen problemer med mere det er jeg simpelhen nødtil hvis min dag skal fungere jeg har også et fint rum til rådighed.

Jeg vil selvfølgelig være ked af hvis arbejdsprøvningen skal tages om pga. at jeg ikke har haft fast plads og fast computer og mange tekniske problemer.

Jeg ved ikke om der er nogen der har prøvet at der lige pludselig sidder en med til mødet og udtaleler sig omkring en hun faktisk ikke kender kun kommer ind på kontoret engang imellem for at snakke det skal lige nævnes at hun er leder at stedet.

Jeg har 3 uger tilbage af min arbejdsprøvning.

Mvh Bobbi
Jeg syntes det virker som et fint og empatisk sted, med en venlig leder - hvor du er i arbejdsprøvning. Det virker til at du får den plads og det hensyn du skal bruge.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at lederen/arbejdstedet også er med til en samtale. Det er jo dem der også kan svare på hvordan forløbet er gået, både med hensyn til arbejdsopgaver men også om hvordan det er gået socialt m.m. Der bliver jo ikke spurgt om dybt personlige ting, men kun om hvordan arbejdsprøvningen er gået og om der har været særlige problemer angående f.x socialt at fungere på en arbejdsplads.

Jeg var også i afprøvning på et kontor - og kontorarbejde er milevidt fra det jeg normalt havde arbejdet med, jeg syntes også det var mærkeligt at en ganske almindelig kontordame, som var min mentor/kollega, i afprøvningen, skulle udtale sig om mig. Man kan godt sige, at ingen forlanger du skal kunne arbejde som de andre fra dag 1. og at det ikke er selve "arbejdspræstationen" der bliver lagt vægt på, men om det arbejde kunne være en mulighed i fremtiden. Er det muligt med et kontorjob hvor du har mulighed for at lægge dig, fungerer du socialt, kan du møde til tiden, kan du forstå en instruktion o.l eller er der andre alvorlige barriere for et fremtidig kontorfleksjob eller revalidering. Eller er det nu der skal overvejes en pension.

Jeg læser dit indlæg som om du er fysisk og smertehæmmet - men du kunne måske have andre ting der ville gøre det mere en svært, med selv det mindste kontorjob - måske har man problemer med at møde til tiden, måske man ikke forstår selv den letteste arbejdsinstruktion, måske ved man ikke hvad der er op og ned på en pc. En arbejdsprøvning skal være så "bred" som muligt og handler ikke KUN om selve arbejdsydelse, men om, om det ville være en fremtidig mulighed med fleksjob eller en revalidering på et kontor.

Gør hvad du kan og magter - god idè med den dagbog - og pas endeligt godt på dig selv, du skal også have et rimeligt liv ved siden af.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 08:55   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man kan kun gætte på om en arbejdsprøvning skal gå om det ikke til at sige .

men er det første gang eller en revurdering,
Jeg syntes også det lyder til at de er lydhør over for de hendsyn der tages til dig.
Det må jo gå som det kan ikke ,og så pas godt på dig selv under vejs.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 14:10   #5
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Det møde vi havde forleden dag syntes jeg var meget ydmygende for mig jeg ved godt det er inde for et fag som jeg ikke er vandtil syntes selvfølgelig heller ikke det er nemt da jeg ikke kan holde ud at sidde så længe af gangen og jeg kan heller ikke stå så længe ad gangen.

Jeg syntes det kom nogen ydmygende udtalelser omkring min arbejdsevne jeg kan jo ikke gøre for at det tekninske udstyr ikke har fungeret optimalt jeg har brugt meget tid på flytte plads det går der faktisk også en del tid med inden man får ny computer startet op og mener faktisk heller kke det er mig der skal hvad styr på det tekniske og udelegering af arbejdsopgaver


Zantamor :Jeg syntes ikke det er et empatisk sted desværre ;-( men det er selvfølgelig en længere historeie ind det jeg skriver her ;-((når man ikke spørger ind til hvordan jeg har det i mine øjne er jeg bare billig arbejdskraft de har også en del andre i arbejdsprøvning på stedet bare ikke samme afdeling som mig - der kom en udtallelse på møde at hvis de kunne få meget gratis vil de da gerne have mig je
Men heldigvis har jeg skrevet dagbog så jeg kan dokumentere hvad jeg har lavet og hvornår jeg har holdt pause

C.l.e.o det er min anden arbejdsprøvning den første arbejdsprøvning viste 15 - 18 timer ugentlig de 2 praktikker er som dag og nat der skulle gerne komme en afgørelse i min sag i januar

Mvh Bobbi

Sidst redigeret af Bobbi; 10-12-2011 kl. 14:14. Årsag: fejl tekst
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 20:30   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
men de 15 - 18 timer er det effektiv arbejdstid eller er det incl pauser? Og selv om du måske kan klare at arbejde 1 time i træk, er det jo ikke sikkert du kan nå det de andre når på 1 time - misforstå mig ikke, for jeg kender ikke dig eller stedet - jeg ved bare ud fra min egen arbejdsprøvning, at jeg ikke kunne nå det samme som de andre, bl.a. fordi jeg tog mange små kunstpauser - gik fx ofte efter ½ glas vand (bare for at gå lidt) eller andre småting, jeg lige kunne gøre for at skifte stilling... Så ikke sikkert det er så negativt ment ?
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 20:57   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du har jo 3 uger endnu til at komme mere ind i job opgaverne,og det er da muligt at de vil syntes det er mere vær ved næste samtale.

Er det sådanne at du måske har en svingende arbejdsevne,eller er det fordi du er sat til noget der slet ikke er lige dig.

hvis du har haft en afprøvning på var det 15 -18 timer hvad manglede de så at få belyst i denne her afprøvning ?

Hvis stedet vuder det til en time om dagen,er der jo langt op til de 15-18 timer,og så kunne jeg godt forstille mig de vil afprøve igen,i noget helt 3.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 08:14   #8
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Heidi Kastrup : Ja de 15 -18 timer er incl pauser som de havde på stedet.
Jeg syntes bare ikke det er fair når jeg har brugt så meget tid på det tekniske selvfølgelig kan jeg ikke arbejde lige så hurtig som nogen der ikke har lavet andet de sidste mange år de har også mange rutiner
Problemet er hvis jeg kun er efiktiv en time dagen opfylder jeg jo ikke betingelserne for flexjob problemet er når jeg skal være der så mange timer bliver jeg nødtil at holde flere pauser ind de ansatte

C.l.e.o ja nu har jeg jo forlangt at jeg ikke skal bruge så meget tid på det tekniske og flytte plads så tit jeg har fået opgaver hvor jeg ikke skal bruge computeren så har jeg jo også den mulighed så der ikke er alt det spildtid

mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning HJÆLP Christinamus Spørgsmål ang fleksjob 12 05-10-2013 22:05
Arbejdsprøvning / Praktik hjælp? Perfektionisten Jeg er kommet i praktik. 11 08-05-2013 14:13
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
Opfølgning : H J Æ L P ang arbejdsprøvning! Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-03-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension