K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2013, 07:10   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det bliver et praktiksted, og ikke et reva-sted, så skal du være meget opmærksom på formålet med praktikken.
Formålet bør være "afklaring af arbejdsevne" eller noget i den stil.

Hvis det bliver et praktiksted, så bør du, inden praktikken starter, sørge for, at få svar på hvad du evt. skal gøre hvis du en dag er nødt til, at gå hjem før tid, grundet i dine helbredsproblemer.

I min egen sidste arb.prøvning, som var en praktik, skulle jeg ringe til konsulenten når jeg gik hjem før tid.
Så vi snakkede sammen næsten hver dag, og dermed var han jo bedre rustet til, at skrive en god rapport til kommunen.

Måske er det skrevet tidligere her i tråden, men når du er i en afprøvning er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, over hele døgnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 14:13   #12
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Hej Popiae og Vovse

Tak for jeres råd :-)

Jeg skal ud på en alm virksomhed. Jeg har meget svært ved at bevarer fokus længere tid af gangen. Så hele essensen i mit forløb går vel egentlig ud på at holde mig til få timer om dagen, fremfor selve konteksten jeg er i ... ikke sandt?

Har tidligere ignoreret mine signaler om stress. Tænkt på flex i mange år, men bare kørt på og er blevet dårligere og dårligere af det.

Så når praktikstedet presser på med at øge timer, så skal jeg sige at mine symptomer intensiveres. (vil føre dagbog med psysiske/fysiske symptomer, søvn, medicin øgning) som dokomentation. Puhhaaa sys ikke det er sjovt at skulle måles og vejes

Venligst K :-)
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 19:13   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Har ikke været herinde i noget tid, men faldt lige over de seneste indlæg i din tråd. Jeg håber virkelig at din afprøvning følges minutiøst op af stedet og/eller din sagsbehandler/kommunen, man har jo lov at håbe ;-).

Fra starten af din arbejdsprøvning, skal du have gennemtænkt hvor mange dage og timer du vil/kan være der. Du SKAL være realistisk!! Er det bedste f.eks, at du er der hver dag i 3 - 5 timer eller kan du højst klare 1,5 time med ½ times pause 2 dage om uge i opstart? Det er vel dig der bestemmer? Bliver der sat et andet scenarie op med flere timer, så må du booke/bakke ud når du ikke kan mere for sådan er det så bare.

Det er virkeligt svært at skulle bygge en "perfekt" arbejdsprøvning sammen, der passer til een og måske har stedet eller kommunen allerede foranstaltet noget hjælp til dig, alternativt kunne du måske bede herom og få råd herinde fra?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-09-2013 kl. 19:17.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 21:56   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
(vil føre dagbog med psysiske/fysiske symptomer, søvn, medicin øgning) som dokomentation.
Måske kan du finde inspiration her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 10:50   #15
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej,

Har ikke været herinde i noget tid, men faldt lige over de seneste indlæg i din tråd. Jeg håber virkelig at din afprøvning følges minutiøst op af stedet og/eller din sagsbehandler/kommunen, man har jo lov at håbe ;-).

Fra starten af din arbejdsprøvning, skal du have gennemtænkt hvor mange dage og timer du vil/kan være der. Du SKAL være realistisk!! Er det bedste f.eks, at du er der hver dag i 3 - 5 timer eller kan du højst klare 1,5 time med ½ times pause 2 dage om uge i opstart? Det er vel dig der bestemmer? Bliver der sat et andet scenarie op med flere timer, så må du booke/bakke ud når du ikke kan mere for sådan er det så bare.

Det er virkeligt svært at skulle bygge en "perfekt" arbejdsprøvning sammen, der passer til een og måske har stedet eller kommunen allerede foranstaltet noget hjælp til dig, alternativt kunne du måske bede herom og få råd herinde fra?
Mange tak for de brugbare råd.

Det er netop time antallet og pauserne jeg skal have fokus på. Jeg må bide det i mig at jeg syntes det er flovt at må bede om pauser osv. At gå fra en arbejdsuge på 37 timer til måske 6-12 timer sætter virkelig tingene i perspektiv. Ikke både for mig selv men også mine omgivelser.

Vi sætte mig ned i dag og forsøge at lave en blød opstart med inkluderede skånehensyn som både vil komme mit helbred og praktikstedet tilgode. Vil gerne være effektiv og nærværende i de timer jeg er der.

Endnu engang tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Måske kan du finde inspiration her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Super

Mange nyttige links og skemaer. Jeg må se om jeg kan rette smerte og dags-skemaerne ind så de passer ind til mine psykiske lidelser. de har psykosomatikske ud-svingninger, såsom rysten,hovedpine, hjertebanken, svedeture, svimmelhed mm.

Har jo et usynligt handicap

Tak Vovse
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 20:53   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak Vovse
Velbekomme.

Hvis man er i arb.prøvning (praktik) i en privat virksomhed, og er nødt til, at gå "i utide" p.g.a. sine helbredsmæssige begrænsninger, så vil man ofte opleve, at der står min. én båtnakke og skuler, måske står der to og hvisker til hinanden, når man går.

Dette er man simpelthen nødt til, at ignorere.

Det er dit liv det handler om, og det er det, du skal have fokus på.

Tilgiv dem, thi de er ikke klogere.

Ps. De fleste handicaps er usynlige. F.eks. er det de færreste rygproblemer der kan ses.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 12:19   #17
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Velbekomme.

Hvis man er i arb.prøvning (praktik) i en privat virksomhed, og er nødt til, at gå "i utide" p.g.a. sine helbredsmæssige begrænsninger, så vil man ofte opleve, at der står min. én båtnakke og skuler, måske står der to og hvisker til hinanden, når man går.

Dette er man simpelthen nødt til, at ignorere.

Det er dit liv det handler om, og det er det, du skal have fokus på.

Tilgiv dem, thi de er ikke klogere.

Ps. De fleste handicaps er usynlige. F.eks. er det de færreste rygproblemer der kan ses.
Ja jeg må sluge kamelerne oh tage en dag ad gangen :-)... jeg har forøvrigt selv problemer med ryggen "prolaps" dog ikke så udtalt som Klokkeren fra Notre Dame. Hans handicap kan vist ikke skjules :-D
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Gode råd søges! Enyja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 21-06-2011 18:11
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension