K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2009, 12:15   #11
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
tak for interessen

Hej Igen.

Jeg skal prøve at svare på nogen af alle de spørgsmål I er kommet med ( er overvældet over hvor mange der er på banen her - TAK )

Buster : Nej, ankenævnet havde ikke oplysninger ( vurdering fra lokal psykiatrien der vurdere at jeg IKKE har brug for medicin, men fred og ro og ingen stress ). Kommunen vidste udemærket at jeg skulle vurderes men undlod at indhente resultatet - med den begrundelse, at de ikke vidste det. En anden side af der er, at vurderingen blev fremsendt den dag, da ankenævnet ændrede kommunens afgørelse og visiterede mig til flexjob.
Men alt i alt vidste kom. at vurderingen lå der, men var lige glade.

Zuza : min sagsbehandler har vurderet at der ikke er revalideringsmuligheder og at jeg skulle i flexjob. Flexteamet er er ligeglade med sagsbehandler, læge, psykolog, psykiater, udviklingscoach, resultatet af 7 arbejdsprøvninger det ALLE siger jeg ikke kan arbejde fuld tid og uden skånehensyn.

Heidien : Jeg har søgt aktindsigt alle steder. Papirene er der, men når kommunen anker har de en jurist til at skrive anken og de håndplukker så i oplysningerne. Fremhæver alt det der ikke er til min foredel og undlader resultater af vurderinger og arbejdsprøvninger. Blandt andet hæfter de sig voldsomt ved at jeg ikke ønsker medicin ( de undlader at bruge, at det er vurderet at jeg ikke har brug for det ) og at jeg, i et øjebliks overskud, søgte et fuldtidsjob som jeg ikke fik. det var i ren desperation for at slippe ud af sytemeet at jeg søgte det. Er 100 % sikker på jeg var blevet syg og brudt sammen hvis jeg fik det.
de 10 spørgsmål - kommunen ønsker ikke at svare på dem !
De siger at de betragter mine breve og klager som en ny ansøgning om flexjob. den eneste ændring der er, er vurderingen fra lokalpsykiatrien som de jo ikke vil bruge. De ved godt at den her sag er noget lort for dem selv ! og det skal jeg nok blive ved med at fortælle dem.....
Jeg har kontakt til en advokat. De får en chance for at redde deres røv ( kommunen ) men advokaten siger vi har en sag, hvis jeg ikke bliver visiteret igen. Problemet her er, at jeg ikke har penge til en advokat - men måske heller ikke til at lade være !
Ja, jeg var i a- kasse før jeg blev visiteret. Har talt med dem. Der er rent faktisk ingen lovgivning på området. Ligeså glidende man kommer fra a. kasse til flexord. ja - der er ikke nogen vej tilbage. Det arbejder de videre med.
Maj : jeg har forsøgt at fortælle kom. at de har givet mig på skrift, at anken til ankestyrelsen ikke ville få betydning for visitationen. De er kolde i røven. Borgmesteren har jeg ikke prøvet endnu, men han har før i forløbet nægtet at blande sig i sagen..

Jeg sidder tilbage med en fornemmelse af, at det måske er en foredel for mig at være på sygedagpenge når retten til flexjob ophøre den 31.
Er det det ??????
Jeg overvejer stærkt at hoppe ud af systemet ( kom. har pligt til at blive ved med at afklare mig selvom jeg ikke modtager ydelser ). Jeg kan måske få 10 t/uge hvor jeg er nu - og det er da bedre end kontanthjælp = ingentig når jeg er gift.

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 13:23   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Tjek lige

din indbo/familieforsikring - måske har du noget retshjælpsdækning :-)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 13:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ville Se meddelelser

Heidien : Jeg har søgt aktindsigt alle steder. Papirene er der, men når kommunen anker har de en jurist til at skrive anken og de håndplukker så i oplysningerne. Fremhæver alt det der ikke er til min foredel og undlader resultater af vurderinger og arbejdsprøvninger. Blandt andet hæfter de sig voldsomt ved at jeg ikke ønsker medicin ( de undlader at bruge, at det er vurderet at jeg ikke har brug for det ) og at jeg, i et øjebliks overskud, søgte et fuldtidsjob som jeg ikke fik. det var i ren desperation for at slippe ud af sytemeet at jeg søgte det. Er 100 % sikker på jeg var blevet syg og brudt sammen hvis jeg fik det.
Du skal huske at du altid har mulighed for at indhente papir fra ankestyrelsen også og på den måde sikre dig at alle relevante papir ligger der, erfare du at nogen papir ikke er medsendt til ankestyrelsen , ja så kan du fremsende dem selv , der er mange der kommer galt af sted netop fordi man har en eller anden tyrker tro på at kommunen gør det rigtige og det de skal i følge loven , men det er jo langt fra tilfældet ...

Kommunen gør det der gavner kommunekassen ...

Den der med at søge et fuldtidsjob den tror jeg vi er mange der har været ude i , man bliver desperat og tænker hvad hulen jeg kan da arbejde til jeg falder død om og så gør man noget så dumt , men det taler altså mere mod kommunen end mod os , for det er kommunens måde at takle det at finde fleksjob og hjælpe flekser og deres måde at behandle flekser på der får dem til at tage så drastiske midler i brug og vi ved jo godt at det ikke er relevant

Citat:
de 10 spørgsmål - kommunen ønsker ikke at svare på dem !
De siger at de betragter mine breve og klager som en ny ansøgning om flexjob. den eneste ændring der er, er vurderingen fra lokalpsykiatrien som de jo ikke vil bruge. De ved godt at den her sag er noget lort for dem selv ! og det skal jeg nok blive ved med at fortælle dem.....
Nu er det jo avisen der har skrevet de ti spørgsmål har du prøvet at sende dem selv ? har du sendt dem til borgmester og hele kommunalbestyrelsen ?
og selvfølgelig til din sagsbehandler , det mangler da bare at de skulle kunne undsige sig at svare på relevante spørgsmål fra borgene af .

Og godt at du vil blive ved at fortælle dem det , du skal bestemt ikke lade dem dø i synden det er det værste svineri de har lavet der , og at den socialeankestyrelse er hoppet med på den viser hvor langt ude de efterhånden er ...

Der er kommet så mange afgørelser på det sidste der tydeligt viser at det for den socialeankestyrelse ikke drejer sig om mennesker , rettigheder , eller lovgivnign men om cool cash ...

Har du et nummer på din afgørelse hos den socialeankestyrelse så man kan læse nøjagtig hvad de har skrevet

Citat:
Jeg har kontakt til en advokat. De får en chance for at redde deres røv ( kommunen ) men advokaten siger vi har en sag, hvis jeg ikke bliver visiteret igen. Problemet her er, at jeg ikke har penge til en advokat - men måske heller ikke til at lade være !
Det katastrofale i det er jo netop at folk ikke har råd til en advoakt men bestemt heller ikke har råd til at lade være ,men nu er der mennesker som er kørt så langt ud økonomisk og helbredsmæssige at det ikke er noget issue for dem, der er ikke råd til en advokat ...

En af grundene til at jeg spørger er også fordi at vi andre skal passe på med råd og vejledning hvis du har en advokat , det skulle nødig være sådan at vi fik besværliggjort din sag , det kan jo være at din advokat og du har andre planer.

Citat:
Ja, jeg var i a- kasse før jeg blev visiteret. Har talt med dem. Der er rent faktisk ingen lovgivning på området. Ligeså glidende man kommer fra a. kasse til flexord. ja - der er ikke nogen vej tilbage. Det arbejder de videre med.
Det er godt at du er i a-kasse og forhåbentligt også i fagforening for det lyder som om du har den rette hjælp ...
det vil sige hjælp i form af advokat og fagforening som er obs på hvad der sker med dig og er villige til at hjælpe dig ..

Vi har før skrevet om det her ... mange kommuner /sagsbehandler siger til borgerne at nu kan de godt melde sig ud af fagforening for nu er det kun en udgift .. men vi kan ikke sige nok ...
BEHOLD DIN FAGFORENING du kan stadig bruge den både mht kommune og i lønforhandlinger kommunen er ikke din medspiller som de burde være , desværre ...

Citat:
Borgmesteren har jeg ikke prøvet endnu, men han har før i forløbet nægtet at blande sig i sagen..
Borgmesteren er den øverste ansvarlige og det med at han ikke blander sig i sager det kan han pakke sammen han er og bliver den ansvarlige for sine ansatte som er de mennesker som har behandlet dig på den måde ...

Derfor kunne det da være en ide at skrive til ham igen og denne gang sende en kopi til hele kommunalbestyrelsen, til sagsbehandler og leder for sagsbehandler ...

Det er værd at forsøge det

Citat:
Jeg sidder tilbage med en fornemmelse af, at det måske er en foredel for mig at være på sygedagpenge når retten til flexjob ophøre den 31.
Er det det ??????
Jamen er du da på sygedagpenge når din ret til fleksjob ophøre og ja det er bestemt til din fordel for inden de kan stope dine sygedagpenge skal de have vuderet hvad der så skal ske og her er det vigtigt at du husker §28 i sygedagpengeloven ..
Her skal de også forklare hvordan de mener du kan klare at komme tilbage til arbejdsmarkedet hvis de afslår fleksjob og du kan igen få en ankeinstans til at kigge på din sag ved at anke et evt sygedagpenge stop ..

Men som du selv skriver så ved kommunen godt at de har dummet dig og hvis du er på sygedagpenge mon så ikke de vil behandle din sag seriøst og nu ved du at de skal tage dine papir med fra psykiatrien og gør de ikke det så kan du selv sende dem med, så jo klart du er bedre stillet på sygedagpenge

Citat:
Jeg overvejer stærkt at hoppe ud af systemet ( kom. har pligt til at blive ved med at afklare mig selvom jeg ikke modtager ydelser ). Jeg kan måske få 10 t/uge hvor jeg er nu - og det er da bedre end kontanthjælp = ingentig når jeg er gift.

Ville
Her taber du mig lidt du skal jo ikke på kontanthjælp hvis du er berettiget til sygedagpenge ? du skal også lige tænke over at hvis du hopper ud af systemet og dermed sygedagpenge ja så vil du når de endelig er færdig med din sag (og tro mig er du ikke under deres regi så tager det lang tid ) ikke være berettiget til ledighedydelse men til kontanthjælp også som flekser og da du ikke kan få det vil du kun kunne få særlig ydelse som kun er på ca 9000 kr ..

Så det ville jeg meget overveje hvis jeg var dig ...
  Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 18:52   #14
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej igen.

Det her med sygedagpenge.....

Hvordan fungerer det i flexjob ????

Jeg er faktisk pt. syg ( ikke med mine hovedproblemer, men med et dårligt knæ ) skal prøve at gå på arbejde i morgen for første gang siden uge 4. Vi har ikke tænkt os at raskmelde mig, før jeg har prøvet et par dage.
Jeg er sygemeldt i hos arbejdsgiver. Jeg har ikke sygemeldt mig hos kommunen men de ved godt jeg er syg ( det fortalte jeg min nye sagsbehandler ved sidste møde )
Jeg får løn under sygdom. Hvis jeg sygemelder mig hos kommunen kommer jeg så på sygedagpenge ?????
Hvis jeg er i sygedagpengesystemet er jeg så ikke tvunget ud i arbejdsprøvninger - hvis kom. synes det ????? Jeg har allerede været ude i 7 og ankenævnet synes det er formålsløst at afprøve mig mere. Fakta er, at jeg bryder sammen hver eneste gang jeg skal ud i noget nyt. Skal så bruge oseaner af tid på at samle mig selv op igen samtid med at jeg skal forholde mig til nye steder, mennesker osv. Det er bare en ond cirkel og giver ikke et reelt billede af min arbejdsevne fordi jeg hele tiden er under pres. Før jul kunne jeg klare ca. 16 - 18 t/uge.

Tak for alle dine/jeres svar.. Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 00:20   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der mangler en plan i din sag, Ville.

Kommunen SKAL i detaljer sammen med dig lave en plan for, hvordan du bliver selvforsørgende.

Og det kan jeg slet ikke se, kommunen har sørget for i noget af det, du skriver.

Denne plan kan være uddannelse, revalidering, §56 (som er betaling af sygedagpenge fra første sygedag), skånehensyn, virksomhedspraktik med detaljer om, hvilke arbejdsopgaver du skal kunne udføre eller afprøves i.

Man kan ikke bare sig nej til revalidering og nej til fleksjob og nej til pension.

Planen SKAL være der... og er der INGEN plan, så er standsningen af dine sygedagpenge eller frakendelse af fleks ulovlig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 13:31   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ville, beklager at måtte sige det men det er så typisk kommunernes sagsbehandling.

Der er kommet en masse gode råd herinde til dig og jeg kan kun gentage: fremover skal du pinedød selv huske at ALLE papirer mm er tilsendt diverse instanser.
Som sagt, så er det din RET at få oplysninger med, i din interesse, hvorimod sagsbehandlerne/kommunen har "lov" til at henholde sig til at:....sagen ikke skal overbelyses!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 17:14   #17
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
så er det lidt nyt i min sag

Hej igen.
Har ikke skrevet længe....
I går var jeg hos en psykiatrisk speciallæge og blev vurderet.
Skulle have været der for 14 dage siden, men han måtte ringe afbud 2 dage før. Han kunne nok godt høre, at jeg ikke magtede at skulle vente længere, for 5 min. senere ringer han og spørger om jeg kan være der 6.30 næste morgen, så kunne vi lige klare det på en times tid !!!!! Hvad ? jeg måtte så forklare ham, at min fremtid afhænger af hans vurdering og at jeg ikke synes det kunne gøres på 1 times tid. I går var jeg så afsted i 3 timer....
Nu er jeg SÅ rasende og FUSTRERET. Den person han beskrev bagefter kender jeg ihvertilfælde IKKE. I hans øjne var jeg meget syg, har tvangstanker og kan ikke passe mine børn ! Jeg har helt sikkert brug for medicin og i øvrigt synes han jeg var sygeligt paranoid fordi jeg forlangte samtalen optaget.
Det er muligt at jeg er mere syg end jeg selv går og tror, men jeg blev fuldstændig slået ud af, at han ikke mener jeg kan passe mine børn og at jeg er umulig at leve sammen med. Har dog en mand der synes jeg er dejlig at leve sammen med ( selvom det selvfølgelig også er hårdt at leve sammen med en der ikke fungerer optimalt ) og 2 børn der klarer sig godt i skolen og socialt. Jeg må da formode at der er nogle af alle de voksne/pædagoger mine børn omgiver sig med samt venner og familie der ville råbe vagt i gevær hvis mine børn lide under min sygdom.
I øvrigt har kommunen jo også brugt 8 år på at fortælle mig, at jeg ikke er syg ( bare et svagt menneske der ikke gider at arbejde ) og nu er jeg lige pludselig meget syg !
Jeg er simpelthen [I]så[I] rasende og ked af det.
Jeg ved jo godt hvordan kommunen vil bruge den vurdering imod mig.

Nogen der har nogen gode råd ?????

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 17:33   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
at han ikke mener jeg kan passe mine børn og at jeg er umulig at leve sammen med
det skal du klage over................

har intet at gøre med noget som helst og jeg ville klage øjeblikkeligt over det til lægeforeningen kommunen og folketingets ombudsmand..

han er bare sur over det her...

Citat:
I går var jeg hos en psykiatrisk speciallæge og blev vurderet.
Skulle have været der for 14 dage siden, men han måtte ringe afbud 2 dage før. Han kunne nok godt høre, at jeg ikke magtede at skulle vente længere, for 5 min. senere ringer han og spørger om jeg kan være der 6.30 næste morgen, så kunne vi lige klare det på en times tid !!!!! Hvad ? jeg måtte så forklare ham, at min fremtid afhænger af hans vurdering og at jeg ikke synes det kunne gøres på 1 times tid. I går var jeg så afsted i 3 timer....
de er så frække...de aner ikke hvad det får af konsekvenser for deres 3 timers patienter ...han kender dig jo ikke og er ikke din læge og på 3 timer kan de ikke diagnosere på den måde det kræver flere undersøgelser af dig.

Gå til din egen læge og få en henvisning til en psykiater som ikke arbejder for kommunen lad ham skrive en rapport og send den til kommunen.

det er dog for horribelt ...

Sidst redigeret af Stella; 23-05-2009 kl. 17:36.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 15:52   #19
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
så er der igen nyt...

Har idag modtaget psykiatrisk speciallæge erklæring til gennemlæsning.
Diagnose : social angst af sværd grad, OCD og periodiske depressioner.
For f .... hvor er det hårdt at læse om sig selv...... Er det virkelig mig der er så syg ? Kan en psykiater virkelig vurdere det på 3 timers samtale ? Hvordan vil kommunen bruge disse oplysninger ?
Tankerne kører rundt i hovedet, benene er tunge som bly, jeg er så TRÆT !
Det er selvfølgelig godt at der er kommet en diagnose ( og der er da også nogle ting der falder på plads i mit hoved ) men jeg føler mig faktisk ikke så syg som der står i papirene. Jeg ved godt, at jeg har tilrettelagt mit liv efter at undgå de angstfremkaldende situationer og at jeg er mester i at skjule mine symptomer for andre (og mig selv ) men er det så slemt fat med mig ?????
Jeg må dog sige at psyk. har været mere reel end jeg forventede. Jeg frygter nu hvordan det videre forløb vil blive. Giver kommunen mig visitationen til flexjob tilbage eller ????
Jeg er så TRÆT, orker snart ikke mere i dette system...
Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 12:52   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ville det er godt nok også nogen hårde beskeder at få , kender det godt man kan ikke altid genkende sig selv i de papir der bliver skrevet man ved det godt men man har jo lært at leve med det og at takle det på sin egen måde og kompensere for evt mangler på en helt tredje måde

Men når det er sagt så kan jeg ikke med min bedste vilje se hvordan kommunen nu vil komme uden om at visiteret dig til fleks og give dig den tilbage at kommunen overhovedet har haft den frækhed at trække den helt ud hvor den er nu , det forbavser mig , virker lidt som om der skal statueret eksempel med dig ...

Så jeg håber og vælger at tro på at du nu får den fleks, og husk de skal jo pege på hvad du ellers kan af job for at fastholde det afslag og det er så dybt godnat det de udsætter dig for , de risikere at skubbe dig mod en førtidspension i stedet for et fleks , for det du er igennem er sgi svært at holde til i længden men mon ikke at der kommer en løsning nu ? det tror jeg
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikringsovervågning i retten supersus Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Udlændinge mister retten til pension brøkpensionist Politik og Samfund 0 15-08-2010 19:38
Retten til muligheder... Miniature Alt det andet 6 15-06-2010 09:23
Bente S. vinder retten til flexjob buster Spørgsmål ang fleksjob 0 26-06-2009 11:45
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension