K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 17:44   #1
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Sygemeldt på KH??

Jeg er nu i samme situation som så mange herinde. Er blevet sendt på KH efter afslag på fleksjob. Sagen skal nu i BAN, men det der undrer mig meget er hvad der forventes af een når man modtager KH???

Jeg er jo stadig syg og pt. sygemeldt selvom min kommune ikke mener jeg er syg. Forventes det at man skal søge jobs og komme i aktivering???

Hvad med en evt. "ny" sagsbehandler i KH-teamet vil denne eventuelt kunne hjælpe på ens situation??

Synes det er så kritisabelt som syge medborgere bliver behandlet i dette lan og samtidig synes jeg at det er urimeligt at tildelingen af sociale ydelser afhænger af hvilken kommune du bor i.

Hvis ikke man er syg inden man møder dette system så er man da sikker på at blive det!!
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:48   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer an på hvad der står i din lægeerklæring..

Selvom du er sygemeldt, vil de godt kunne sende dig i aktivering med de skånehensyn der er til sygdommen, medmindre du har en lægeerklæring der skriver at det vil skade dig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 18:03   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kommer helt an på hvilken gruppe du bliver sat i

gruppe 3 er den eneste hvor du ikke bliver sendt ud

men ja hvis de ikke mener du er berettiget til fleks, så vil de sikkert sende dig i aktivering.

men som pip skriver kommer det helt an på hvad lægerne skriver

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...anthjaelp.aspx
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 18:09   #4
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
OK, vidste ikke der var forskellige kategorier man kom i, har kun været i sdp.

Jeg vil højest sansynligt bare blive sygemeldt da jeg lider af en svær og psykotisk sindslidelse som blot er forværret med årene.

Det er jo bare trist at man kan få lov til at rådne op på KH
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 18:52   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jamen der er heller ikke meget andet at gøre, end at blive sygemeldt fra det kommunen sender dig ud i som du ikke kan magte, hvis de ikke af dem selv tager hensyn.

Ja det er trist men regeringen har absolut INGEN intentioner om at lave det om, 52 uger og så er det slut, ja ja de lovede før valget, men det er gået op for dem hvor dyrt det vil være at ophæve grænsen, oven i vil de jo lave de der udviklings ting, som skal kunne vare helt op til 11 år (og til man er mindst 35... er det seneste jeg har læst) 11 års (og til alle u 35) udbetaling af sygedagpenge er ALT for dyrt, det er logik for burhøns.
Det kan jo så være de laver en udviklings udbetaling, men vi kan være 210% sikker på at det IKKE kommer på dagpenge niveau, men nærmere på KHJ niveau, men uanset så vil man jo heller ikke være fredet der, for forskellen skal jo så være at aktivering ikke hedder kursus virksomhedspraktik og hvad har vi, men behandling motion/træning, terapi (helt sikkert også til de som kun er fysisk syge) ol lægeligt samt alternativt inden for samme område, sammen med noget i arbejde igen træning.

Meningen med systemet er at vi skal presses så meget at vi inden er tvunget ud i at gøre som jeg helt undvære, eller at vi hiver fingeren ud og tager et job, meningen er ikke at vi skal have lov at blive raske, og da slet ikke at det skal have lov at tage den tid det tager, for hovedparten af os er jo BARE dovne, og nok slet ikke så syge som vi selv og lægerne siger. En anden mening er at det gerne skulle skræmme andre fra at blive syge (som om sygdom handicaps ulykker osv bekymrer sig om det)

Men jo vi 2 og mange mange flere kan hurtigt blive enige om at tingene gribes HELT forkert and, i gamle dage gik man på rekreation, for at få ro til at komme sig, før det sørgede naboer familie ol for at hjælpe det de formåede så den syge/svage fik ro og tid til at komme sig.
Fx barselssengen før hen var det helt uhørt hvis kvinderne rejste sig fra sengen i løbet af den første uge (de skulle helst ligge i en måned i mine bæssers tid) i dag SKAL man inden for få timer, har man brug for at få lidt ro, uhhhe UHØRT!

Vi begynder allerede med vores børn er de syge sender vi dem af sted hvis vi syntes vi kan tillade os det, for de skal IKKE være syge de skal (lære at) knokle, langt de fleste børn får ikke en feberfri dag hjemme før vi smider dem ud af døren igen, for det ER vigtigere at mor og far kommer på arbejde, og at ungerne lærer at man ikke kan og må være spor syg, at det så betyder at ungerne bliver oftere syge (fordi de ikke får lov at komme sig ordentligt) det er pyller.

Nej vi har ferie til at komme os i på alle andre tidspunkter har vi bare af at klø på, knækker vi så halsen er vi dovne og har man ikke arbejde har man altså ikke behov for ferie, for de der ikke arbejder er bare dovne uanset grunden til at de ikke arbejder, de skal jo bare søge et par ansøgninger om ugen og deltage i lidt kurser, det kan da ved den søde grød ikke sammenlignes med arbejde, være stressende eller give behov for ro, det har de jo massere af de sidder jo bare i fifaen dagen lang størstedelen af tiden, ikke sandt??

Men for håbnetlig går det op for samfundet en skønne dag at syge hurtigere kommer sig ved at få den rette ro, samt at tingene skal gå den den enkeltels tempo, og at ro bestemt ikke behøver være det samme som at lade stå til, oven i finder de forhåbentlig ud af at på den måde bliver tilbagefalds % mindre, samtidig kan vi jo så drømme om at de finder ud af at stress/pres (dvs også økonomisk) kun er med til at forlænge folks sygdom, så vi forhåbentlig får lavet udbetalings systemet om.

I min verden meget gerne ud fra hvad folk har af udgifter, så der er lavet en fast gældende liste over de udgifts typer der er rimelige (sammen med kunne man passende have nogle konsulenter der hjælper folk til at finde de billigste løsninger) fx husleje, varme el osv osv, det får man til, og der ud over får man så et rådighedsbeløb, eksempelvis på 1000-1500 kr pr næse pr i husstanden pr måned efter skat så alle har samme rådighedsbeløb uanset om de bor i KBH eller på Mors, og om el koster 5 eller 50 kr pr kwt, har 3 eller 20 unger. Så kan folk jo så selv finde ud af om de kan/vil spare på maden og finde råd til ferie,. eller om de hellere vil have råd til bøffer og rødvin.
Beløbet kan jo så evt sættes efter om det er en FP´er syg KHJ´er eller alm KHJ´er, ingen sagde at hver gruppe behøver have samme rådighedsbeløb, lige som det stadig er muligt at trække folk i ydelse, hvis KHJ modtageren fx siger nej til et rimeligt jobtilbud.

Men ingen tvivl om at det ER og bliver drømmetænkning, for det går politikerene ikke med til (ikke i min levetid) for naturligvis skal folk på overførselsindkomst have det super svært, ud over at det vil være besværligt at indføre for så skal hele systemet laves om, ikke bare reformeres med lap på lap som nu, men laves helt om fra bunden, nej uhe ha det er der en masse arbejde i det går jo ikke.

Der kan i øvrigt forekomme en smugle ironi ind i mellem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 19:39   #6
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Trådstarter jeg håber virkelig at din klage når BAN , husk fristen .

Jeg tror ikke der behøves nogen lægerklæring , er selv nyopdaget sygemeldt på 5 år . Der var kortvarrigt læge inden over i begyndelsen, men intet lægetilsyn i over 4 år .

gruppe 3 er den eneste hvor du ikke bliver sendt ud

Er selv i gruppe 3 , og bliver alligevel tilmeldt forløb .

Mit råd er at du stiller skriftlige "uskyldige" spørgsmål , ikke skriver under på sygeopfølgningsplan uden skrevet formål og iværksættelser , som du kan godkende.
Og hvis de vil sende dig i forløb du ikke kan godkende , eller få oplyst formål med , så klag til BAN , det har pt hjulpet mig .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 19:53   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja den med kategori ser de vidst højt og flot på, er selv i denne macht 3, og har været piskes rundt i aktivering - arbejdsprøvning - nu ny aktivering igen.

Så du slipper nok ikke med at skulle aktiveres, men forhør dig ved din nye sagsbehandler i KH-regi.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 20:45   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja den med kategori ser de vidst højt og flot på, er selv i denne macht 3, og har været piskes rundt i aktivering - arbejdsprøvning - nu ny aktivering igen.

Så du slipper nok ikke med at skulle aktiveres, men forhør dig ved din nye sagsbehandler i KH-regi.
så har din sagsbehandler snydt dig så vandet driver desværre

matchgruppe, betegnelse for indplacering af en persons muligheder på arbejdsmarkedet; bruges når et jobcenter skal afgøre, hvilken hjælp en arbejdsløs skal ydes.

En sagsbehandler i et jobcenter placerer ved hjælp af en dialogguide arbejdsløse i én af tre matchgrupper (der var opr. tale om fem matchgrupper, men matchmodellen blev i 2009 ændret til kun at omfatte tre grupper):


•Gruppe 1: Jobklar. Borgere der, efter jobcentrets vurdering, er parat til at tage et ordinært arbejde, så den kan være ude af systemet inden for de næste tre måneder.
•Gruppe 2: Indsatsklar. Borgere, der ikke er parat til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af systemet inden for de næste tre måneder, men som kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.
•Gruppe 3: Midlertidig passiv. Borgere der har så alvorlige problemer, at de p.t. hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indstas med aktive tilbud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 20:59   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
MTVRV1, I know, men truslen om fratagelse af forsørgelses grundlag, kommer såfremt du ikke deltager......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 21:17   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
MTVRV1, I know, men truslen om fratagelse af forsørgelses grundlag, kommer såfremt du ikke deltager......
den holder alså ingen steder
en på mit bosted er i gruppe 3 og på kontanthjælp
han bliver alså ikke sendt ud i noget som helst

har du dokumentation på de har sat dig i gruppe 3
ellers er det bare og klage og nej de kan ikke tage din kontanthjælp hvis du er i gruppe 3.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt. Lenep Spørgsmål ang fleksjob 24 06-01-2008 20:40
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension