K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: Hvad gær jeg ?
Klage 0 0%
Klage 0 0%
Klage 1 100,00%
Klage 0 0%
Stemmere: 1. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2016, 23:42   #1
Jaque
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2016
Lokation: Greve
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jaque er ny på vejen
Exclamation Beskæftigelse 37 timer trods kronisk sygdom

Hej

Jeg står i den situtation, at min sagsbehandler har lavet en afgørelse om jeg skal i beskæftigelse 37 timer om ugen.

Trods hun er bekendt med min sygdom (kronisk tyktarmbetændelse omfattende) som tit er i udbrud og der er mange følger af den. Dette har gjort jeg ikkekan fastholde et arbejde.

Jeg har været i arbejdsprøvning / praktisk 5-6 mdr og kom op på 8 timer om ugen. Hvor jeg arbejdet i en salon. Jeg havde selv fundet stedet osv.
Det var i samarbejde med noget der hed Contra kommunen havde et samarbejde med.

Jeg bliver kaldt til møde hos min sags behandler på kommunen hvor hun vælger at afslutte samarbejde med Contra. Og vælger derfor sende mig i et aktivt tilbud i noget der hedder Jat

Jeg kommer til en samtale med en anden sagsbehandler der om mit forløb der. Hun skal vide lidt om mig om min sygdom. Det et tilbud til folk på 30 år og op efter jeg er 29. Hun syntes det ville være godt for mig at deltage hver torsdag 3 gange i noget der hedder Chafør i eget liv. Det alt muligt med hvordan man ikke opfatter sig selv som offer i sin sygdom. Dette gør jeg dog ikke jeg har lært at leve med den i hverdagen.

Jeg kommer til to af de dage om må melde mig syg andre gange da min sygdom får ram på mig inkl en god influenza.

Min sagsbehandler indkalder til møde igen 2 gange med få dages mellemrum men må aflyse da jeg er syg!

Jeg får så en skrivelse hun har lavet den 16. Dec 2015 sendt i min e boks jeg får en SMS med besked om det den 17.dec 2015 kl 11.00 ca med et brev om en afgørelse min sagsbehandler skriver:

At hun vælger sætte mig i beskæftigelse 37 timer da hun ikke mener jeg deltager aktiv i det tilbud der tilpasset mig. Sagen var at jeg skulle igennem praktik på noget kontor for at se om jeg kunne komme op i timer. Men det vælger hun at stoppeæg beder mig møde samme dag d. 17 dec kl 07.15 37 timer om ugen!!! Hvilken hun godt ved jeg ikke kan .. Det skal lige siges jeg er også alene mor til en datter på 7 år der møder i skole kl 08.00

Jeg prøver forgæves at kontakte hende men ddt lykkes så den 23 dec om eftermiddagen hvor hun fast holder sin afgørelse. Og beder mig skrive en klage.

Jeg taler med en anden fra kommunen og hun siger da må da være sket en fejl! Hun kigger i systemet og kan se at den 17 dec har hun annulleret skrivelse altså afgørelsen men fastholder stadigvæk .. Hun har heller ikke lavet en parthshørin! Hun har ikke lavet noget som helst på mig.. Andet end hun har kontaktet køgesygehus hvor jeg er tilknyttet hvor hun siger jeg ikke er mødt op til kontrol i januar mdr 2015
Jeg kontakter sygehuset og det passer ikke jeg var til kontrold i januar de har bare ikke efterfølgende kunne få fat på mig men har heller ikke haft tider da de var i tids mangel på tider. Så de siger det passer ikke det hun siger.

Hvad skal jeg stille op ? Jeg er utrolig afkræftet og føler det blevet personligt det min sagsbehandler gør. HJÆLP
Jaque er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 00:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Unhappy Velkommen til...

Kære Jaque

Du gør følgende:

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Fra nu af taler du ikke med, hverken kommunen eller anden aktør, men alt foregår på skrift.

Greve kommune har netop nedlagt deres "Borgerrådgiver" funktion.

Din praktiserende læge bliver fremover en særdeles vigtig person i din sociale sag.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne og dokumentation herfor.

Til information:

http://www.ccf.dk/information/crohns-sygdom læs alt igennem her på denne forenings hjemmeside.

Det bliver din opgave at informere diverse sagsbehandlere konsekvensen af din diagnose, som du sender til din sagsbehandler og beder om disse informationer bliver et aktstykke i din sag:

http://raskov.org/patientinformation...armbetaendelse

Du må ikke være naiv og tage som en selvfølge at dine sagsbehandlere har den mindste viden om din diagnose eller konsekvensen af denne.

Dit første skridt bliver at søge aktindsigt ved alle du har været i forbindelse med, hvor der findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage til din modtagelse:

Aktindsigt:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journaliseringsliste skal du bede om bliver medsendt, som er en masterliste, hvor alle akter bliver indført, Notatpligt etc, således at du hurtigt kan se, om der mangler noget i din aktindsigt:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvis du aflevere ved Borgerservice husk at få en kvittering

Igangsæt det omgående og du vil fortryde bitterligt, hvis ikke du søger aktindsigt.

Hvis din sag løber helt af sporet grundet inkompetente sagsbehandlere har du muligheden for en samtale med socialudvalgsforkvinden, den øverste politiske chef, nu Borgerrådgiveren er nedlagt i Greve kommune:

http://www.greve.dk/Politik/Byr%C3%A...sudvalget.aspx

Liselott Blixt (O), 1. viceborgmester & forkvinde for Socialudvalget
Blåhegnet 36
2670 Greve
Telefon 61 62 46 26
[email protected]


Bekræft, at du ikke har tilknytning til en arbejdsgiver.

Bekræft at du er sygemeldt siden hvornår?

Hvilken ydelse er du på pt? Siden hvornår?

Hvad siger din praktiserende læge?

Hvad tænker du selv om fremtiden? Fleksjob?

Du er under 40 år.

Hvornår har du sidst været i arbejde?

Hvad er din nøjagtige diagnose?

Fremover kræver du skriftlige afgørelser og ingen telefonopkald.

Er din diagnose verificeret af speciallæge eller hospital?

Har du der været under en § 56 aftale, hvor arbejdsgiver modtager refusion fra første time ved din sygdom.

En sygdom som du naturligvis ikke kan planlægge dig ud af.

Når du inden 10 kalenderdage har modtaget din aktindsigt dukker der flere spørgsmål op. Hold orden i alle dine dokumenter, der kommer flere end du forventer.

Hvis muligt, så tager du en bisidder med til de møder som er uundgåelige med kommunen.

Hvis du senere modtager en skriftlig afgørelse, som du er utilfreds med skal du anke/klage inden 28 dage fra du har modtaget afgørelsen og sendes til kommunen. Som nu har 4 uger til at genvurdere og hvis de fastholder afgørelsen SKAL de sende din anke/klage videre til den øverste myndighed Ankestyrelsen som desværre har servicefrister, som fastsættes af embedsmænd: 3 - 10 måneder. Desværre ingen opsættende virkning..... endnu.

Hilsen Peter

Bilag

Fleksjob
http://www.ccf.dk/raadgivning/social...kedet/fleksjob

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ghlight=Crohns

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ghlight=Crohns

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ghlight=Crohns

Det vasen nævner kan du læse lidt om her:

"Term & Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650 især indlæg # 6...Gastroenterologi............Irritabel tyktarm, funktionel dyspepsi (ikke mavesår)

Sidst redigeret af phhmw; 06-01-2016 kl. 01:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 00:42   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaque Se meddelelser
Hej

Jeg står i den situtation, at min sagsbehandler har lavet en afgørelse om jeg skal i beskæftigelse 37 timer om ugen.

Trods hun er bekendt med min sygdom (kronisk tyktarmbetændelse omfattende) som tit er i udbrud og der er mange følger af den. Dette har gjort jeg ikkekan fastholde et arbejde.

Jeg har været i arbejdsprøvning / praktisk 5-6 mdr og kom op på 8 timer om ugen. Hvor jeg arbejdet i en salon. Jeg havde selv fundet stedet osv.
Det var i samarbejde med noget der hed Contra kommunen havde et samarbejde med.

Jeg bliver kaldt til møde hos min sags behandler på kommunen hvor hun vælger at afslutte samarbejde med Contra. Og vælger derfor sende mig i et aktivt tilbud i noget der hedder Jat

Jeg kommer til en samtale med en anden sagsbehandler der om mit forløb der. Hun skal vide lidt om mig om min sygdom. Det et tilbud til folk på 30 år og op efter jeg er 29. Hun syntes det ville være godt for mig at deltage hver torsdag 3 gange i noget der hedder Chafør i eget liv. Det alt muligt med hvordan man ikke opfatter sig selv som offer i sin sygdom. Dette gør jeg dog ikke jeg har lært at leve med den i hverdagen.

Jeg kommer til to af de dage om må melde mig syg andre gange da min sygdom får ram på mig inkl en god influenza.

Min sagsbehandler indkalder til møde igen 2 gange med få dages mellemrum men må aflyse da jeg er syg!

Jeg får så en skrivelse hun har lavet den 16. Dec 2015 sendt i min e boks jeg får en SMS med besked om det den 17.dec 2015 kl 11.00 ca med et brev om en afgørelse min sagsbehandler skriver:

At hun vælger sætte mig i beskæftigelse 37 timer da hun ikke mener jeg deltager aktiv i det tilbud der tilpasset mig. Sagen var at jeg skulle igennem praktik på noget kontor for at se om jeg kunne komme op i timer. Men det vælger hun at stoppeæg beder mig møde samme dag d. 17 dec kl 07.15 37 timer om ugen!!! Hvilken hun godt ved jeg ikke kan .. Det skal lige siges jeg er også alene mor til en datter på 7 år der møder i skole kl 08.00

Jeg prøver forgæves at kontakte hende men ddt lykkes så den 23 dec om eftermiddagen hvor hun fast holder sin afgørelse. Og beder mig skrive en klage.

Jeg taler med en anden fra kommunen og hun siger da må da være sket en fejl! Hun kigger i systemet og kan se at den 17 dec har hun annulleret skrivelse altså afgørelsen men fastholder stadigvæk .. Hun har heller ikke lavet en parthshørin! Hun har ikke lavet noget som helst på mig.. Andet end hun har kontaktet køgesygehus hvor jeg er tilknyttet hvor hun siger jeg ikke er mødt op til kontrol i januar mdr 2015
Jeg kontakter sygehuset og det passer ikke jeg var til kontrold i januar de har bare ikke efterfølgende kunne få fat på mig men har heller ikke haft tider da de var i tids mangel på tider. Så de siger det passer ikke det hun siger.

Hvad skal jeg stille op ? Jeg er utrolig afkræftet og føler det blevet personligt det min sagsbehandler gør. HJÆLP
Jeg har desværre ikke gode råd til dig, men ret dig efter Peter, som sender dig råd. Er din egen læge fortrolig med term modellen , som netop tyktarmsbetændelse hører under. Hvis han hun er det , så skynd dig at få en ny læge. skal selv have fundet ud af om mit lægehus har været på kursus hos Per Fink.
God vind fremover!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 15:55   #4
Jaque
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2016
Lokation: Greve
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jaque er ny på vejen
Svar til Peter

Hej Peter 1000 tak fir godt svar.

Jeg har tilbage i dec 2015 bedt om aktindsigt. Men har ikke modtaget noget endnu. Har rykket i dag på mail og hun undskylder at deres it system har drillet😱
Hun ringet tidligere og lage en besked at jeg ville modtage på mail og i min e boks at hun har vurderet at lave en ny beskæftigelse 37 timer så jeg ikke skulle gå ude og fryse 🤔 Det omhandler jobbet slet men ok.

Har intet modtaget endnu...
Jaque er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 16:13   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaque Se meddelelser
Hej Peter 1000 tak fir godt svar.

Jeg har tilbage i dec 2015 bedt om aktindsigt. Men har ikke modtaget noget endnu. Har rykket i dag på mail og hun undskylder at deres it system har drillet��
Hun ringet tidligere og lage en besked at jeg ville modtage på mail og i min e boks at hun har vurderet at lave en ny beskæftigelse 37 timer så jeg ikke skulle gå ude og fryse �� Det omhandler jobbet slet men ok.

Har intet modtaget endnu...
Hej, du skal ikke bede om aktindsigt hos din sagsbehandler. Så kan du vente længe. Aflever en skriftligt anmodning hos jobcenteret og husk at få en kvittering. Klag evt. også over at du intet har modtaget. Deres frist er 10 dage.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 23:38   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er direkte ulovlig og useriøs sagsbehandling...

Kære Jaque

... som du skal reagere på, men bekræft ansøgningstidspunktet er over 10 dage siden. December måned kan jo være sent på måneden.

Men hvis der er gået flere uger, skal du reagere fordi der er 2 muligheder med din sagsbehandler:

Enten bevidste ulovligheder, som skal stoppes nu.

eller

En sagsbehandler der tilsyneladende ikke har kendskab nok til at køre en social sag.

Begge dele uacceptable i en så alvorlig sag.

Da politikerne har nedlagt kommunens "Borgerrådgiver" en uvildig slags ombudsmand for at spare ville jeg omgående sende en mail til afdelingen s chef og med cc til socialudvalgsforkvinden Liselott Blixt.

Det skal du gøre omgående. Da du er i den situation som du er, kan du bare sende den af sted til afdelingen eller kommunens hovedmail adresse men du skal i emneboksen skrive med store bogstaver AKTINDSIGT - AKTINDSIGT.

Også med cc til sagsbehandleren.

Du nævner i din ansøgning om aktindsigt, at så længe du ikke har modtaget din aktindsigt, kan kommunen ikke afgøre noget i din sag.

Fremover ønsker du ikke telefonopkald med løse mundtlige afgørelser, men kræver al fremtidig kommunikation på skrift og partshøring med en ankemulighed.


Det er kommunens pligt at aflevere dine mails rette sted.

Samfundet kræver, at du, vi tager medansvar for eget (arbejds-)liv fra første dag, så kan det ikke nytte, at vi sidder passive hen og ikke tør sige fra, når ansatte føler de står over Folketingets love.

Lad os høre nærmere.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-01-2016 kl. 23:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension