K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 16:20   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg orker ikke lige at læse op på denne tråd, men hvis din læge igennem tiden har haft henvist dig til div. speciallæger eller røntgenundersøgelser, så har din læge med stor sandsynlighed modtaget noget skriftligt om resultaterne herfra.

Så mit bedste råd til dig lige nu er, kontakt din læge og bed om at få kopi af hvad han har modtaget fra andre om dig, f.eks. den røntgenbeskrivelse hvoraf bruddet på din ryg fremgår, men også evt. speciallægeerklæringer.

Når du så har fået dem, tager du en kopi af det hele (for at være sikker på selv at have en kopi), og går op på kommunen og afleverer det hele, men husk endelig at få en kvittering på, at de har modtaget det.

Og selvom bruddet på din ryg evt. er beskrevet i noget fra en spec.læge, så giv dem også en kopi af røntgenbeskrivelsen, så de ikke kan komme med en eller anden dum påstand om fejlvurdering ell.l.
De kan jo bare få deres lægekonsulent til at oversætte det der står på røntgenbeskrivelsen.

Jeg har altid selv bedt om at få kopi af ALT lægeligt, og afleveret kopi på kommunen (selvfølgelig mod kvitt.) så hver gang en sagsbehandler er begyndt at komme med underlige lægelige udtalelser, har jeg kunnet henvise til lægepapirer i min journal.

På den måde har man også mulighed for selv at følge med i, hvordan det reelt står til med helbreddet, for det er ikke altid at egen læge får det hele med når han forklarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 08:44   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
God ide med lægen.

Er træningen nødvendig for dig er det udemærkedet, at den ligger forud for selve arbejdsprøvningen, fordi du så har krafter til denne. Bare husk om det er rigtig træning, for din lidelse, at det ikke skaber forværring.

At du nu skal møde en halv time før, må du prøve, men ikke for enhver pris.

Husk IKKE at tage mere medicin for at klare alt dette, men fasthold, at gå hjem før du er helt færdig. Der skal selvsagt være krudt til dine børn og andet hjemme.

Det er timeantal der tæller, og ikke den medicin di indtager.

Tæller træningen med, som timer i arbejdsprøvningen. Få dette be eller afkræftiget skriftlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 18:32   #23
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hejsa popiae

det er alm styrketræning jeg har gået til i et motionscenter, som et led i et af kommunens projekter ( dvs der er flere arbejdsløse og syge der deltager i dette projekt) det var faktisk først efter jeg havde fået endnu mere ondt og nu er fuldstændig hjælpeløs, at jeg kom til at tænke på om det overhovedet er de rigtige ting jeg træner på. for helt ærligt så skal man da have en del forstand på sådanne redskaber for at vurdere om det er godt at træne en skade- altså jeg mener jo at min skade jo ikke kan trænes væk. og det er lidt det der er givet udtryk for både hos min egen sagsbahendler og ham fra kc og min træner var faktisk den der gav mest udtruk for at "det bare skal trænes væk".
mine skader er permanente og går ikke væk- heller ikke selvom de vender det døve øre og det blinde øje til. jeg vil lige have min læge m,ed hen over og ligeledes min egen fys som jeg var hos i dag.

ang medicin så er jeg nød til at tage det når jeg kommer hjem. og har fået noget stærkere nu der hedder dolol. ikke at det er meget stærkere end det jeg fik før, men det tager lige toppen af min hovedpine.
jeg har intet overskud som det ser ud lige nu, kan ikke selv komme ud af sengen om morgenen, ikke selv sætte hår, ikke løfte børnene op på puslebordet. om eftermiddagen når jeg er færdig ( og er gået tidligt hjem) orker jeg intet indtil jeg skal hente børn. og som oftest er det manden der henter dem. han forbereder ligeledes aftensmaden, jeg laver den. jeg er efterhånden bare en grøntsag der bare er her og har rigtig rigtig ondt.
min lunte er ca 5 mm lang pt og ungernes gråd går mig lige til hovedet.(vi har 2 ørebørn)
når de 2 små er puttet kl 18.15 er jeg så meget i energi underskud at sætter jeg mig i sofaen så falder jeg omgående i søvn.

min fys sagde i dag at hun bestemt godt kunne forstå at jeg har ondt, for min ryg er meget skæv og fuldstændig fastlåst.hun kunne ydermere konstatere at mit ene ben er et godt stykke længere end det andet. hun forsøgte at løsne lidt op og vi kom frem til at jeg skal fortsætte behandlingen hos hende. hun mente godt det kunne lade sig gøre at få min tilbage til den helbredsmessige tilstand jeg var i før jeg startede på kc. det var glædelige nyheder, for så får mine børn deres mor "igen". ja hvertfald som de altid har oplevet min helbredsmessige tilstand. de er jo født efter mine skader.
hun sagde også at jeg ikke måtte belaste ryggen og jeg skulle passe på mig selv. som sagt så gjort, ingen træning til mig i dag, og jeg gik hjem da jeg ikke kunne sidde ned mere ej heller gå rundt. endnu egnagn kune jeg kun huske brudstyker af hvordan jeg er kommet hjem, pga smerter, som startede på 6 i dag da jeg skulle op af sengen.

så nu må jeg se hvad min læge siger i morgen.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 21:37   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Efter min mening skal man passe meget på med at træne, før man er ordentligt undersøgt.

Jeg begyndte selv på styrketræning uden at have fået min ryg ordentligt undersøgt, og lavede bl.a. nogle øvelser, som jeg i dag ved, at jeg ikke burde have lavet.

Hvis træningsstedet ikke vil acceptere at du ikke vil træne, så skriv til sagsbehandler, jobcenterchef, borgmester og hele byrådet og spørg dem, om de vil tage ansvaret for, at den træning ikke vil medføre en forværring af dit helbred.
Og vedlæg helst nogle lægepapirer som beskriver hvad du fejler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 23:41   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal be lægen skrive tydeligt, hvad du må udsættes for, og især hvad du ikke må(nu gentager jeg mig selv).

Du kan be ham lave journalnotat, du får kopi af, og med til relevante personager.
(husk at gemme kopi til dig selv, og får stempel, når du aflevere).

Du er nødt til at forstå, at rygproblemer, af din karakter ikke er til at spøge med.

Konsekvenser, kan være alvorlige og permente, hvis der sker noget.
Håber du har bedt træningsstedet og arbejdsprøvested, at skrive under på erstatningsansvar ved forværring af eksisterende lidelser. Ellers er det dit eget ansvar. Der er ingen forsikring der dækker, noget du selv frivilligt deltager i.

Vh Popiae

Sidst redigeret af popiae; 14-06-2010 kl. 23:46.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 09:26   #26
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
sådan en blanket vedr erstatningsansvar- kan jeg finde den på nettet og så printe ud?? så jeg bare skal gå ind og be om deres underskrift??

Sidst redigeret af kandelsdorff; 15-06-2010 kl. 13:47.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:13   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skriver ganske enkelt selv, med henvisning til lægepapir, at de har erstatningsansvar, ved forværring af eksisterene lidelser, under alle former.

Herunder påpeger du at det eksisterene krav er for voldsomme, som begrundelse.

Du beskriver selvsagt kravet fra job-centret, ikke er korrekte iht dit helbred(eller lign, husker ikke helt fra sidste side). Og at du således ikke selv har mulighed for at sige fra, uden fratagelse af ydelse eller lign.(skal passe med virkeligheden).

Således ber du om underskrift af de ansvarlige.

sÅ KORT SOM MULIG.
dette gemmer du selv, men jeg vil vædde på, at du således bliver taget alvorlig istedet, og får en arbejdsprøvning, hvor dine skånebehov bliver tilgodeset.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:01   #28
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
tydeligvis er der ingen der vil underskrive det erstetningsansvars erklæring dokiment jeg har sammensat. ingen vil tage ansvaret. så nu fik jeg en tid ved min sagsbehandler så hurtigt som muligt og så skulle vi snakke om hvad der nu skulle ske- takker mange gange for rådet- det ser ud til der sker noget nu.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:05   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har lige svaret dig i anden tråd se om ikke du kan bruge noget af det

http://www.k10.dk/showpost.php?p=111287&postcount=15
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension