K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2013, 11:53   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Andelsbolig+kontanthjælp

Er der nogen der ved om man kan få kontanthjælp når man sidder i en andel der evt. kan give afkast på 100.000- 200.000 kr? Altså kan de bede mig om at sælge den? Har ingen andre værdier, kun gæld
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 14:41   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved kun, at man kan søge kontanthjælp mod tilbagebetaling når man har en andel - kan ikke forestille mig at de vil bede dig om at sælge andelen, for så er du jo boligløs og har endnu flere problemstillinger......

Bedste tip er nok at kontakte Udbetaling Danmark eller en sagsbehandler for korrekt rådgivning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 15:23   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har nu også svært ved at se at de skulle bede dig om at sælge før du kan få kontanthjælp...da du jo så netop er boligløs...

Men okay...man ved aldrig med de myndigheder...

Bedste råd er nok at spørge dem...

Eller måske der sidder nogen derude som netop er i denne situation som lige kan fortælle os om det kan lade sig gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 15:35   #4
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Jeg bor i en andelsbolig og får kontanthjælp - Ingen problemer der
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 16:00   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
i min kommune er det heller intet problem med andel vers kontanthjælp, så længe din andel ikke er 500.000 + værd og du ikke har lånt for at købe den.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 16:40   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er muligt at de kan bede dig om at optage lån i lejligheden, hvis der er plads til det indenfor andelens værdi.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 17:22   #7
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
i min kommune er det heller intet problem med andel vers kontanthjælp, så længe din andel ikke er 500.000 + værd og du ikke har lånt for at købe den.....
Åh.. den er mere end 500.000 værd og jeg har lånt både til køb og bruger af et lån i den nu, bare for at kunne betale mine regninger! ( er på dagpenge og sidder for dyrt i det) Dvs. at det er et problem?? Altså får ikke 500.000 kr ved salg, den har bare kostet mere end det.

Tak for jeres svar også, I andre.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 17:49   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror ikke, at man går så meget i dybden med bolig salg og afkast i forhold til at komme eller være på kh. "nu om dage". Spørgsmålet er dog om dine sygedagpenge ikke kan reddes så du forbliver på dem og kan afklares herpå?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 18:33   #9
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 64
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Jeg sidder også i en andelsbolig og får kontanthjælp - jeg er enlig
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 18:38   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Er der nogen der ved om man kan få kontanthjælp når man sidder i en andel der evt. kan give afkast på 100.000- 200.000 kr? Altså kan de bede mig om at sælge den? Har ingen andre værdier, kun gæld

Tidligere blev en andelslejlighed betragtet som formue når man søgte kontanthjælp. Den kontanthjælp man fik skulle tilbagebetales. De kunne også henvise til at tage lån i lejligheden eller opfordre til at man søgte en anden lejlighed, de penge man fik fra salg skulle bruges til underhold, at man først kunne få kontanthjælp når pengene var brugt.

Jeg talte med en sagsbehandler om dette sidste år. Hun undersøgte sagen, sagde at man godt kan få kontanthjælp selv om man bor i andel, at de har ændret synspunkt vedrørende at betragte andelslejlighed som formue, at de ikke beder om at man flytter til en anden lejlighed eller optager lån til underhold.

Vedr. tilbagebetaling af kontanthjælp, det ved jeg ikke noget om. Men hvis de har ændret synspunkt vedr. at betragte andelslejlighed som formue, så må man vel gå ud fra, at man som andre kan modtage kontanthjælp, og at man ikke har tilbagebetalingspligt.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension