K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2015, 10:49   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg forstår det, så har du altså ikke selv spurgt anden aktør om der sker noget, eller hvad der vil ske hvis fristen overskrides?



Jeg har set de udsendelser, for længe siden, jeg har indtryk af, at kommunerne er blevet bedre til, at vælge deres "anden aktører".

Men bortset fra det, så forstår jeg ikke hvorfor du går så meget op i, om anden aktør snyder kommunen.
Groft sagt, så kommer det ikke dig ved hvordan kommunen lønner anden aktør, og hvordan anden aktør forvalter deres tid.

Jeg synes du skal have dit fokus på, om der sker noget i din sag. Og intet andet.

Jeg synes du skal sende en mail til anden aktør og spørge, om de er ved at have en praktikplads til dig.

Hvis de så ikke svarer dig, eller du af anden grund ikke er tilfreds med det der sker, så bør du henvende dig til din sb på kommunen og rykke for, at der sker noget.

Men kommunens aflønning af anden aktør synes jeg ikke, at du skal blande dig i.


Ps. Jeg havde en super flink og rar konsulent hos anden aktør, det bedste menneske der nogensinde var inde over min sag, men i starten gik det hele lidt trægt og der var nogle småting i forb. med praktik-etablering, som nok kunne være gjort anderledes.
Og i den afsluttende rapport han skrev til kommunen var det tydeligt, at han havde læst min dagbog.
Det var mit klare indtryk, at manden var fleks'er, måske deri man kan finde årsagen til, at han gik lidt let hen over nogle ting.
Men han "leverede varen", jeg fik en afslutning på min næsten 15 år lange kamp med det sociale system.
Det er da muligt, at han brugte nogle hurtige genveje og, at det tog lidt tid at komme igang, men han kunne dælme sit kram.
Grundet til at jeg har skrevet denne tråd er at høre om andre har også oplevet at anen aktør ikke gjorde nok og prøvede at forlænge forløb. Jeg ville også høre hvad de gjorde hvis det var tilfælde.
Andre har måske ikke oplevet som jeg har gjort.
Jeg har for 2 år siden været hos en anden aktør IKU.dk Den gang var jeg der som dagpenge modtager. De havde ingen kompetence at gennemføre forløb. Kommune kom uanmeldt kontrol og fandt mange uregelmæssigheder. IKU blev fyret af kommune.
Nuværende aktør virker ikke bedre.
Jeg kan iike gøre rigtig meget for migselv. Jeg kan ikke anden end at vente. Jeg var til kun en samtale. Jeg kan ikke bestille tid. Jeg kan gå til møde kun hvis de indkalder.
Næste måned, vil de sandsynligvis bede kommune at forlænge forløb.
Jeg blev oprindelig henvist til Ressourcecenter som videresendt mig til anden aktør
Abdul er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 10:52   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Grundet til at jeg har skrevet denne tråd er at høre om andre har også oplevet at anen aktør ikke gjorde nok og prøvede at forlænge forløb. Jeg ville også høre hvad de gjorde hvis det var tilfælde.
Andre har måske ikke oplevet som jeg har gjort.
Jeg har for 2 år siden været hos en anden aktør IKU.dk Den gang var jeg der som dagpenge modtager. De havde ingen kompetence at gennemføre forløb. Kommune kom uanmeldt kontrol og fandt mange uregelmæssigheder. IKU blev fyret af kommune.
Nuværende aktør virker ikke bedre.
Jeg kan iike gøre rigtig meget for migselv. Jeg kan ikke anden end at vente. Jeg var til kun en samtale. Jeg kan ikke bestille tid. Jeg kan gå til møde kun hvis de indkalder.
Næste måned, vil de sandsynligvis bede kommune at forlænge forløb.
Jeg blev oprindelig henvist til Ressourcecenter som videresendt mig til anden aktør
Du kan selv gøre meget. Brug din tid og energi på at finde en praktikplads!
Akvamarin er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 11:07   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du kan selv gøre meget. Brug din tid og energi på at finde en praktikplads!
Det vil jeg gerne hvis det muligt.
Men man har mange skåne hensyn. Jeg vil undersøge i kommune, om de kan lave en liste af skåne hensyn og jeg selv kan prøve at finde praktik.
Jeg er i øvrigt 100% enig med jjsson
Abdul er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 11:09   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Grundet til at jeg har skrevet denne tråd er at høre om andre har også oplevet at anen aktør ikke gjorde nok og prøvede at forlænge forløb. Jeg ville også høre hvad de gjorde hvis det var tilfælde.
Andre har måske ikke oplevet som jeg har gjort.
Jeg har for 2 år siden været hos en anden aktør IKU.dk Den gang var jeg der som dagpenge modtager. De havde ingen kompetence at gennemføre forløb. Kommune kom uanmeldt kontrol og fandt mange uregelmæssigheder. IKU blev fyret af kommune.
Nuværende aktør virker ikke bedre.
Jeg kan iike gøre rigtig meget for migselv. Jeg kan ikke anden end at vente. Jeg var til kun en samtale. Jeg kan ikke bestille tid. Jeg kan gå til møde kun hvis de indkalder.
Næste måned, vil de sandsynligvis bede kommune at forlænge forløb.
Jeg blev oprindelig henvist til Ressourcecenter som videresendt mig til anden aktør
Jo, du kan godt gøre noget selv.
Hvis du ikke kan få fat i anden aktør på telefon eller mail, så kan du kontakte din sb på kommunen, og spørge denne om der er udsigt til en praktikplads og hvad der vil ske hvis der ikke findes en praktikplads indenfor fristen.

Som jeg vist har nævnt tidligere, så har jeg prøvet, at få mit forløb hos anden aktør forlænget.
Ved det første forløb havde de ikke kunnet nå det og aftalte derfor med kommunen, at forlænge forløbet.

I stedet for at bruge din energi på, at spekulere på, om anden aktør laver noget eller ej, så brug den på at komme videre, kontakt anden aktør på telefon eller mail, og hvis dette ikke er muligt, så kontakt din sb på kommunen. I sidste ende er det kommunen der har ansvaret for, at din sag kører korrekt.

Som jeg forstår det, så har du kun været til samtale hos anden aktør én gang, på den baggrund må det være svært at vurdere, om de gør hvad de skal og om de behandler dig ordentligt.
Giv dem en chance og mød dem med en positiv attitude, nogle aktører gør faktisk et godt arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 11:29   #15
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg vil undersøge i kommune, om de kan lave en liste af skåne hensyn og jeg selv kan prøve at finde praktik.
Kender du ikke selv dine skånehensyn, siden du vil spilde både din egen og kommunens tid ved at lade dem lave en liste?

Du har selv skrevet under på at du kunne overgå til anden aktør, derfor kan du også meddele kommunen at den du er kommet til ikke varetager dine behov og du ønsker en anden.
Det er i alles interesse at det forhold kommunen betaler for fungerer.

Sidst redigeret af Salsa; 08-08-2015 kl. 11:31.
Salsa er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 11:39   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Kender du ikke selv dine skånehensyn, siden du vil spilde både din egen og kommunens tid ved at lade dem lave en liste?

Du har selv skrevet under på at du kunne overgå til anden aktør, derfor kan du også meddele kommunen at den du er kommet til ikke varetager dine behov og du ønsker en anden.
Det er i alles interesse at det forhold kommunen betaler for fungerer.
Jeg kan se at andre som Vovse, Akvarmin, Jjsson har relevante viden. Hvis du ikke har forstand på tingene, kan du lave din egen tråd og stille spørgsmål
Abdul er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 11:55   #17
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg kan se at andre som Vovse, Akvarmin, Jjsson har relevante viden. Hvis du ikke har forstand på tingene, kan du lave din egen tråd og stille spørgsmål
Det er ikke første gang du reagerer sådan når jeg kommer med relevante forslag !
Det får mig atter til at tænke at du i virkeligheden ikke ønsker hjælp men ønsker stilstand hvor du kan gå op være muggen over at systemet ikke står på pinde for dig.
Jeg behøver vel ikke huske dig på at du tidligere har klaget din nød over hvor svært det er at nå igennem i kommune, men når jeg som nu rådgiver dig til at tage over hvor du kan og lade kommunen være kommune, så bliver du oprørt !

Hvad vil du egentlig med dit liv ?

Sidst redigeret af Salsa; 08-08-2015 kl. 11:58.
Salsa er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 12:13   #18
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Det er ikke første gang du reagerer sådan når jeg kommer med relevante forslag !
Det får mig atter til at tænke at du i virkeligheden ikke ønsker hjælp men ønsker stilstand hvor du kan gå op være muggen over at systemet ikke står på pinde for dig.
Jeg behøver vel ikke huske dig på at du tidligere har klaget din nød over hvor svært det er at nå igennem i kommune, men når jeg som nu rådgiver dig til at tage over hvor du kan og lade kommunen være kommune, så bliver du oprørt !

Hvad vil du egentlig med dit liv ?
Jeg forventer ikke, du har rimelig viden i system. Men lidt fornuft burde man have og ikke mindst, lidt høflighed.
Du kommer med den mærkeligste forslag og håber på, at den vedkommende vil hoppe på den.
For fleksjobber laver kommune bevis mod anmodning. Jeg synes, at andre har givet mig god forslag og jeg ville undersøger den i kommune.
Så kom du med vandvittig udmelding, at jeg skal lave lister af mine egne sygdommer uden om kommune. Når man ikke godtager dine morsom mening, bliver du vred.
I famile, i samfund, i folketinget kommer man med forslag, drøfter man og følger den bedste. og det vi gør her.
Men desværre forstår du det ikke
Abdul er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 12:27   #19
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg forventer ikke, du har rimelig viden i system. Men lidt fornuft burde man have og ikke mindst, lidt høflighed.
Du kommer med den mærkeligste forslag og håber på, at den vedkommende vil hoppe på den.
For fleksjobber laver kommune bevis mod anmodning. Jeg synes, at andre har givet mig god forslag og jeg ville undersøger den i kommune.
Så kom du med vandvittig udmelding, at jeg skal lave lister af mine egne sygdommer uden om kommune. Når man ikke godtager dine morsom mening, bliver du vred.
I famile, i samfund, i folketinget kommer man med forslag, drøfter man og følger den bedste. og det vi gør her.
Men desværre forstår du det ikke
Min sidste kommentar til dig bliver at jeg godt forstår at du synes din sag i kommunen strander gang på gang.
Årsagen kan både være noget der kommer udefra og noget der kommer fra en selv !

Sidst redigeret af Salsa; 08-08-2015 kl. 12:29. Årsag: uddybet
Salsa er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 12:36   #20
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg forventer ikke, du har rimelig viden i system. Men lidt fornuft burde man have og ikke mindst, lidt høflighed.
Du kommer med den mærkeligste forslag og håber på, at den vedkommende vil hoppe på den.
For fleksjobber laver kommune bevis mod anmodning. Jeg synes, at andre har givet mig god forslag og jeg ville undersøger den i kommune.
Så kom du med vandvittig udmelding, at jeg skal lave lister af mine egne sygdommer uden om kommune. Når man ikke godtager dine morsom mening, bliver du vred.
I famile, i samfund, i folketinget kommer man med forslag, drøfter man og følger den bedste. og det vi gør her.
Men desværre forstår du det ikke
Det er desværre ikke første tråd hvor du stiller spørgsmål og så bliver "tøsefornærmet" når du får et svar du ikke ønsker

Du påstår at anden aktør ikke laver noget, det ved du reelt ikke noget om, da du ikke ved hvormange praktiksteder de måske er i kontakt med for at finde noget til dig.

Det bedste du kan gøre er selv at gøre noget for at hjælpe din sag videre. Lav en liste over dine skånehensyn, du kender dem bedre selv end kommunen gør. Det er jo ikke lister af dine sygdomme der er tale om, men dine skånehensyn.

Ja, nogle kommuner laver et bevis med skånehensyn til fleksjobbere, ofte er det et afkrydsningsskema, som ikke er meget bevendt ude i den virkelige verden.

Opsøg de virksomheder du gerne vil i praktik hos og forklar dem, at du skal i arbejdsprøvning og godt kunne tænke dig at være hos dem og få en snak med dem og dine skånehensyn og deres arbejdsopgaver kan forenes.

Hvad tror du der sker, hvis du får fleks. At jobcenteret finder et job til dig. Nej, der skal du også selv lette rumpen og ud og søge job, så hvorfor ikke begynde nu, istedet for at vente på at få det severet på et sølvfad.



Jeg synes efterhånden dine svar til de folk der bruger tid og viden på at besvare dine tråde er både uopdragent og fornærmende, alle svarer i bedste mening.

Brug de svar du kan og lad de svar du ikke kan bruge stå i fred, alt andet er enormt uhøfligt, arrogant og tegn på dårlig opdragelse - FØJ
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension