K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2015, 14:34   #11
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Stampe

Tusinde tak og også alt det bedste til dig

Jeg bliver her selvfølgelig, kan måske selv nu give lidt råd/vejledning, samt skulle ikke undre mig, at nye problemstillinger vil dukke op i min egen sag

Faktisk undrer det mig lidt, at forlængelsen på sygedagpenge er 69 uger, syntes at have forstået på mange, at det nu var 39 uger

Mvh Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2015, 22:42   #12
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Loven omkring forlængelsesmuligheder blev ændret fra 39 til 69 fra 1. juli 2014 fordi den første periode med sygedagpenge er forkortet fra 52 til 22 uger. Så den samlede længde inkl. den forlængelse er den samme som før 1. juli 2014.

--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 08:08   #13
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Tak for svar

Jeg har, som så tit før, fået rodet rundt i reglerne... syntes ellers, at jeg normalt har rimelig styr på tingene, men en eller anden form for stress sætter ind, hver gang jeg læser alle de love og §...

Jeg må prøve at slappe af, tage en sætning af gangen, læse den igen, igen så jeg ikke misser noget...syntes virkelig, det er lidt pinligt, at ulejlige med spørgsmål, jeg selv burde kunne finde ud af...undskyld... lover at stramme op
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 14:41   #14
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Hej,

Sådan som reglerne ændrer sig hele tiden er det vist ikke usædvanligt at man ikke lige kan huske alle regler. Jeg har da mere end et par gange mindet en sagsbehandler i kommunen om, hvordan reglerne egentlig er og har endda måttet vise dem en principafgørelse fra Anksestyrelsen før de tror på det. F.eks. om hvornår sygedagpenge kan forlænges når der kører en sag ved arbejdsskadestyrelsen.

Mvh Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 22:32   #15
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Hej Peter.
Du har helt ret og også en lille trøst for en ny som mig i denne jungle af regler...lige netop fagfolk, som man vel som udgangspunkt burde kunne have tillid til, har jeg selv oplevet fejlinformere... fik fra start for lidt i sygedagpenge, men med hjælp fra K10 blev jeg klog på reglerne og fik da også efterbetalt...bare så vigtig selv at tage ansvar, følge med, og forstå de rettigheder man har, så jeg gør mit bedste, men desværre har jeg let ved at misforstå, så TAK for K10 siger jeg bare.

Har pt bøvl med - §34 særlig støtte til høj husleje - som jeg har ansøgt om. Jeg måtte rykke for svar x 10 og fik så at vide, at det som udgangspunkt kun var kontanthjælpsmodtagere, der kunne få denne ydelse. Jeg har nærstuderet §34 på SIND hjemmeside og sagde, at det mente jeg, var ukorrekt.
Damen, som jeg ikke fik navn på, svarede, at jeg ikke skulle begynde at belære hende om regler, hun vidste besked og så afbrød hun forbindelsen.

Jeg har nu fået en anden dame, incl. navn og lidt flinkere, i tale, men hun oplyser, at jeg har fået afslag. Jeg beder om et skriftligt afslag, da jeg på SIND hjemmeside har beregnet, at jeg er berettiget til 1.300 pr. mdr. Hun svarer, at det må være forkert og i øvrigt kan jeg ikke få skriftligt afslag, da beregningen bliver lavet på et IT program, der ikke kan printes ud.

Jamen altså...man orker jo næsten ikke mere men er stædigt blevet ved, og er nu blevet lovet skriftlig afslag med begrundelse, så nu må jeg så se.

Hej fra Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2015, 08:22   #16
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Henvist til ressourceafklaringsforløb

Jeg har lige fået forlænget min sygedagpenge periode samt henvisning til et ressource afklaringsforløb i 8 uger.

I første omgang lettet over forlængelse af sygedagpenge, da jeg pt ikke kan klare ret meget rent fysisk pga kroniske smerter i brystryggen og KOL.

Jeg er nu blevet bekymret for, hvad de 8 ugers afklaring skal bestå af, da der intet står skrevet om det, i den plan jeg har modtaget ( se tidligere indlæg)

Er der nogen, der har prøvet den samme plan som min og måske kan fortælle lidt om, hvad der skal ske...

Tænker, at jeg må høre yderligere fra min sagsbehandler, men min erfaring er, at der kan gå laaaaaang tid.
Det umuligt at komme igennem til jobcenter/sagsbehandler pr. tlf...ingen har tid...enten er der bare optaget eller også får jeg fat i en, der ikke kan hjælpe eller vil bede en anden om at ringe tilbage...men de ringer aldrig tilbage så en hjælp, hvis nogen her kan fortælle lidt

Hej fra Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2015, 08:41   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener bestemt, at §34 er en støtte, der kan ydes, når man får KONTANTHJÆLP!

Den gives IKKE på sygedagpengesats!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2015, 09:19   #18
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Som jeg har forstået reglerne, kan §34 søges og ydes, hvis der opstår en begivenhed i dit liv, der vil kunne berettige dig til at modtage kontanthjælp...

Jeg modtager sygedagpenge, fordi jeg var i arbejde, da jeg blev fysisk skadet og det mener jeg ikke, er en hindring for hjælp efter §34.

Der er så et loft for samlet ydelser, der ikke kan overskrides, men mener som sagt selv, at jeg er berettiget til 1.300 pr mdr. + sygedagpenge før loftet er nået
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 00:04   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygedagpenge er IKKE kontanthjælp!

Forskellen er også, at du på sygedagpenge kan modtage økonomisk hjælp fra din pensionskasse, uden modregning. På kontanthjælp modregnes dette krone for krone!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 00:50   #20
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
§34 er IKKE kun til kontanthjælpsmodtagere.

Liseg - tror altså det er / bliver vigtigt at du kommunikerer skriftligt med din kommune
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension