K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2015, 13:55   #21
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er desværre ikke første tråd hvor du stiller spørgsmål og så bliver "tøsefornærmet" når du får et svar du ikke ønsker

Du påstår at anden aktør ikke laver noget, det ved du reelt ikke noget om, da du ikke ved hvormange praktiksteder de måske er i kontakt med for at finde noget til dig.

Det bedste du kan gøre er selv at gøre noget for at hjælpe din sag videre. Lav en liste over dine skånehensyn, du kender dem bedre selv end kommunen gør. Det er jo ikke lister af dine sygdomme der er tale om, men dine skånehensyn.

Ja, nogle kommuner laver et bevis med skånehensyn til fleksjobbere, ofte er det et afkrydsningsskema, som ikke er meget bevendt ude i den virkelige verden.

Opsøg de virksomheder du gerne vil i praktik hos og forklar dem, at du skal i arbejdsprøvning og godt kunne tænke dig at være hos dem og få en snak med dem og dine skånehensyn og deres arbejdsopgaver kan forenes.

Hvad tror du der sker, hvis du får fleks. At jobcenteret finder et job til dig. Nej, der skal du også selv lette rumpen og ud og søge job, så hvorfor ikke begynde nu, istedet for at vente på at få det severet på et sølvfad.



Jeg synes efterhånden dine svar til de folk der bruger tid og viden på at besvare dine tråde er både uopdragent og fornærmende, alle svarer i bedste mening.

Brug de svar du kan og lad de svar du ikke kan bruge stå i fred, alt andet er enormt uhøfligt, arrogant og tegn på dårlig opdragelse - FØJ
Det er nemmelig rigtig, du og den anden har heletiden har "stereotype" problem og det er også rigtig, at I to har mærkelig pseudo tanke .
Du opfordrede mig sidste gang at sende fysiske breve og afleverede dem til skraknen. Det gør man ikke i digital tiden. Jeg valgte at skrive digitalt via borger.dk. Så blev du gal.
Jeg ved ikke hvad læge har skrevet til kommune. Jeg ved ikke hvilken skåne hensyn kommune har tænkt sig at gøre gældende. Nogen vil have, at jeg lave en skilt med liste og viser den arbejdsgiver. Hvad med mentor ordning?
I to også blev tosset, at jeg ikke rykkede kommune. Jeg prøvede at undersøge om det gavner sig at rykke. Derfor ville jeg høre andres erfaring.
Jeg bruger tide for at ikke spilde kommunes tiden. Så kan jeg være mere specifik når jeg snakker med kommune.
Abdul er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 14:21   #22
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Lige en ting Abdul !

Du skal ikke omtale mig som tosset !!!
Jeg er næsten sikker på at jeg kan sige det samme på vegne Gisne !
Salsa er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 17:33   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
da jeg havde været i anden aktør i 14 dage, søgte jeg selv praktik, fik det første sted jeg søgte og blev senere ansat i fleksjob.

jeg har haft 4 fleks job, jeg selv har fundet og 2 kommunen har fundet.

dem de har fundet har ikke holdt længe fordi de tror, at jeg er gratis, dem jeg har solgt mig selv til har været gode job, 3 år i en butik og et år på en skole, hvor jeg bliver i mange år
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 08-08-2015, 18:36   #24
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det ved du jo som gisne skriver intet om. Hvorfor skulle de ikke finde noget til dig når de finder noget til alle andre?

Da jeg skulle i praktik sidst tog det 2 måneder at få det iværksat.

Hvis du ikke synes de gør nok, kan du jo selv gå i gang med at finde en praktikplads. Sidst jeg skulle i praktik fik jeg da også at vide at jeg var velkommen til selv at finde et sted. Og faktisk fandt jeg selv et sted forrige gang. Så det er ikke så unormalt at gøre arbejdet med at finde praktikpladsen selv. Man kan jo sige at den dag du står med et fleksjob skal du jo også selv ud at finde et arbejde. Så med de ressourcer du har fortalt du har synes jeg da bare, du skal finde den praktik selv.

For uden en virksomhedspraktik får du ikke fleksjob. Og hvis det ikke kan nås at få din arbejdsevne udredt, indenfor den forlængelse af sygedagpenge du er på, ender du på jobafklaringsforløb. Og det er vist ikke så højt et beløb som den førtidspension, du har mulighed for igen at komme på. Og den har du jo fortalt du nødigt vil tilbage på.

Du deltager vel i forskellig aktivering mens de leder efter praktikplads til dig?
Nej Akvarmin, jeg deltager ikke andre aktivering mens anden aktør prøver at finde praktik

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
da jeg havde været i anden aktør i 14 dage, søgte jeg selv praktik, fik det første sted jeg søgte og blev senere ansat i fleksjob.

jeg har haft 4 fleks job, jeg selv har fundet og 2 kommunen har fundet.

dem de har fundet har ikke holdt længe fordi de tror, at jeg er gratis, dem jeg har solgt mig selv til har været gode job, 3 år i en butik og et år på en skole, hvor jeg bliver i mange år
Jeg vil imorgen meddele anden aktør, at jeg selv vil prøve at finde praktik.
De skal også lave rapport om min arbejdsforløb herunder hvor meget jeg kan, hvilken effektivitet jeg kan udføre.
Jeg forsod under samtalen, at de ville finde en praktik plads for ca 5 timer/ugen. Jeg kunne vælge enten 1 time hver dag eller 1,time hver anden dag.
Nå de kan finde nogen, vil de se om den kan udvikle til fleksjob.
Jeg hører gerne hvis du har andre god ide
Abdul er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension