K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2014, 17:16   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Førtids pension ?? mere eller mindre end sygedagpenge

Hejsa -jeg står og skal til sådan et møde med alle mulige forskellige - hvor det såvidt jeg kan fostå bliver besluttet om jeg kan få førtidspension eller skal i noget hokus pokus ressource forløb.

Jeg har været på et beskyttet kreativ værksted få timer om ugen, JEG ELSKEDE DET STED men pga min stress m.m. kunne jeg simpelthen ikke få det til at jænge sammen -så måtte opgive at være der bare 3 dage om ugen ...

Så giver det jo nok ikke mening med mere ressource forløb min psyk har udtalt min tilstand er stationær .. og selv om jeg ikke har det mindste lyst overhovedet tænker jeg at pension måske vil give mig lidt ro på.

MEN MEN - hvor meget får man ...kan jeg leve af det ?? Jeg er 43 og har et hjemmeboende barn.

Nogen der kan hjælpe ...er det på niveau med syge dagpenge ...


Alternativt kan jeg måske blive indstillet til flex med meget LAVT timeantal...ville det være bedre for mig rent økonomisk ???

Mvh

B
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 17:29   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Satserne på førpension i 2014 er følgende :

Enlige:​ 17.660 kr. månedligt/211.920 kr. årligt ​

Gifte/samlevende:​ 15.011 kr. månedligt/180.132 kr. årligt.

Jeps fleksjob vil kunne give mere hvis du kan arbejde lidt....men kan du det ja så kan du jo ikke få pension...

Det er ikke noget man selv kan vælge ud fra økonomi....mere så du ved det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 17:35   #3
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Tak - ser ud til pensionen er det samme som sygedagpenge ca..

Jeg har set at man idag kan tilbyde fleks ned til 2 timer !!! ..jeg ved bare at jeg ikke kan arbejde fx 10timer om ugen...så måske kan jeg arbejde 5 !!

Jeg kan også se jeg evt kan tilbydes et ressourceforløb ...men syntes at jeg har været igennem flere års ressource forløb...med coaching arbejds prøvning osv ...

Men nu må jeg se hvad de mener så ... ville da håbe på et fedt fleks job ...virker bare ikke så realistisk ...



Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Satserne på førpension i 2014 er følgende :

Enlige:​ 17.660 kr. månedligt/211.920 kr. årligt ​

Gifte/samlevende:​ 15.011 kr. månedligt/180.132 kr. årligt.

Jeps fleksjob vil kunne give mere hvis du kan arbejde lidt....men kan du det ja så kan du jo ikke få pension...

Det er ikke noget man selv kan vælge ud fra økonomi....mere så du ved det...
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 17:57   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med 5 times arbejdsevne ja der vil det jo ligge ligefor med et fleksjob...hvor du oven i købet vil kunne tjene væsentligt mere end feks pensionen...

Men men vi har set en del som er kommet på ressourceforløb...før de er blevet tilbudt fleksjob....hvilket ikke helt passer med lovgivningen på området..da de skal have udtømt alt (relevant) indenfor beskæftigelseslovgivningen før de tilbyder et ressourceforløb...Hvilket du kan se af Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats..https://www.retsinformation.dk/Forms...=146382#Kap12a

Hvis jeg var dig ja så ville jeg læse lidt op på lovgivningen om både ressourceforløb og fleksjob...sådan at du er inde i det når du bliver kaldt ind til rehabmødet...

Skriv evt spørgsmål og de ting du vil sige ned på et stykke papir sådan at du får spurgt om alt til mødet....mange fryser eller klappen går ned når de sidder i situationen...

Så evt aktindsigt nu så du ved hvad de har liggende af papirer på dig....

Tag en en bisidder med til mødet eller optag det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 19:02   #5
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Ahh tak -interessant ..

Jeg har nu indtil videre været så heldig min rådgiver har været ret sød og forklarende ..

I parpirene vedr revalidering/arb.prøvning står der at jeg ikke umiddelbart selv om r arbejds tiden nedsættes forventes at kunne vare tage et job...

Det udelukker vel fleks ..

Så håber egentlig på pension - kan se jeg må arb lidt ved siden af..og hvis jeg får øget resourcer kan jeg vel be om at få genoptaget min sag og søge om fx fleks ..
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 19:55   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps man har altid muligheden for at arbejde lidt ved siden af ens pension...til trods for at det ikke rigtig giver nogen mening...da man kan blive visiteret til fleksjob med helt ned til 1 time pr uge...

Man har desuden også altid muligheden for at få taget sin sag op igen hvis man først er kommet på pension....det kan man læse mere om i praksis nyt nr 35 fra DUKH her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet

Lige ang din sag....det er yderst svært at vide hvad der udelukker fleksjob og ikke gør i din sag når man ikke kender indgående til den...

Så det er ikke pga uvilje at jeg ikke kommentere dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension