K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2011, 11:40   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
fleksjob og hjælp fra fagforening

Jeg står i den situation, at min arbejdsgiver efter en prøveperiode på 21,5 t/uge vil have, at jeg igen kommer på 25 timer.

Min jobkonsulent støtter mig i, at dette er for meget for mig. 21, 5 time er absolut maksimum og allerhelst skulle det måske være 20.

Da min fagforening tidligere har tilbudt at hjælpe mig, hvis jeg skulle få brug for dette ift. skånehensyn, har jeg kontaktet dem.

De vil gerne holde et møde med mig, min leder, min TR, og jobkonsulenten.

Da jeg orienterede min leder om dette, mente hun ikke at fagforeningen har nogen indflydelse og kan indkalde til forhandlinger eller lignende, når man er i fleksjob.

Hvad er jeres erfaringer med dette? Har jeres fagforening været med i noget ift. jeres skånehensyn?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 12:32   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det jeg kender til den slags "rundbordssamtaler" har fagforeningen altid været inde over...

Du har grundlæggende set samme rettigheder som de andre ansatte i virksomhgeden som har "normale" vilkår. Og er du i fleksjob, burde din lille nedgang i tid jo ikke have en økonomisk omkostning for din arbejdsgiver.

En fagforening kan reelt set ikke "indkalde" til et møde mellem de nævnte personer, så der har lederen ret, men de kan jo fpreslå en samtale, og det er da en dårlig leder, hvis han/hun i det mindste ikke vil lytte til evt. gode forslag
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 13:19   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det jeg kender til den slags "rundbordssamtaler" har fagforeningen altid været inde over...

Du har grundlæggende set samme rettigheder som de andre ansatte i virksomhgeden som har "normale" vilkår. Og er du i fleksjob, burde din lille nedgang i tid jo ikke have en økonomisk omkostning for din arbejdsgiver.

En fagforening kan reelt set ikke "indkalde" til et møde mellem de nævnte personer, så der har lederen ret, men de kan jo fpreslå en samtale, og det er da en dårlig leder, hvis han/hun i det mindste ikke vil lytte til evt. gode forslag
Tak for dit svar, Ricky

Fagforeningen har lige netop kun foreslået et møde med alle implicerede med henblik på, hvordan jeg kan blive i mit fleksjob.

Fleksjobkonsulenten har aldrig oplevet en leder, der først selv foreslår at fleksjobansatte går ned til 21,5 t/uge, for derefter at forlange at vedkommende går tilbage til 25..
desværre kan vi først holde møde i uge 2 eller 3, så jeg skal starte på de 25 timer på mandag. Det indebærer så, at jeg skal arbejde 7 timer 2 dage i træk...

Er pt. i total krise over det, men det er altså vilkårene.

Jeg vil meget gerne beholde mit job, selv om fleksjobkonsulenten siger, at jeg gerne må stoppe, når de nødvendige hensyn ikke kan overholdes. Men jeg ved da også godt, at det kan blive vanskeligt at være på arbejdspladsen, når jeg nu har involveret fagforening osv..

Det er noget rigtig øv....
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 19:37   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Leder takker nej til møde med fagforening

Hmmm...
Min leder har netop i dag orienteret mig om, at hun har sendt en mail til min jobkonsulent, da hun mener at det er denne vej hun skal gå..altså udenom mig..
jeg kunne så kontakte ham og høre hvad hun skrev..sagde hun.

Hun var noget stram i ansigtet, da hun sagde det, så jeg var klar over, at det nok ikke var det, jeg håbede på. Altså en nedsættelse af arbejdstiden til 21,5 t/uge og ingen lange dage/eftermiddage.

Ganske rigtigt..

Jobkonsulenten fortalte, at hun takkede nej til tilbuddet om, at fagforeningen ønskede at deltage i et møde.

Desuden fremsatte hun et urealistisk tilbud om tilretning af arbejdstiden, der ikke er muligt for mig..skal bl.a arbejde til 15 de 3 dage om ugen, trods det at hun ved, min hjerne er stået af dér..

Puha...what dælen do I do..

Kontaktede selvfølgelig også fagforeningen, men konsulenten var syg..

Jeg har desuden lige haft 2 dage i træk fra 8-15, så jeg hænger nærmest ikke sammen længere
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:56   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Når arbejdspladsen har dig i fleksjob, så skal de tænke på, at du er jo ansat på fuld tid, men blot arbejder på nedsat tid.

Arbejdspladser som har fleksjobbere ansat har faktisk pligt til at rette sig efter de "sociale kapitler" som det kaldes. Det vil sige, at de SKAL tage hensyn, især fordi sådan nogen som os ville få det svært f.eks. at få et nyt job igen, hvis de bare fyrer en hvis man f.eks. ikke kan arbejde de antal timer som man plejer eller har for mange sygedage...

Man kunne spørge denne person, om man vil

1) Have dig til at arbejde 25 timer om ugen med mange sygedage?
2) Have dig til 21,5 timer og bevare dig på arbejdspladsen?

Der er en dom, hvor en handicappet fik erstatning for at blive fyret, fordi arbejdspladsen ikke ville gøre noget for at bevare denne på arbejdspladsen, også selv efter møder med fagforeningen osv... Så fagforeningen gik i retten, og den handicappede fik sin ret og erstatning.

Er der en over denne leder? Hvis ja, måske det var en god idé at tale under 4 øjne med denne chef om pres fra denne leder? (en fortrolig samtale)

Når din leder vil holde møder med dig, kan du så ikke bare selv tage en fra fagforeningen med som bisidder? (som støtte) Også selvom lederen ikke ligefrem bryder sig om det.

Det var lige mine tanker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 23:00   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Når arbejdspladsen har dig i fleksjob, så skal de tænke på, at du er jo ansat på fuld tid, men blot arbejder på nedsat tid.

Arbejdspladser som har fleksjobbere ansat har faktisk pligt til at rette sig efter de "sociale kapitler" som det kaldes. Det vil sige, at de SKAL tage hensyn, især fordi sådan nogen som os ville få det svært f.eks. at få et nyt job igen, hvis de bare fyrer en hvis man f.eks. ikke kan arbejde de antal timer som man plejer eller har for mange sygedage...

Man kunne spørge denne person, om man vil

1) Have dig til at arbejde 25 timer om ugen med mange sygedage?
2) Have dig til 21,5 timer og bevare dig på arbejdspladsen?

Der er en dom, hvor en handicappet fik erstatning for at blive fyret, fordi arbejdspladsen ikke ville gøre noget for at bevare denne på arbejdspladsen, også selv efter møder med fagforeningen osv... Så fagforeningen gik i retten, og den handicappede fik sin ret og erstatning.

Er der en over denne leder? Hvis ja, måske det var en god idé at tale under 4 øjne med denne chef om pres fra denne leder? (en fortrolig samtale)

Når din leder vil holde møder med dig, kan du så ikke bare selv tage en fra fagforeningen med som bisidder? (som støtte) Også selvom lederen ikke ligefrem bryder sig om det.

Det var lige mine tanker.
Korrekt

Og det lyder jo som en rigtig god ide!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 23:32   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Når arbejdspladsen har dig i fleksjob, så skal de tænke på, at du er jo ansat på fuld tid, men blot arbejder på nedsat tid.

Arbejdspladser som har fleksjobbere ansat har faktisk pligt til at rette sig efter de "sociale kapitler" som det kaldes. Det vil sige, at de SKAL tage hensyn, især fordi sådan nogen som os ville få det svært f.eks. at få et nyt job igen, hvis de bare fyrer en hvis man f.eks. ikke kan arbejde de antal timer som man plejer eller har for mange sygedage...

Man kunne spørge denne person, om man vil

1) Have dig til at arbejde 25 timer om ugen med mange sygedage?
2) Have dig til 21,5 timer og bevare dig på arbejdspladsen?

Der er en dom, hvor en handicappet fik erstatning for at blive fyret, fordi arbejdspladsen ikke ville gøre noget for at bevare denne på arbejdspladsen, også selv efter møder med fagforeningen osv... Så fagforeningen gik i retten, og den handicappede fik sin ret og erstatning.

Er der en over denne leder? Hvis ja, måske det var en god idé at tale under 4 øjne med denne chef om pres fra denne leder? (en fortrolig samtale)

Når din leder vil holde møder med dig, kan du så ikke bare selv tage en fra fagforeningen med som bisidder? (som støtte) Også selvom lederen ikke ligefrem bryder sig om det.

Det var lige mine tanker.
Tak for svar til jer begge
Lederen er forstander og øverst er der en bestyrelse, som jeg kun har adgang til via min TR..så der er ikke rigtig noget at hente dér..

Jeg venter nu næsten tålmodigt på, at den faglige konsulent blir rask nok til at komme på job og svare mig..han snakkede nemlig også om sociale kapitler og det rummelige arbejdsmarked, da vi sidst talte sammen..

Jeg har allerede haft min TR på arbejdspladsen med til et møde med lederen her inden jul..lederen var ret rystet over, at det nu var kommet så vidt, at det var nødvendigt..jeg svarede at jeg havde brug for en der hørte, hvad der blev sagt, da jeg åbenbart ikke selv helt kan forstå det..

Vil allerhelst blive på den her arbejdsplads, men kan da nok fornemme at det kan blive op ad bakke, hvis lederen føler at hun taber eller lignende..tror heller ikke der bliver noget møde, hvis hun skal bestemme det..og så er der jo ikke mulighed for at medbringe en bisidder..

Tror bare at ledighedsydelsen venter om hjørnet, øv..

Håber sandelig at fagforeningen holder fast i at ville hjælpe mig!!
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hvor meget hjælp kan man forvente af sin fagforening? nilla Spørgsmål ang fleksjob 16 27-03-2010 13:58
Hjælp ang. fleksjob ans. Aspera Spørgsmål ang fleksjob 10 16-03-2010 09:39
Fleksjob og fagforening mimse Dit og Dat 3 23-02-2008 19:11
Løn i fleksjob... Hjælp... Elsebeth Jeg har fået job. 4 29-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension