K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 18:28   #1
kasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
kasse er ny på vejen
Unhappy Hvad gør jeg.

Jeg er netop blevet visiteret til flexjob.
og har fået et flexjob.
jeg er 59 år
Har arbejdet hele mit liv og indbetalt uafbrudt til efterløn fra 1999
men har været selvstændig i en periode, så jeg har kun 17 års ancenitet indenfor de sidste 25 år.
men har 8 års ancenitet fra før 1985.

Nu fortæller kommunen mig at jeg ikke kan komme på flexydelse og at flexjob holder op som 60 1/2 årig.(hvis jeg bliver ledig)

Kan det være rigtigt, hvad skal jeg så leve af indtil jeg bliver 65 år.

og reelt kunne jeg gå på efterløn når jeg er 61 år og 10 mdr.
kan det være sandt at feksydelsen er dårligere end efterlønnen.

Jeg vil gerne om nogen kan svare mig på hvad jeg skal gøre.

mvh kasse
kasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 18:36   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg kan ikke sige anden end henvend dig til dig fagforening, det har de fuld styr på...

Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:09   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af kasse Se meddelelser
Jeg er netop blevet visiteret til flexjob.
og har fået et flexjob.
jeg er 59 år
Har arbejdet hele mit liv og indbetalt uafbrudt til efterløn fra 1999
men har været selvstændig i en periode, så jeg har kun 17 års ancenitet indenfor de sidste 25 år.
men har 8 års ancenitet fra før 1985.

Nu fortæller kommunen mig at jeg ikke kan komme på flexydelse og at flexjob holder op som 60 1/2 årig.(hvis jeg bliver ledig)

Kan det være rigtigt, hvad skal jeg så leve af indtil jeg bliver 65 år.

og reelt kunne jeg gå på efterløn når jeg er 61 år og 10 mdr.
kan det være sandt at feksydelsen er dårligere end efterlønnen.

Jeg vil gerne om nogen kan svare mig på hvad jeg skal gøre.

mvh kasse

Ja, der er desværre en del "huller" i fleksloven, når man sammenligner med ordinært ansatte (og deres betingelser).

Først vedr. fleksydelse.

Optjeningen til fleksydelse svarer til efterlønnen, MEN der er UNDTAGELSER, når man er flekser.

Bed din kommune om at undersøge, OM du kan komme under undtagelserne og bed om henvisning til love og paragraffer, så du kan evt. kan anke afslaget.

Ja, det er korrekt, at ledige fleksere mister ledighedsydelse, når man bliver 60,5 år. Man skal så leve af kontanthjælp, indtil man bliver folkepensionist.

Jeg er desværre ikke klar over, om det så betyder, at såfremt man er gift, og hvis ægtefællen tjener mere end cirka 20.000 INTET får, eller om en evt. formue over 10.000 pr. ægtefælle skal "spises" op, før man kan få hjælp.

Og ja, fleksydelsen er ringere end efterlønnen. Bl.a. skal fleksere indbetale til fleksydelsen HELT op til folkepensionsalderen. Det skal efterlønnere ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:55   #4
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Bed din A-KASSE om at finde ud af - helt nøjagtig hvornår du har efterlønsret - og få dem til at finde ud af, om du er under nogle af undtagelserne...Det er A-kassen og ikke fagforeningen du skal have fat i
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 21:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Jeg er desværre ikke klar over, om det så betyder, at såfremt man er gift, og hvis ægtefællen tjener mere end cirka 20.000 INTET får, eller om en evt. formue over 10.000 pr. ægtefælle skal "spises" op, før man kan få hjælp.
Kan den "særlige ydelse" mon komme på tale her?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 21:11   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, der er desværre en del "huller" i fleksloven, når man sammenligner med ordinært ansatte (og deres betingelser).

Først vedr. fleksydelse.

Optjeningen til fleksydelse svarer til efterlønnen, MEN der er UNDTAGELSER, når man er flekser.

Bed din kommune om at undersøge, OM du kan komme under undtagelserne og bed om henvisning til love og paragraffer, så du kan evt. kan anke afslaget.

Ja, det er korrekt, at ledige fleksere mister ledighedsydelse, når man bliver 60,5 år. Man skal så leve af kontanthjælp, indtil man bliver folkepensionist.

Jeg er desværre ikke klar over, om det så betyder, at såfremt man er gift, og hvis ægtefællen tjener mere end cirka 20.000 INTET får, eller om en evt. formue over 10.000 pr. ægtefælle skal "spises" op, før man kan få hjælp.

Og ja, fleksydelsen er ringere end efterlønnen. Bl.a. skal fleksere indbetale til fleksydelsen HELT op til folkepensionsalderen. Det skal efterlønnere ikke.

Hvis man nu bliver ledig når man er fyldt eks: 62 år, kan man så ikke få ledighedsydelse i ½ år.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 21:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kan den "særlige ydelse" mon komme på tale her?
Også min tanke man er jo stadig ledig flekser så det burde den kunne

Hvis du er berettiget til efterløn som der er betalt ind til (det gør man jo også som selvstændig ) så kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan overgå til fleksydelse medmindre du ikke har betalt ind til efterløn og nu til fleksydelsen

prøv evt lige at læse det her http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx og kontakt evt ældresagen, det kan jo være noget du eller kommunen har misforstået (det ville jo ikke være første gang )
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 21:49   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Bed din A-KASSE om at finde ud af - helt nøjagtig hvornår du har efterlønsret - og få dem til at finde ud af, om du er under nogle af undtagelserne...Det er A-kassen og ikke fagforeningen du skal have fat i
Tja, a-kassen tager sig af efterløn.

Kommunen administrerer loven om fleksydelse.


Se her:

Citat:
Kapitel 7 – Administration m.v.
§ 36. Kommunerne varetager administrationen af denne lov.
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=6dbc744a2c

Kasse....

På ovennævnte link står en masse om fleksydelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 22:26   #9
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Da jeg overgik til fleksjob havde jeg også indbetalt til efterløn. Det beløb blev så overført til min pensionsopsparing, da jeg ikke længere var medlem af A-kasse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kasse Se meddelelser
Jeg er netop blevet visiteret til flexjob.
og har fået et flexjob.
jeg er 59 år
Har arbejdet hele mit liv og indbetalt uafbrudt til efterløn fra 1999
men har været selvstændig i en periode, så jeg har kun 17 års ancenitet indenfor de sidste 25 år.
men har 8 års ancenitet fra før 1985.

Nu fortæller kommunen mig at jeg ikke kan komme på flexydelse og at flexjob holder op som 60 1/2 årig.(hvis jeg bliver ledig)

Kan det være rigtigt, hvad skal jeg så leve af indtil jeg bliver 65 år.

og reelt kunne jeg gå på efterløn når jeg er 61 år og 10 mdr.
kan det være sandt at feksydelsen er dårligere end efterlønnen.

Jeg vil gerne om nogen kan svare mig på hvad jeg skal gøre.

mvh kasse
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension