K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2013, 13:19   #1
katja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
katja er ny på vejen
Question håber der kan ske lidt

Nå Nu er jeg nået til der hvor jeg skal prøve at få et flexjob
Vi har skuet ned for min medicin så jeg kan bruge hovedet noglelunde uden at være som en zombie og skal nu til at få kommunen til at give mig et flexjob de ved godt at jeg ikke kan arbejde på fuldtid mere.
Hvilke faldgrupper er der og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på, er stadig tilknyttet smerteklinikken bbh (vil bare lige sige at de er gode, søde og dejlige mennesker som kan lide deres job og ikke kun tænker i firkantede æsker indenfor hospitalsvæsnet men gider vende tingene på hovedet så hvad det end er og hvor det er at de kan hjælpe dig bedst muligt)
Har lige haft skældt jobcenter ud og kaldt dem inkompetente og ja hun fattede da meningen med det de havde ikke indhentet læge papirer i over et år, og prøvede at sende mig ud i en gang opbevaring, men var så sur og gal at hun har udfyldt papirerne til bbh forkert . Jeg håber så nu når de får de nye papirer at jeg kan får gang i noget.
katja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 13:22   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu ved vi ikke lige hvor længe du har været syg men så længe du ikke er færdig på smerteklinikken og sat i den rigtige dosis medicin kan du ikke komme i fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 17:35   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Hvilke faldgrupper er der og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på
En gang for alle, det hele drejer sig om dokumentation, er den ikke iorden er der INTET at komme efter.

Kommunen vil udrede dig på forskellig vis, lægeerklæringer og arbejdsprøvninger mm.
ALT skal beskrives i mindste detalje... og detalje på detalje.

Du skal ikke lade dig forblænde af læger mm der siger at du skal have fleks, det har de ingen indflydelse på, og faktisk heller ingen forstand på, idet der udelukkende bedømmes på arbejdsevnen.
Lægen kan blot sige sådan og sådan forholder det sig og når i presser der, så sker der det og det med min patient.

Vælg for guds skyld en anden aktør til arbejdsprøvningen og forlang at de følger dig tæt.
Jeg læser om folk der er i praktik i 3 måneder og kun har kontakt med den konsulent der følger praktikken ganske få gange i perioden.
Jeg forlangte at blive fulgt tæt i min praktik, konsulenten kom hver 3. gang jeg var i praktik og sad med i de opgaver jeg løste, udelukkende for at lytte til mig og notere hvilke processer mm i arbejdet som jeg ikke magtede.
10 siders dokumentation af en 7 ugers praktik, hvor det så også var et af de dokumenter der fik åbnet jobcenterets øjne for hvad der i virkeligheden skete.

Så mit råd:
Dokumentation og Klag ved afslag.
Kommunerne ved godt de giver for mange afslag, det er en hel bevidst strategi, og faktuelt er der her i København ansat omkring 100 jurister udelukkende til at forsøge at afværge de klager der kommer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 10:13   #4
katja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
katja er ny på vejen
så det vil sige så længe jeg er tilknyttet smerteklinikken vil de ikke arbejdsprøve mig, det jeg er blevet enige med dem om er at jeg skal have lavet en skinne til mit knæ og have en handicap knallert og alt hvad der hedder at gå skal formindskes så meget som muligt for at jeg kan gå ned i metadon og lyrica.
Så ja er fint nok at han ikke har givet op på mig, men at ved at han finder på nye ting så forlænger mit yderst ubehagelige ophold på bistand.
Og tak for de gode råd
katja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 11:42   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo de kan godt afprøve dig, men du vil sikkert ikke komme vider så længe du går der men så er du da afprøvet.

Og får du fleks bliver du på bistand til du kommer i job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 11:43   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den hænger mange desværre fast i, når alt skal være afprøvet før man kan vurdere arbejdsevnen. Men det vil også være surt og skulle i gennem flere forløb
når ydelsen hedder bistand.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 13:52   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jo de kan godt afprøve dig, men du vil sikkert ikke komme vider så længe du går der men så er du da afprøvet.
Det er så et problem hvis man er afprøvet inden man er færdigbehandlet, for arbejdsprøvningen kan jo være misvisende.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 15:30   #8
katja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
katja er ny på vejen
ja lyder som om at jeg kommer til at hænge fast en del år endnu på bistand er bare ikke sjovt og har så osse forklaret dem på smerteklinikken idag at jeg ikke kommer videre så længe jeg er hos dem plus at jeg osse er henvist til ergo igen for at få lavet en skinne til mit knæ. Men håber da på at jeg så snart kan få noget af min erstatning udbetalt når de engang er færdig med at regne. suk....
Så husk at stemme man kan ikke tillade sig at brokke sig hvis man ikke har stemt
Takker for de svar jeg har fået
katja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension