K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2011, 12:26   #21
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
BAN = Beskæftigelsesankenævnet

Det er der kommunen skal sende anken hen, hvis de ikke vil ændre deres afgørelse, når borgenen klager over den.

Venligst

Piamus
Piamus er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 12:28   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
BAN = Beskæftigelsesankestyrelsen
jasch er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 12:32   #23
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Ok så er jeg med....mange tak
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 12:49   #24
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa sara7

Du kan evt. gå ind og læse min sag, for jeg blev også smidt af sdp med 3 dages varsel, selvom jeg var syg, sagde SB at jeg var rask og kunne vælge at raskmelde mig eller gå på kth men for guds skyld, lad være med at raskmelde dig, for så har du ingen muligheder for at klage over noget. Men prøv at læse, hvad jeg har været igennem. Linket er: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15103.

Knuzzz og held og lykke med kampen
tlf_dame er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 12:58   #25
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej jasch

Er du sød du fortælle mig, hvor finder du den styrelse henne? Jeg kan kun finde nævnet på nettet. Jeg vil jo gerne være sikker på, at jeg ved, hvad jeg selv kan komme igennem undervejs og have styr på de rigtige klage instanser mv.


Jeg kan finde ast som er ankestyrelsen, det er bl.a. der der klages til, hvis der skal klages over BAN's afgørelse.

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=339


BeskæftigelsesAnkeNævnet

Nævnet behandler klager over afgørelser, der er truffet af kommunerne eller jobcentrene om dine rettigheder og pligter efter den sociale lovgivning og arbejdsmarkedslovgivningen.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5804

Beskæftigelsesankestyrelsen kan jeg ikke finde.

Weekend hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 13:28   #26
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa sara7

Du kan evt. gå ind og læse min sag, for jeg blev også smidt af sdp med 3 dages varsel, selvom jeg var syg, sagde SB at jeg var rask og kunne vælge at raskmelde mig eller gå på kth men for guds skyld, lad være med at raskmelde dig, for så har du ingen muligheder for at klage over noget. Men prøv at læse, hvad jeg har været igennem. Linket er: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15103.

Knuzzz og held og lykke med kampen
Kære tlf dame

jeg er så glad for at du skriver. Igår da jeg snakkede med lægen og han sagde at den statusatt. aldrig skulle være sendt, rådede han mig også til at henvende mig til kommunen og raskmelde mig hvis ikke andet så på deltid.
Jeg svarede "det kan jeg da ikke når jeg er syg, jeg har store smerter i undelivet, bare jeg skal gå op ad trapper, hvert trin føles som knivstik"
han svarede: "når men det var for dit eget bedste så du ikke står uden indtægt"
Nu lyser pæren på højtryk!!!! " han sagde for han egen bedste, ikke mit!!! han ved hvor meget han har fusket med det"

Mange tak...hvad skulle jeg gøre uden jer....jeg læser lige din historie
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 13:58   #27
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
kære sara7

Ja jeg håber, at du kan bruge bare lidt at det fra min sag, selvom der er meget at læse igennem.

Knuzzz og stort fra mig.

P.S. Så kan du se, at det nytter at klage sin sag og så håbe på, at BAN kan hjælpe dig, når din sag kommer videre.
tlf_dame er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 14:23   #28
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Piamus du har ret det hedder nævnet og ikke styrelsen var lige lidt hurtig på aftrækkeren
jasch er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 18:45   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Kære tlf dame

jeg er så glad for at du skriver. Igår da jeg snakkede med lægen og han sagde at den statusatt. aldrig skulle være sendt, rådede han mig også til at henvende mig til kommunen og raskmelde mig hvis ikke andet så på deltid.
Jeg svarede "det kan jeg da ikke når jeg er syg, jeg har store smerter i undelivet, bare jeg skal gå op ad trapper, hvert trin føles som knivstik"
han svarede: "når men det var for dit eget bedste så du ikke står uden indtægt"
Nu lyser pæren på højtryk!!!! " han sagde for han egen bedste, ikke mit!!! han ved hvor meget han har fusket med det"

Mange tak...hvad skulle jeg gøre uden jer....jeg læser lige din historie
Hej Sara,

Godt I fandt ud af BAN

Mht. lægerne, så er det frygteligt at mange af dem slet ikke kender til "systemet" når man er syg. At din læge ligefrem anbefaler dig at at raskmelde dig det burde fratage ham hans bevilling som læge, forstår slet ikke hvordan sådan nogle kan have praksis.

Godt at du lige notere dig tlf. damens historie, hun fik jo hjemvist sin sag netop af BAN. Det betød at kommunen skulle genbehandle hende sag, at kommunerne så er sløve med at komme igang hermed er en helt anden ting, men der hjalp vi fra K10 hende jo så. Alt andet lige er hun lige blevet tilkendt pension efter at kommunen har indstillet hende der til, det er jo for vildt.

Såfremt at dine sygedagpenge bliver bibeholdt stoppet, så vil din sag blive sendt til BAN. De har en behandlingstid på ca. 6 mdr. alt efter hvor i landet du bor. Dog vil jeg råde dig til at følge din afklaring på kh. Der er nogle paragraffer hvor man som sygemeldt kan få kh. og behandles tror jeg ?? Så er du i det mindste kommet så langt når svaret fra BAN kommer.

Ved evt. afslag fra BAN kan man sende sin sag til Ankestyrelsen hvis man mener at ens sag er en "principsag", altså en sag der skal udvise karaktertræk for tilsvarende sager fremover. Det tager Ankestyrelsen naturligvis stilling til her.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 05-11-2011, 19:23   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvor er speciallægen?
gentager mig selv i denne tråd

ens egen læge er ligegyldig, når en kommune træffter en afgørelse
lige som vi ikke stoler på en lægekonsulent i kommunen
så stoler en kommune heller ikke på ens egen læge uanset hvad


så kan du komme til en speciallæge, men det kræver næsten du skifter læge først
når din egen mener du rask.
lidt mærkeligt han siger det var en fejl og aldrig skulle være sendt
men han mener jo stadig du er rask

ellers kommer du aldrig videre i systemet
tør vædde på BAN også vil erfterlyse flere lægeoplysninger
MTVRV1 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kæmpe misforståelse af dimensioner! einstein Lægekonsulenternes Rolle 29 02-05-2012 23:05
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension