K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 19:29   #1
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Sygedagpenge stoppet! STOR misforståelse

Jeg har fået de 2 breve fra jobcentret og jeg forstår ikke brev nr.2
Er der nogen der kan hjælpe med at belyse det her.

Først får jeg det brev:

Partshøring vedr. påtænkt stop af sygedagpenge

I henhold til §19 i Forvaltningsloven skal du have mulighed for at komme med en udtalelse, før der traffes en afgørelse i din sag.
........
Lægens status att. som jeg har skrevet tråden.
........
Ovenstående indebærer, at du ikke længere vurderes uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom og dermed ikke længere er omfattet af retten til sygedagpenge jf.§ 7 stk 1 i Lov om sygdgp. Din udbetaling af sygdgp. påtænkes derfor ophørt med sidste udbetaling den 04.11.2011

Såfremt du har kommentarer til overstående oplysninger, skal du kontakte mig senest den 31.10.2011. Hvis kommunen ikke inden for tidsfristen den 31.10.2011 modtager en mundtlig eller skr. udtalelse fra dig, vil der blive trf. en afgørelse på det foreliggende grundlag.

Det brev får jeg den 26.10.2011, næste dag får jeg kontakt til min fagforening som fortæller at jeg skal skrive en mail til min sagsbehandler hvor jeg giver hende samtykke til at hun må indhente og udveksle oplysninger med KRIFA og at jeg ikke er enig i afgørelsen da jeg stadig er fulduarbejdsdygtig. Og det skulle jeg gøre hurtigt da fristen er meget kort.

Det gør jeg også. I min overstående historie står der hvad der alt skete.

d. 31.10 skulle jeg til samtale med sagsbehandleren hvor hun fastholder at mine sygedagpenge stoppes pr. 4.11 og jeg skal søge kontanthjælp.
Det er med meget meget kort varsen da det kom som lyn fra en klar himmel.

Igår d.3.11.2011 får jeg dette brev:

Samlet vurdering
Samlet vurdering, herunder borgerens samlede behov for indsats og behovet for anden indsats, jf. §15 i Lov om sygedagpenge: Grundet SC fortæller hun er syg og det går ikke godt på grund af mavesmerterne i venstre side, vurderes det hensigtsmæssigt, at der tages telefonisk kontakt til læge XXXX, for at få afklaret om der er yderligere helbredsmæssige oplysninger, som kan belyse sygedagpengesagen yderligere.

Aktuel kategorisering
Match 2

Overodnet mål/Delmål
Raskmelding til beskæftigelse på ordinær vilkår

Genopt. arbejdstid
Er borgeren i stand til delvis genoptagelse af arbejde: Nej
Kommentar: Intet at tilføje

Idag d.4.11 finder jeg i postkassen et nyt brev:
Afgørelse om ophør af sygedagpenge med sidste udbetaling af dine SDP med sidste udbetalingsdag den 4.11.2011


Nu har jeg i hvertfald sort på hvidt at sygedagpengene er stoppet.

Jeg har snakket med lægen som lavede statusattesten idag og han sagde:
" det er en stor misforståelse det hele, den statusattest jeg har sendt til kommunen er en attest som er forældet, og den skulle aldrig have været sendt af sted. Der er lavet en efterspørgsel på den midt i min somerferie og jeg opdagede først i oktober mdr. at den har jeg ikke sendt, derfor skyndte jeg mig til at sende den af sted. Jeg vidste ikke at de vil give så dårlige konsekvenser for dig. Det har jeg prøvet at forklare din sagsbehandler som lovede at se lyst på sagen igen...det kan jeg slet ikke forstå at hun stoper dine sygdagpenge."

Jeg skiftet læge, fordi jeg var så vred!!!! Det er ikke et arbejde der ikke er udført korrekt, men et liv der bliver ødelagt!!!

Hvad skal jeg gøre??? Hvem skal jeg kontakte??
Skal jeg søge kontanthjælp på mandag???
Skal jeg skrive til sagsbehandleren/ hvad skal jeg skrive???

Sidst redigeret af sara7; 04-11-2011 kl. 19:56.
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 19:46   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Sara7.

Du har allerede en anden tråd kørende, og nogle har allerede svaret der. Håber du vil forstå, at det er bedst at blive der i stedet for at starte på en ny....

Til de andre, hendes tråd er her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20015&page=2

Jeg selv vil svare kort derovre i den anden tråd.
curls er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 19:49   #3
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Sara7
Du spørger om du skal søge kontanthjælp på mandag.
Mit råd: Nej, hvis du søger kontanthjælp på mandag, vil du raskmelde dig samtidig. Så længe du ikke er enig med kommunens afgørelse, har du ankemuligheder, og det er det du skal gøre.
Du skal minde kommunen om retsikkerhedslovens §7a:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Du nævner en masse datoer, og jeg tror der er gået lidt kuk i disse datoer, men selvfølgelig skal du samarbejde. Smil, vær venlig, åben og ærlig
Sniffe er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 19:53   #4
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Jeg e var nemmlig ikke klar over om man skal starte et nyt tråd hver gang der er nyt i sagen...beklager igen. det vil jeg lade være med i fremtiden. fra nu af skriver jeg KUN i det tråd som jeg startede igår. Undskyld.
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 19:55   #5
Baisgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Baisgaard er ny på vejen
Exclamation

Hej Sara7 den er helt gal din kommune skal senest 14 dage før ophør af sygedagpenge indkalde dig til partshøring
jeg kan se at det ikke er sket
jeg ved ikke hvad de har tilbudt i henhold til at vende tilbage til arbejds markedet
man kan ikke stoppe syge dag penge hvis du ikke er færdig lægelig udret der skal gennem føres arbejds prøvning eller relevadering hvis der ikke er gjort noget for dig få fat i din fagforening og få hjælp der fra du skal også straks lave en klage til kommunen og sige at de ikke har fulgt §7a hvis man er syg kan man ikke bare smides på kontant hjælp
jeg har selv en sag kørrende hvor man har fjernet mine sygedagpenge for 1,5år siden og er selv blivet sat på kontanthjælp men får ikke en krone fordi jeg er gift
så du må hurtigt senest mandag klage til jobcenteret
held og lykke
Baisgaard
Baisgaard er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 19:58   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Jeg e var nemmlig ikke klar over om man skal starte et nyt tråd hver gang der er nyt i sagen...beklager igen. det vil jeg lade være med i fremtiden. fra nu af skriver jeg KUN i det tråd som jeg startede igår. Undskyld.
Du skal ikke undskylde, det er bare nemmere for alle os andre at hjælpe dig, når din baggrundshistorie altid er der istedet for at vi skal lede efter den (det kan tage længere tid). Det er ikke altid vi andre orker det. Mange af dem, som hjælper hinanden herinde er selv syge.... Derfor er det bedst at blive i samme tråd/historie...
curls er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 20:15   #7
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Baisgaard Se meddelelser
Hej Sara7 den er helt gal din kommune skal senest 14 dage før ophør af sygedagpenge indkalde dig til partshøring
jeg kan se at det ikke er sket
jeg ved ikke hvad de har tilbudt i henhold til at vende tilbage til arbejds markedet
man kan ikke stoppe syge dag penge hvis du ikke er færdig lægelig udret der skal gennem føres arbejds prøvning eller relevadering hvis der ikke er gjort noget for dig få fat i din fagforening og få hjælp der fra du skal også straks lave en klage til kommunen og sige at de ikke har fulgt §7a hvis man er syg kan man ikke bare smides på kontant hjælp
jeg har selv en sag kørrende hvor man har fjernet mine sygedagpenge for 1,5år siden og er selv blivet sat på kontanthjælp men får ikke en krone fordi jeg er gift
så du må hurtigt senest mandag klage til jobcenteret
held og lykke
Baisgaard
Onsdag d. 26.10 får jeg brev om påtænkt stop af SDP samtidigt (det samme brev) den 31.10 indkaldes jeg til samtale/parshøring. Skynder mig at klage over en mail torsdag. Til partshøring mandag forklarer jeg min SB at det må være en fejl fra min læge, og at det må være en gammel statusattest. Hun "hører" ikke det jeg siger og fortæller at hun har truffet afgørelsen og den står hun fast ved. Det er derfor jeg søger hjælp her.
Min Fagforening siger at jeg SKAL søge kontanthjælp på mandag. Jeg er så forvirret.

Sidst redigeret af sara7; 04-11-2011 kl. 20:22.
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 20:19   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sara,

Du skal både klage over sdp. stop og på mandag søge kontanthjælp. Man kan sagtens kører begge sager samtidig, er du heldig og vinder din sdp. sag i sidste ende får du diff. med tilbagevirkende kraft.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 20:27   #9
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Sara7
Du spørger om du skal søge kontanthjælp på mandag.
Mit råd: Nej, hvis du søger kontanthjælp på mandag, vil du raskmelde dig samtidig. Så længe du ikke er enig med kommunens afgørelse, har du ankemuligheder, og det er det du skal gøre.
Du skal minde kommunen om retsikkerhedslovens §7a:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Du nævner en masse datoer, og jeg tror der er gået lidt kuk i disse datoer, men selvfølgelig skal du samarbejde. Smil, vær venlig, åben og ærlig
Nej ingen kuk i datoer, det er rigtigt. Jeg har rettet den ene 26.11 det var en fejl og jeg mente 26.10.

Skal jeg søge eller skal jeg ikke søge kontanthjælp på mandag???
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2011, 20:38   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
[SIZE="3"]JA[/SIZE]

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Sara,

Du skal både klage over sdp. stop og på mandag søge kontanthjælp. Man kan sagtens kører begge sager samtidig, er du heldig og vinder din sdp. sag i sidste ende får du diff. med tilbagevirkende kraft.
som de andre skriver mandag morgen og tag klagen med og aflever samtidig mod en dato stemplet kopi til dig selv.
østerbro er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kæmpe misforståelse af dimensioner! einstein Lægekonsulenternes Rolle 29 02-05-2012 23:05
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension