K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 23:20   #11
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Ja nogle perioder tænker jeg også om flex job må blive det jeg skal søge
for jeg kommer umuligt til at kunne arbejde fuldtid igen med mine smerter..
Det tror jeg ikke jeg nogen sinde kommer til...

men sagsbehandleren er der hvor hun selv sagde at hun hverken tænker
flexjob eller pension...
Har man ret til forlængelse, hvis det skal søges eller??
- for det kan man jo ikke mens jeg ikke er færdig undersøgt / diagnostiseret..


og jep FOA får bestemt lov at anke afgørrelsen for mig,
for jeg mener ikke den er korrekt...
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 23:31   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Uanset hvad du og FOA gør, så skal du være sikker i din sag, for du kan ikke både bede dem forlænge dig efter 27,1,3 og søge fleksjob samtidig. Du kan imidlertid godt forlænges efter en af § og hvis det så efterfølgende bliver klart, at fleks er den rigtige retning, så skal det selvfølgelig søges....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 23:37   #13
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Det ved jeg.. og vi søger ikke flex.. Det er noget jeg først skal overveje senere hen når jeg er færdig udredt osv.. og ser om jeg kan få behandling der kan gøre jeg kan arbejde fuldt ud igen .. Som jeg da til en hver tid aller helst vil og drømmer om! Men jeg aner jo desværre intet og mener netop de skal forlænge fordi der er mulighed for at jeg med behandling kommer til at kunne arbejde igen..
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 23:43   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af denuheldige85 Se meddelelser
Det ved jeg.. og vi søger ikke flex.. Det er noget jeg først skal overveje senere hen når jeg er færdig udredt osv.. og ser om jeg kan få behandling der kan gøre jeg kan arbejde fuldt ud igen .. Som jeg da til en hver tid aller helst vil og drømmer om! Men jeg aner jo desværre intet og mener netop de skal forlænge fordi der er mulighed for at jeg med behandling kommer til at kunne arbejde igen..
Præcis og det er jo også det kommunen skriver.

En ting jeg dog vil give videre som jeg har lært af bitter erfaring - pas på med at skrive, hvorfor du mener du skal forlænges under en given §!! Når kommunen ikke har skrevet det fra starten, har jeg en mistanke om, at de afventer dine begrundelser for så at kunne bruge dem imod dig og dermed forsøge at lukke muligheden - det var ihvertfald hvad jeg selv oplevede!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 00:01   #15
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Jeg lader fagforeningen om det hele, de har gang i tæt på 30 sager mod Slagelse jobcenter pt nemlig.. Så de godt inde i det ..
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 00:46   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er godt du har din fagforening med inde i det.

Man kan ikke selv sådan bare søge fleks, det er noget din sb indstiller dig til, efter din tilstand er stationær og uden behandlingsmulighder samt at du er blevet arbejdsprøvet, har ikke lige læst hele din sag.

Nu er du jo ikke så gammel endnu, så måske er der håb forude med hensyn til dit helbred og måske osse dit syn på at komme ud og arbejde, ønsker dig held og lykke på sigt
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 00:52   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er godt du har din fagforening med inde i det.

Man kan ikke selv sådan bare søge fleks, det er noget din sb indstiller dig til, efter din tilstand er stationær og uden behandlingsmulighder samt at du er blevet arbejdsprøvet, har ikke lige læst hele din sag.

Nu er du jo ikke så gammel endnu, så måske er der håb forude med hensyn til dit helbred og måske osse dit syn på at komme ud og arbejde, ønsker dig held og lykke på sigt
Faktisk kan man godt selv søge fleks, men det vil helt sikkert være det bedste, hvis/når det er sagsbehandleren der først siger det

Og det brev med sygedagpengestop efter 52 uger, er jo bare et standardbrev vi (næsten)alle har fået... -for så sætter de os lige på plads, og vi kommer til at elske dem når de efterfølgende fortæller - efter vi grædende har henvendt os - at de godt kan forlænge(ihvertfald) 26 uger


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension