K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 10:38   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
da min sag kørte gik det også i perioder langsomt..men det var i mit tilfælde ikke kun kommunens skyld..
der gik fra maj 06 til juni 1o...en del operationer,behandlinger,ergo,smerteklinik osv..desværre røg jeg ind i sygehusstjerken - mener det var i 08..men det hele føltes som 1oo år,selvom mit i forhold til mange på k1o gik hurtigt og fair...
der vil altid være nogen der ikke gider lave noget - tror bare ikke det er mange..trods alt..jeg tror det meste er en skrøne..
jeg tror fordi folk herinde blir stødt er det er syge mennesker - de fleste af os..som ikke ka og kæmper på den ene el.anden måde...
jeg ved godt du ikke mente noget med det..
de fleste herinde har som jeg arb.i flere år og har taget uddannelser..men den dag man blir syg el.kommer ud for en ulykke sker det jo ..desværre..
jeg savner som sagt mit job hverdag - har altid været i landbruget og går nu og er handicappet og ka ikke ret meget mere..det er sgu ikke sjoivt.

jeg ville ønske jeg havde valget..og at mit bare var dovenskab..så kunne det forbedres..men nej det ændrer sig aldrig..

jeg synes du skal gå til din læge og få en snak med vedkomne...
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:44   #12
76746446a
På vej til at lære K10
 
76746446as avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
76746446a er ny på vejen
Ved godt at nogle nemmere bliver stødt end andre.. Jeg kæmper med næb og klør og giver ikke op, bliver tværtimod gal og fighter.. Og ved at flere ønsker de kunne det samme.. Og ja min læge er skiftet ud....
76746446a er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:55   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 76746446a Se meddelelser
Men kender desværre også et par typer som spiller på det og udnytter det at gå hjemme.. Sorry men den slags findes også.
Jeg kan ikke udtale mig om de mennesker du kender, men mange mennesker er syge, og berettiget til sociale ydelser, uden at man kan se noget på dem.

Og nogle af dem kan godt finde på, at lade som om, at de bare ikke gider at arbejde, fordi de ikke vil fortælle andre om deres lidelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:17   #14
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 76746446a Se meddelelser
Vi er jo trods alt nogle som vil ud og arbejde igen..
Undskyld mig men, hvorfor pokker vælger du så ikke bare at tage en ny uddannelse som du kan tåle, uden at skulle have systemet hængende i nakken på dig??
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:21   #15
76746446a
På vej til at lære K10
 
76746446as avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
76746446a er ny på vejen
Den ene som jeg kender som "ikke" gider arbejde, var en gammel veninde som bare var doven... og ikke gad lave noget. Og det indrømmede hun blankt at hun havde det fint med.

Jeg vil gerne tage en uddannelse, men har sgu ikke råd at gå i krig med en 3-4 årig udd med hus og 3 børn. Og ryger jeg ud af systemet så får jeg jo intet og det kan jeg ikke leve af, ved ikke om i andre kan.

Til ZEN-Q..

Og desuden har jeg fyldt mit AMU bevis med alverdens kurser, men det er desværre til fysiske jobs som min skulder ikke kan klare.. Såsom truck, Kørekort B,C,D,E og kran D og E.. Jeg havde planer om at komme ud og køre kran men nix

Og har en butiksudd men den duer desværre heller ikke til min skulder...
76746446a er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:43   #16
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 76746446a Se meddelelser
Til ZEN-Q..

Og desuden har jeg fyldt mit AMU bevis med alverdens kurser, men det er desværre til fysiske jobs som min skulder ikke kan klare.. Såsom truck, Kørekort B,C,D,E og kran D og E.. Jeg havde planer om at komme ud og køre kran men nix

Og har en butiksudd men den duer desværre heller ikke til min skulder...
Ikke at jeg ikke kender til dit dilemma.. Har selv stået med en uddannelse som jeg ikke kunne tåle pga sygdom.. Men gik i tænkeboks - fandt frem til noget forskelligt som jeg gerne ville/kunne og undersøgte så omkring økonomi.. Jeg kom i voksenlære, og fik løn så jeg kunne klare mig.. ( jeg har altså også en familie!)

Skrev det bare til dig, fordi jeg er af den overbevisning at man skal holde sig fra det offentlige system så meget som overhovedet muligt.. De k..... Folk i r....
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 07:34   #17
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 76746446a Se meddelelser
Den ene som jeg kender som "ikke" gider arbejde, var en gammel veninde som bare var doven... og ikke gad lave noget. Og det indrømmede hun blankt at hun havde det fint med.

For nogle kan den bedste måde at acceptere en førtidspension være at sige: OK, jeg kan ikke holde til arbejdsmarkedet. Så må jeg nyde, at jeg kan holde fri, når alle andre gerne ville holde fri.
Det kan godt for andre lyde som om, man er glad for situationen, selvom det mere er et spørgsmål om at have accepteret det, når det nu ikke kan være anderledes.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 08:26   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære 76746446a

Du finder løsningen på dine skulderproblemer her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Som andre har nævnt hold dig fra operation.

Blokader løser ikke det grundlæggende problem.

Hvis ikke din lokale fysioterapi kan hjælpe dig hurtigt, kan jeg kun gentage at i ovenstående link finder du løsningen på dine skulderproblemer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 21:29   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
For nogle kan den bedste måde at acceptere en førtidspension være at sige: OK, jeg kan ikke holde til arbejdsmarkedet. Så må jeg nyde, at jeg kan holde fri, når alle andre gerne ville holde fri.
Det kan godt for andre lyde som om, man er glad for situationen, selvom det mere er et spørgsmål om at have accepteret det, når det nu ikke kan være anderledes.
Lige præcis.

Hvis en person, som jeg ikke synes skal vide alt om mig, spørger hvad jeg laver, så kan jeg da godt finde på at sige, at jeg ikke gider at arbejde, for hvorfor sku' jeg da det, når jeg kan få penge for at lade være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension