K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2010, 11:45   #11
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej og tak for hjælpen

idag har jeg været hos kommunen til en partshøring el sådan noget med min bror fordi de vil stoppe hans sygedagpenge, men der sagde vi at vi søger ft pension og det sagde sags behandleren han sætter igan med men der er ikke store muligheder for han får det men alligevel vil vi søge fordi de vil sætte hans kontanthjælp igan og stoppe for sygedagpengene. hvad nu ? er det rigtigt gjort han har det sku ikke god min bror.


og så ang hans arbejdsskade erstatning han har fået 25 procent i erhvervevnetab som nu også advokaten har anket altså for en uge siden .....hvordan skal man forholde sig der nu hvor han får kontanthjælp og når han vil få erhvervsevnetabs erstatningen udbetalt om nogle måneder fordi den er anket ......går det ind og påvirker hans sag, udbetalig...etc...?
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 14:16   #12
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej
idag har min brors advokat sagt til ham at han ikke anbefaler at han søger ft.pension på alt det jeg, lægerne har forelagt.....det bedst hvis de selv indstiller en til ft.pention .....og han siger at vi ikke skal søge , men det har vi allerede bedt om. hvad nu??
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 16:46   #13
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Skal det forstås sådan at de fratager sygedagpengene for at måske sætte ham på kontanthjælp? De skulle da gerne kunne forlænges, hvis der er tale om at kunne vende tilbage til arbejdsmarkdet. Eller sålænge sagen ikke er afgjort eller man venter på sygehus, operation osv.
Har der været tale om arbejdsmarkeds afprøvning?
Man kan ikke bare søge pension uden al andet er afprøvet er min erfaring ihvertfald.
Man skal testes i andet arbejde/område ud fra sin sygdoms hindringer.
Skånehensyn, nedsat arbejdstid osv. Altså ligesom til et fleksjob.
Og dette skulle da helst gerne være både fysisk og psykisk.
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 21:54   #14
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej igen

ja der er afprøvet en arbejdsprøvning men han fik det psykisk og fysisk dårligt og kunne ikke fortsætte og blev sendt tilbage på hospitalet hvor han var indlagt sammentidligt men arbejdsprøvningen og blev lovet at kunne starte igen efter udskrivelse fra hospital men han blev ikke kontaktet og var til møde hvor han fik afvide at han ikke syntes altså sagsbehandleren at han ikke kunne sende ham pga hans psykiske lidelse osv. og ugen efter mødet sendte han papirer til ham ang sygedagpengestop varsel ....og der var jeg med og har sagt sammen med min bror at vi søger ft.pension pga han ikke kan noget nu....han er hjemme hele tiden smerter og angst,psykisk dårligt når han er blandt mange menesker osv. og nu har advokaten sagt til ham at han ikke burde søge ft.pension pga det foreligne ....hvad skal vi gøre , hvem skal vi gå til for at høre hvad der er rigtigt og forkert? selv jeg hans bror er forviret nu i denne sag......
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 22:34   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dreamz786 Se meddelelser
....hvad skal vi gøre , hvem skal vi gå til for at høre hvad der er rigtigt og forkert? selv jeg hans bror er forviret nu i denne sag......
Jeg synes ikke, at nogen herinde blot kan bedømme, om hvad der er rigtigst at gøre, for det er altid svært at vide, hvad det bliver til.

Som det ser nu, lyder det til, at han kun er nået til partshøring og har endnu ikke fået den endelige afgørelse. Giver de afslag på forlængelse af sygedagpenge, så forlang den skriftligt. Der skal være en god begrundelse. Herfra kan I klage over afgørelsen. Man skal klage over afgørelsen senest 4 uger efter. Det er her, man bedst kan finde ud af, hvorfor jobcentret giver afslag. Det man kun kan gøre lige nu er i forbindelse med partshøringen sørge for, at de har alle de dokumenter, der skal til for at afgøre sagen. Hvis der er nye lægelige oplysninger, som de ikke kender til, så er det din brors ansvar at få fat i kopi af dem og aflevere det som partshøring.

Når man så klager over afgørelsen kan man så få kigget på sygedagpengeloven, om der er noget her at komme efter og kunne argumentere, at man burde kunne fortsætte på sygedagpenge.
Se evt. sygedagpengestop-linket på forsiden i venstre side.

Advokaten kender også ivørigt sagen bedre, måske skal I følge det, advokaten anbefaler. Men det er op til jer/din bror.

Så lige nu er der ikke så meget at gøre, før den endelige skriftlige afslag kommer - hvis de ikke har ændret beslutning inden da.

Er der ikke lavet ressourceprofil på ham, kan man nævne det i partshøringen (hvis den fortsat er til stede).
Ressourceprofil bør udarbejdes, da den netop er med til at vurdere hans arbejdsevne. Se evt. linket om arbejdsevnemetoden på forsiden i venstre side.

Sørg også for at lægen giver god støtte.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:09   #16
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
?????

min brors sygedp er stoppet og han skal nu indlægges igen siger hans læge og psykiater han er lige udskrevet fra et hospitals forløb på 10 mdr på en psykiatrisk hospital i kbh oh har været tilknyttet distrikt psykiatrien men det gik ikke godt med dem da de ikke hjalp ham pga hans psykiske skader og fysiske skader og han er gået tilbage til sin psykiater ign altså an før han blev indlagt første gang og der har han fået afvide han skal indlægges igen da han ikke har det godt. hans diagnose er . organisk skizofreniform parnoidform sindslidelse, og forvridning i halsvirvlsøjlen piskesmæld og nærve skade i knæ regionen dette er efter 2 arbejdsskader sket. dt skete i midten a 2008 og hans sag kører stadig med ask og ankestyrelsen han har advokat på sagen og nu stopper de så hans sygedagpenge pga de 52 uger er udløbet og han skal på kontathjælp siger kommunen . ask har vurderet hans ett til 25 procent og men til 10 og disse er anket af avokaten .hvad nu hvorlænge skal man vente på systemet på svar da de siger i kommunen at han ikke kan komme i arbejdsprøvning pga han psykisk er dårlig og fysisk er ikke taldt med og så har han ikke ret til fleks eller ft.pension.....men kun kontanthjælp,,,,hvad vil de med ham ?? er der nogen der kan hjælpe med havd man skal gører når man sidder fast i systemet. han har været sygemeldt siden feb 2009 der er gået 1år og 3 mdr med alle hans sager .....
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:35   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke lige nogle gode råd

de siger i kommunen at han ikke kan komme i arbejdsprøvning pga han psykisk er dårlig og fysisk er ikke taldt med og så har han ikke ret til fleks eller ft.pension.....men kun kontanthjælp
det kan jo aldrig passe, for så vil ingen kunne komme i arbejdsprøvning.
du kan rolig regne med det er fordi, det er billigere for kommunen med kontanhjælp.
dog ser det heller ikke lige ud til at han kommer på arbejdsmarkedet forløbig.

hvad siger lægerne omkring behandlingsmulighederne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:49   #18
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej igen

vi søgte ft pension men den er trukket tilbage efter anbefaling fra advokaten så nu siger adv at den ansøgning skal betragtes som anke til stop af sygedagpengene og det er gjort......så nu søger vi ikke ftp pga som advokaten sagde skal maN vente til de selv i kommunen fatter at vedkommende skal henvises til ft pension og ikke søge før alt er prøvet .

diagnoserne er . skizofreniform ell parnoidform sindslidelse dette er fra ovl.psykiatre
og fra dr.med neurulog er det. forvridning i halsvirvlsøjlen whiplash, hjernerystelse
og fra rheumetolog er det nerveskade i knæet.

indlagt 10 mdr og er udskrevet og nu igen
skal indlægges igen på psykiatrisk afd. pga psykisk situation, angst, agressiv, smerter osv. vurderer speciallæge og egen læge.
han er sku helt færdig ham min bror han er dopet hele dagen med medicin ,nervemedicin og stærk smertestillende pga smerter i hoved, nakke, arme og knæ. og psykiske pga angst,og agression. han kan ikke sove om natten pga han ser ting og menesker som ikke er der og høre lyde , sover først om morgene i ca 4 timer ikke mere....her er hans historie igen men der er ikke nogen der hjælper hvad angår kommunen.....vi i familien håber det bedste for ham.....
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:58   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selv i kommunen fatter at vedkommende skal henvises til ft pension og ikke søge før alt er prøvet .

så hedder det nok kontanhjælp. for ens sygdagpenge kan ikke foresætte hvis der ikke er udsigt til man kommer på arbejdsmarkedet igen.
det ser jo desværre ikke sådan ud
underligt, men sådan er det.

håber alt godt for din bror
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:42   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fatter ikke at en advoakat kan sige sådan, hvis i havde bibeholdt ansøgning om pension , så ville din brors sygedagpenge være fortsat indtil der forelå en afgørelser og ved afslag på pension skulle kommunen og pensions nævn kunne pege på hvad der var af behandlingsmuligheder og det lyder som om de ville have svært ved det...

Så desværre kontanthjælp også ville jeg hvis jeg var jer , nok prøve at søge den pension på forliggende igen , nu har han intet at tabe han er på kontanthjælp og kan ikke komme længere ned i indtægt og kommunen vil være tvunget til at komme i gang med hans sag .. i risikere nemt at blive syltet på kontanthjælp

måske i skal vente på afgørelsen på sygedagpenge inden i søger pension, men hiv lige fat i den advokat og spørg hvad han mener med at kommunen selv skal opdage at din bror skal indstilles til pension og om det stadig gælder når han nu er på kontanthjælp .. syntes det lyder bøvet ...

Jeg blander mig ikke gerne hvis man har fagforening eller advokat med , men det råd i har fået virker på mig med din brors sygdomshistorie for åndsvagt .. sorry ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen vil stoppe sygedagpenge - hjælp Betty Alt det andet 25 09-10-2011 23:03
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Brev i dag: Sygedagpenge stoppes på onsdag Nucca Spørgsmål ang fleksjob 11 04-06-2010 16:09
Siger kommunen psykisk aspekt? Odenseaneren Dit og Dat 12 07-10-2009 08:28
Du er for gammel, siger kommunen Suncil Dit og Dat 10 08-09-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension