K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 16:15   #1
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hjaelp

1.
jeg vil lige hoere om at hvorfor industrienspension ikke ser serioest paa min brors sag da ask har afgjort erhversevnetab er 25 procent og har udtalelser fra laeger om helbred , fysisk har min bror smerter i nakke og hovedpine heletiden som straaler ud i armene arbejdsskade nr 1 og ondt i knaeet after arbejdsskade nr 2 , og psykisk har han vaeret indlagt paa psykiatrisk afd i 10 maaneder og har faet diagnosen , skizofreniform parnoid efter skade nr 1 altsaa slag i hovedet,nakke.
vi har klaget flere gange og de traekker den ud hos industrienspension og nu hvor der er ca 1 mdr tilbage til at han bliver hvilende medlem og forsikringen ikke daekker mere traekker de den ud stadig.....hvad skal man goere.
....nu venter vi paa en afgorelse derfra og naeste gang siger de nok at det er slut pga daekningen er slut....kan man saa faa alt lukket hos industrienspension altsaa faa sine opsaringer udbetalt foer tid.

2.
hos komunen-jobcentret har han faet afvide nu efter at have vaeret paa sygedagpenge siden marts 2008 altsaa mere end et aar, at han er ikke i stand til en arbejdsprovning som han tidligere paa aaret startede paa og blev sendt tilbage paa hospitalet hvor han var indlagt mens arbejdsprovningen stod paa ca ialt 2 gange hvar han der og saa sluttede det pga hans psykiske problemer....hans sygedagpenge vil fortsaette....

...kan nogen fortaelle mig hvad der faaregaard i systemet og advokaten han sejler i sin engen sØ...og 3f har siden starten ikke hjulpet da overenskomsten har vaeret gennem dem da han arbejdede, .....hjaelp vi sidder fast i systemet.

3.
kan han direkte soege om fleks eller foertidspension han har det ikke godt.

4.
samme situation som starten, angst, agressiv,raaber,er bange for at sove om natten ,bange for at vaere hvor der er mange menesker,selvmordstanker, ser syner og doede menesker som han saa ved en ulykke paa sin rejse hvor der var mange doede foran ham han proevede at hjaelpe ca 50 menesker mistede livet der i udlandet smaa boern som storer nogle aar tilbage. og en ven som doede foran hans oejne han druknede til en dykkeundervisning, og en elev fra hans hoejskole der skoed seg selv da han gik paa hoejskole for mange aar siden. alle disse ting ser han hele tiden hvad skal man goerer, smerter, ..............medicin........seruquel,delepsine,sa roteen,panodil retard. ......tidligere har han faaet ..zypexa,risperdal,saroten staerk,...... alt dette var der ikke foer hans hovedtraume eller slaget mod hovet arbejdsskaden. medicinen demper lidt paa ham men saa er de der igen og forsvinder.....kommer og gaar .

5.
er nu under distriktpsykiatrien som ikke hjaelper de skriver bare timer paa saa de kan faa penge fra staten hjemmesygeplejesken er der bare naar hun har tid saa vi gider ikke dem mere og gaar over til en psykiatre som han havde foer sin hospital indlaegelse , har haft god hjaelp fra hospitalet men nu hos distriktpskiatrien er der ikke nogen hjaelp saa vi har snakket med hans gamle sygeplejeske fra hospitalet om at slutte fra distriktpsykiatrien da laegen ikke er ok der, og flytte til den tidligerer psykiatrer foer hospitalet....

saa har i faet naesten de meste af sygehistorikken afvide. haaber paa at der nogen her der kan hjaelpe.

hjaelp.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 21:42   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1 det må i spørge dem om, det har vi ikke en jordisk chance for at vide.

2 Mit BUD (og det er virkelig kun et bud) er at de venter på at tiden udløber så de kan sende ham på KHJ. Budet bygger på at de tilsyneladende ikke røre en finger.
Der ville jeg i jeres sted se af så hurtigt som muligt at bede om et møde, og spørge efter hvad nu? og hvornår. Lige så ville jeg søge aktindsigt, og er der virkelig ikke sket en prut siden den arbejdsprøvning, ville jeg klage over forhaling af sagen. Er der ingen resourceprofil, vil jeg helt klart også klage over at den mangler.

3 Ja, fleks kan man ikke direkte søge, ej heller få uden om arbejdsprøvning, men man kan bestemt opfådre dem til at komme i gang med at finde ud af om det er fleks det hele skal ende med. FP kan i derimod søge direkte, på det forandliggende grundlag, dvs ud fra de papire der ligger, de har lidt tid til at få styr over resourceprofil ol.

4 ser jeg ikke et spørgsmål i???? måske det er mig.

5 De kan sagtens hjælpe, i skal bare bede om at tale med deres sagsbehandler, de har sådan en til rådighed. Om de hjælper papirmessigt... de skriver vel kun det de skal, og så længe der ikke er bedt om en statusrapport fra kommunen, så labver de naturligvis ikke sådan en.... der ville jeg til mødet med kommunen spørge efter hvorfor de ikke har bedt om sådan en.

Det aller første jeg ville gøre, var at søge aktindsigt i div lægepapire, der næst få et møde i stand med kommunen, gerne hvor en læge deltager (hvis psyk vil deltage er det naturligvis nr 1, men ellers hvis egen læge kan bruges og vil, så gør det som nr 2) Med til mødet vil jeg have div lægepapire, gerne med inden en overstregning af de vigtigste ting FOR SAGEN, eller et ekstra ark hvor i kort har noteret tingene, det vil hjælpe jer til at holde styr på hvad der er væsentligt i forhold til fremtiden. Lige så vil det være en god ide at skrive jeres spørgsmål ned, og tage med, så i husker at få spurt om alt hvad i gerne vil vide.
Oven i vil det være smart at optage samtalen, så i, i ro og mag kan høre den i gennem når i kommer hjem, og har fået ro i hovederne, måske den får nye spørgsmål til at dukke op, skriv også gerne dem op, også selv om at i måske får dem stille til selv mødet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 21:58   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
3 - Man kan faktisk godt søge fleksjob (og revalidering), men det er bare ikke så tit der kommer noget ud af det, fordi det præcist ofte kræver en arbejdsprøvning.
Men man kan godt, og så kan man jo få en afgørelse man kan klage over, hvis man mener man har en sag, men at kommunen bare ikke gør.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noedraab om hjaelp! SmallAngel At søge førtidspension 69 24-05-2013 20:56
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension