K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2010, 00:42   #11
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter8 Se meddelelser
Jeg skal også have samtaler med en sociallæge, tror det er Århus kommunes navn for lægekonsulent. Jeg ringede selv for at aftale tid, og fik den meget nedslående besked, at jeg ihvertfalf ikke skulle regne med at komme til før August...Derefter op til 10 samtaler med 1-2 uger imellem.
Jeg tror ikke det er deres lægekonsulent du skal tale med - for de dér lægekonsulenter der findes rundt omkring i kommunerne - og som mange K10´ere ikke er så vilde med, er ikke en du som borger kommer til at tale med - de må nemlig IKKE tale med dig. De er ansat af kommunerne til at OVERSÆTTE de lægelige agter og se om der mangler noget... såååå når du skal til 10 samtaler - tror jeg det er en slags "psykolog"(hmmm det kunne de jo så bare kalde det!!!!!) for at få dig vurderet gennem nogle samtaler om dine problemer er psykisk betinget...

Jeg har selv været hos en erhvervspsykolog i Århus - men dog kun til en 2 timers samtale. Syens det er oki - og rart at få på papir at det IKKE er "mellem ørerne smerterne sidder"

Glæder mig til at følge med, når du fortæller hvad den "kære"social læge er for en fisk...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 07:03   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der findes en principafgørelse som siger, at hvis en læge- eller tandlægekonsulent har set borgeren må denne ikke udtale sig om borgerens sag.

Så jeg ville bestemt spørge (skriftligt), hvad formålet er, med disse samtaler med sociallægen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 07:18   #13
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
pu ha
har prøvet noget der liner,fik efter prøvetid af vide, du er for syg til et fleks men for rask til pf. desvære prøv bistand, så gik der 3 år hvor jeg arb. deltid når jeg kunne, kørte galt og fik smadret skuldren, pludselig kunne jeg få fleks.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 10:55   #14
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 15
Peter8 er ny på vejen
Mange tak for hjælpen til jer alle, det er virkelig godt at kunne hente hjælp her, specielt når man er presset helt i bund. Jeg ringede idag til min sagsbehandler for at få følgende:
1. Få at vide om ventetiden hos sociallæge betyder en yderligere forlængelse svarende til ventetiden.
2. ER DER ANDET DER MANGLER?? Altså risikerer jeg endnu en "trold op af æsken" når jeg næste gang regner med at være afklaret?
3. Få at vide hvorfor der stilles spørgsmål omkring min tilstand NU og ikke for 4 mdr. siden til det samlede møde, hvor der var 2 læger med, som også kommer fra sociallægeinstitutionen??
4. Aktindsigt.

Nå, men hun træffes så først på mandag

Når jeg har fået aktindsigt vil jeg:

1.Beskrive mit tidligere arbejdsliv udførtligt, altså hvornår jeg har arbejdet fuldtid, hvornår jeg har været sygemeldt og hvornår jeg har været arbejdsløs(det har jeg været et par gange efter længere sygemelding). Evt anskueliggøre med farvediagram, så de kan se hvor lidt jeg egentlig har været i stand til, og hvor lang tid siden det er siden jeg har passet et fuldtidsjob.

2. Beskrive mine problemer der har været omkring min ryg. Jeg har haft stærke smerter siden 1997, og siden da er det egentlig kun gået den gale vej, men har stabiliseret sig de sidste 1½ år hvor jeg har været sygemeldt og i jobprøvning. For mig er min tilstand MEGET stationær, og ihvertfald ikke i bedring.

Målet er at få dem til at forstå, hvor lidt mening det giver at tro 13 ugers forlængelse samt samtaler med en læge kan gøre nogen som helst forskel.

Hvad synes i om den plan??
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 11:05   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
De spørgsmål ville jeg stille igen på skrift , det er aldrig smart der hvor du er nu at regne med og stole på samtaler...

De har det med at glemme og de glemmer ofte at tage telefonnotater , så kun spørgsmål på skrift
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 19:35   #16
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 15
Peter8 er ny på vejen
God idé! Det vil jeg gøre, men kan jeg forvente svar? Er der regler for hvor hurtigt jeg skal have svar på mine skriftlige spørgsmål og min aktindsigt?
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 20:14   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg kan ikke lige huske hvor lang tid nøjagtig med svar på spørgsmål men mener det er 14 dage ..

Og hvad ang aktindsigt så er det ti dage , spørgsmål ville jeg rykke efter svar på efter en uge og aktindsigt på tiende dagen (det er nedskrevet i loven at det er ti dage "hverdag" )
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:09   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Der findes en principafgørelse som siger, at hvis en læge- eller tandlægekonsulent har set borgeren må denne ikke udtale sig om borgerens sag.
Okay, kan du eller en anden fortælle mig, hvor jeg kan finde denne afgørelse, hvad den hedder?

Jeg og mine kollegaer, kan nemlig godt finde på at have en lægekonsulent med til treparts samtaler med egen læge/psykolog/psykiater eller hvem der nu er inde over, af samme årsag som vi har dem normalt, "oversættelse" og hjælp til mig med at stille de rigtige spørgsmål... Det er jo ment som en hjælp, både til mig som sagsbehandler, men også til borgeren, så sagen ikke bliver trukket unødigt ud, men det duer jo ikke, hvis det er ulovligt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:34   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den husker jeg også.

Du kan finde den på www.ast.dk , og så bruge søgefunktionen der.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 19:12   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Fandt den! (A-5-08)

Og puha, de må bare ikke undersøge borgeren (det giver jo ligesom også mening).

Men der står ikke noget om, at de ikke må se borgeren, eller deltage i et møde, hvor deres funktion er den samme som den ville være normalt.... Altså oversættelse og anbefalinger... Men ingen undersøgelser!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension