K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 08:25   #31
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nej, ikke hvis det er erhverv. For du må ikke have et fritidsjob, det er blandt andet derfor at ydelsen er så høj som den er.

Men igen, hvis vi snakker fire nisser, så går det nok
Tak Andersine og ja det er det vi snakker.

Måske nogle dumme spørgsmål, men vil helst ikke gøre noget forkert
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 09:07   #32
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hellere spørge en gang for meget end for lidt

Man bliver som regel ikke straffet for uvidenhed, men det er jo bedre at være på den sikre side!

Og synes ikke, at du skal fortælle din sagsbehandler noget, muligvis med mindre, at du selv vil sælge dem på et marked eller lign - for så kunne det jo være, at din sagsbehandler tilfældigvis møder dig, og så er det jo træls evt. at skulle fastholde at man har det dårligt osv. hvis an står og ser frisk og sælgeragtig ud
Sagsbehandlere er jo (trods alt) også kun mennesker, og mennesker er tilbøjelige til at tro hvad de ser.

Jeg har da haft et par borgere hist og her, som har spurgt om det var ok med en optræden, et nissesalg osv, netop fordi jeg jo kunne "risikere" at støde ind i dem.

Så siger jeg selvfølgelig, at det vil jeg slet ikke blande mig i det, og skulle jeg så tilfældigvis møde dem, jamen så kender jeg jo på forhånd omfanget, og kan derfor droppe at tænke i sagsbehandler baner
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:44   #33
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Hvad nu hvis man er på revalidering, altså en fuldtidsuddannelse. Må man så sælge Nisser?!
På en bruttorevalidering må man tjene op til 12000 ved siden af pr år!

Dvs. kan man studere på fuld tid må man også sælge/supplere sin indtægt. Det samme gælder også på SU. MEN er man i fleksjob og bruger sine aftener på strikketøj,nisser, malerier mv. må man ikke sælge dem.....

Ergo; som fleksjobber har man ingen fritid......???
Som fuldtidsstuderende har man...

Rådne system............
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 11:43   #34
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
På en bruttorevalidering må man tjene op til 12000 ved siden af pr år!

Dvs. kan man studere på fuld tid må man også sælge/supplere sin indtægt. Det samme gælder også på SU. MEN er man i fleksjob og bruger sine aftener på strikketøj,nisser, malerier mv. må man ikke sælge dem.....

Ergo; som fleksjobber har man ingen fritid......???
Som fuldtidsstuderende har man...

Rådne system............
Ja det var netop sådan noget jeg var bange for, men tak for svaret.

Men jeg vil lige fortælle både til dig og Andersine

Jeg besøgte min nye sagsbehandler i går og han virkede flink. Han synes det var god humor at jeg ville sælge 3 nisser til 20 kr. Han sagde ikke at jeg ikke måtte.
At han så satte mig på plads mht mine drømme er en helt anden snak. Han synes det ville være dumt med en revalidering, når jeg ikke kan klare fuld tid.
og det har han vel egentlig ret i. Men skal lige bide det i mig. Har altid for mange drømme!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 12:47   #35
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
At han så satte mig på plads mht mine drømme er en helt anden snak. Han synes det ville være dumt med en revalidering, når jeg ikke kan klare fuld tid.
og det har han vel egentlig ret i. Men skal lige bide det i mig. Har altid for mange drømme![/QUOTE]

Kender det alt for godt!! Det er en stor udfordring i sig selv at være realistisk!! Jeg selv er staaaadig ved revalideringsstadiet........ efter 6 år i systemet!!! Nu skal det have en ende........magter ikke mere...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 14:28   #36
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej nilla..

3 nisser for 20 kr... hold da op, det lyder billigt. hvad er det for en slags nisser du har gang i?? har du et billed?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Salg af hus... pls73 Alt det andet 3 17-06-2011 10:17
salg af min bil MTVRV1 Dit og Dat 7 13-04-2011 17:34
køb og salg ? nille60 Alt det andet 7 16-11-2010 13:33
Regeringen misser egne mål bla-bla Politik og Samfund 8 21-02-2010 13:09
Om EGNE bemærkninger i ressourceprofil zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension