K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2007, 19:27   #1
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Smile Flexjob.

Hej alle sammen.

Jeg er ny på denne side, og har lige nogle spørgsmål omkring flexjob.

Jeg vil lige starte med at, fortælle lidt om mig selv.

Jeg er en kvinde på 27 år, som er i et flexjob. Jeg har kronisk spændingshovedpine og migræne. Spændingshovedpinen har jeg hver dag, migræne anfaldene har jeg ca. 3-10 gange om måneden. Jeg døjer samtidig med næsten dagligt ondt i halsen.

Jeg har været igennem rigtig meget, 2 neurologer, psykolog, fysioterpeut, kranio-sakral-terapi, herlev hospital, og sidste men ikke mindst Glostrup hovedpineklinik. Det er blot for at nævne, noget af det jeg har været igennem.

Glostrup hovedpineklinik har opgivet mig, de kan ikke hjælpe mig mere. Jeg har prøvet alt det som de har at tilbyde, og intet af det har desværre hjulpet mig.

Jeg har ligeledes været i arbejdsprøvning ude på erhverscentret Espelunden fra januar 2006 til januar 2007. I den periode, var jeg igennem 3 praktik ophold, for at se hvor mange timer at jeg kunne klarer.

Jeg blev endelig godkendt til flexjob i februar i år. Jeg blev ansat på min tidligere arbejdsplads (butik) i 22 ½ time om ugen.

Nu er der så bare sket det, at jeg er blevet rigtig dårlig her på det sidste. Jeg har kvalme hele tiden, og har fået mere hovedpine.

Jeg kontaktede så min sagsbehandler, for at hører hvad jeg kunne gøre. Og evt. om jeg kunne søge om pension, da jeg ikke orker mere. Det skal lige siges, at det er ikke kun i nogle dage at det er gået ned ad bakke. Nej det er helt tilbage i slutningen af juli måned i år.

Hun sprugte mig selvfølgelig om jeg ikke kunne gå ned i tid. Men det havde jeg allerede talt med min chef om, og det kunne ikke lade sig gøre. Da det job jeg har, oprindeligt er på mange flere timer end jeg har. I sin tid, var jeg kun fræk nok til at spørger om ikke han ville tage mig i et flexjob, da jeg nok ellers stadig ville have været ude på Espelunden.

Jeg sprugte hende direkte hvad med pension?? Til det svarede hun, jamen du er jo så ung... Helt ærligt jeg er så træt af, at de (kommunen) hele tiden kommer med den der, "jamen du er jo så ung". Hvad kan jeg bruge det til, jeg kan jo ikke gøre for at jeg har fået de sygdomme som jeg har. De må hellere end gerne får dem, så slipper jeg af med dem.

Når men hun sagde så, jeg kunne sagtens selv søge pension, men hun mente ikke at den ville gå igennem, da jeg var så ung.

Hun sagde, at jeg først skulle prøve et andet flexjob, noget som ikke er så stressende som det er at stå i butik. Og så skulle jeg have færre timer. Hvis jeg stadig ikke kan klarer det, så skal jeg ud på Espelunden igen, bare i en anden afdeling. De har nemlig lavet en afdeling kun for dem som søger pension.

Jeg er lige nu i vildrede, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre... Jeg er enormt glad for mit arbejde, men kan samtidig heller ikke blive ved med at holde til det her. Samtidig orker jeg heller ikke at, skulle igennem det hele en gang til. Det var bestemt ikke spor sjovt, slet ikke ude på Espelunden. Som min sagsbehandler sagde til mig, "du kommer jo lige derude fra".

Hun sagde dog til mig, at jeg kunne sygemelde mig, jeg måtte endelig ikke sige op selv. Hun sagde jeg kunne få ledighedsydelse her til oktober.

Men jeg har forstået det sådan, at man skal have arbejdet i 9 måneder før man er berettet til ledighedsydelse. Og sådan som jeg har regnet det ud, så er det først til november. Er der nogen af jer, som ved hvem af os der har ret??

Jeg kunne også godt tænke mig at hører, om der er nogle af jer som tror at en evt. pensionsag vil gå igennem?? Er der evt. nogen som har prøvet det, og i så fald hvor lang tid tog det, og hvad skal man gøre???

Undskyld den lange besked, men synes lige at det hele skulle med

Hilsen

Lenep
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 21:13   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Lene og velkommen til k10

Nej, det er svært med kommunerne idag! Det er ikke en gyldig grund, at kommunen giver afslag på pension, fordi man er "for ung", selvom de ynder at sige det..

Hvis du ikke kan klare dit nuværende job, og der ikke er mulighed for at gå ned i tid, vil jeg også anbefale dig at blive sygemeldt. Om du kan få ledighedsydelse, afhænger af, hvad dit forsørgelsesgrundlag var, inden du kom i fleksjob? Hvis du dengang var på sygedagpenge, er du også berettiget til ledighedsydelse, ellers skal du have arbejdet 9 mdr, inden du kan få ledighedsydelse. Sådan tror jeg nok, det er.

Om kommunen vil tilkende dig en pension, véd jeg ikke. Det kan godt være, de vil vurdere, at du først skal prøve et mindre stresset job på færre timer. Alle muligheder skal være udtømte inden man kan tilkendes pension.

Måske andre herinde kan bidrage med noget!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 21:35   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Lene og velkommen til siden

Det du oplever nu tror jeg desværre ikke at du kan få pension på og det bliver ikke afslag på din alder men pga dit helbred.

Grunden til at jeg kan sige det så sikkert er at jeg selv har nøjagtigt de samme symptomer som du også med helbred der går ned af bakken, jeg blev nød til at stoppe i fleksjob pga mit helbred (sammen med en stupid chef) gjorde det umuligt at være i jobbet , i stedet for er jeg nu ledig og der skal laves et nyt fleksjob til mig på færre timer og tætter på mit hjem.

Du kan selvfølgelig søge en ftp men det bliver nok på forliggende grundlag, da jeg ikke tror at kommunen vil indstille dig til det på de sygdomme du har.

Uanset hvor ulideligt det er at leve med en konstant hovedpine så har kommunerne en eller anden ide om at nå så slemt er det nok ikke, de skal selv have prøvet det for at forstå det, mange har jo den opfattelse at man kan jo bare tage et par piller, de er ikke klar over hvordan det influerer på sådanne ting som hukommelse, koncentration og ja selv balancen kan lide under det ..

Jeg siger det ikke for at tage modet fra dig men jeg tror simpelthen ikke på det, og som din sagsbehandler også siger så skal der prøves andre erhverv inden for fleks og på færre timer før man overhovdet begynder at tænke over pension og at sige det med din alder det er bare en nem måde at slippe på for selvfølgelig har det intet med alder at gøre

Hvis du kommer fra kontanthjælp eller ingen forsørgelse så skal du have været i job i 9 mdr kommer du fra sygedagpenge eller dagpenge eller job så er du allerede nu berettiget til ledighedsydelse, dog skal du være opmærksom på at du ikke selv må sige op da du så kan miste retten til ledighedsydelse.

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 22:10   #4
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
jeg føler med dig.

da du var i arbejdesprøvning.....et HELT år,ikke så lidt da-hvad fik du så af penge dengang?bistand eller....
ønsker dig det beste
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 18:25   #5
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Alle sammen

Tusind tak for jeres velkomst. Jeg er smadder glad for at have fundet denne side.

Til nille, vil jeg sige, at da jeg var i arbejdsprøvning fik jeg sygedagpenge i den første måned jeg var i arbejdsprøvning. Derefter røg jeg på kontanthjælp resten af tiden, så jeg blev jo enormt glad for da jeg endelig blev visiteret til flexjob.

Hejdien jeg synes at det er rigtig synd for dig, at du har de samme sygdomme som jeg har. Jeg føler rigtig meget med dig, da jeg jo desværre ved hvordan du har det.

Må jeg spørger om du har prøvet at søge om pension??
Må jeg ligeledes spørger dig, om hvad du arbejdede med og i hvor mange timer??

Grunden til jeg spørg er, hvis/når jeg skal have et nyt flexjob, så ved jeg ikke rigtig hvad det skal være. For uanset hvad det er jeg laver, så har jeg jo ikke mindre hovedpine af den grund. Jeg har det på samme måde som dig, mit arbejde skal også ligge tæt på hvor jeg bor, da min far kører mig til og fra arbejde. Ellers kommer jeg simpelthen ikke afsted, da jeg ikke kan klarer at tage bussen.

Du har nok ret angående det med pensionen ikke vil gå igennem, og et eller andet sted er det jo heller ikke det jeg ønsker. Rent økonomisk er det jo også bedre med flexjob. Jeg synes bare at det hele er noget møg lige nu. Det går bare ned ad bakke hele tiden.

Jeg er ved at lave en hovedpinedagbog, som jeg vil tage med op til min sagsbehandler næste gang at jeg skal tale med hende. For du har helt sikkert ret i, at de ikke ved hvordan det er at have hovedpine hver dag.

Med venlig Hilsen

Lenep
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 21:33   #6
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
hej

et helt år på bistands hjælp,hårdt....hvad med fleks...var det et problem at få fleks "løn" på fuld tid altså løn for 37timer og ikke 30-jeg hører om mange der havner i det dilemma at de kun kan få supleret op til de 30- jeg står selv i vente post på fleks....nu i praktik eller arbejds prøvning-hårdt,er man købt eller solgt, og til hvad.....fremtiden hvad bringer den....
ps velkommen det glemte jeg helt...hjertelig velkommen
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 21:38   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hejdien jeg synes at det er rigtig synd for dig, at du har de samme sygdomme som jeg har. Jeg føler rigtig meget med dig, da jeg jo desværre ved hvordan du har det.
Man skal nok selv have været der for at forstå det, man er så vant til at have hovedpinen at man når den en sjældent gang ikke er der , overhovdet ikke kan finde ud af hvad det er der er galt

Citat:
Må jeg spørger om du har prøvet at søge om pension??
Må jeg ligeledes spørger dig, om hvad du arbejdede med og i hvor mange timer??
Jeg har aldrig prøvet at søge pension, jeg har haft en jobkonsulent der mente at jeg skulle, men det var jeg ikke intresseret i , også fordi jeg har set så mange der har søgt og hvad det gør ved dem at blive hivet den tur igennem systemet, det ønsker jeg IKKE at gå igennem selv.

Jeg arbejde i 20 timer om ugen som annoncesælger (kun salg til virksomheder og fast kundebase) engang i foråret begyndte det at gå galt (stress) og jeg fik mange mange flere migræner (også stress relateret) og derefter gik jeg ned på 18 timer , men det gik heller ikke og da der så var så dårligt arbejdsmiljø og en stupid chef valgte jobcenteret og jeg sammen i sommers at jeg skulle stoppe, og de skulle så se om de kunne finde noget andet til mig tætter på hjemmet og færre timer (skal lige siges at jeg gik ledig i 4 år inden jeg fik det job og at det var mig selv der fandt det )

Lige nu går jeg sygemeldt på ledighedsydelse og ved ikke hvor længe endnu det skal vare da der er kommet mere til ..

Citat:
Grunden til jeg spørg er, hvis/når jeg skal have et nyt flexjob, så ved jeg ikke rigtig hvad det skal være. For uanset hvad det er jeg laver, så har jeg jo ikke mindre hovedpine af den grund. Jeg har det på samme måde som dig, mit arbejde skal også ligge tæt på hvor jeg bor, da min far kører mig til og fra arbejde. Ellers kommer jeg simpelthen ikke afsted, da jeg ikke kan klarer at tage bussen.
Det er faktisk også ret svært , det har også været mit store problem hele vejen igennem og jobcenteret har det jo med at bide sig fast i cv og hvad man har lavet før, det hjælper så ikke noget for os der har fået beskeden om at det kan IKKE blive inden for det fag igen.

Har du prøvet at registre dig over på jobværkstedet på www.ijobnu.dk det kan være at det måske kan give dig en lede tråd , det tager lidt tid og det skal ikke tages som den enegyldige sandhed men det kan måske være en ide (også til alle andre )

Men Lene jeg skulle hilse dig fra mig og sige at 4 timer om dagen foran en computer og med mennesker i røret hele tiden , det er nok ikke det optimale for folk med kronisk hovedpine

Citat:

Du har nok ret angående det med pensionen ikke vil gå igennem, og et eller andet sted er det jo heller ikke det jeg ønsker. Rent økonomisk er det jo også bedre med flexjob. Jeg synes bare at det hele er noget møg lige nu. Det går bare ned ad bakke hele tiden.
Den tror jeg vi alle kender, vi har dage hvor man tænker nå så skrot det, jeg søger sq en pension for hvad hulen skal jeg lave

men man skal nok også passe på ikke at give for hurtigt op, men samtidig er det også en balancegang mellem det man kan og det som kommunen forventer også det der er nedfældet i ressourceprofilen ...

i min egen står der feks jeg kan have hjemmearbejde, og hvis jeg skal ud og arbejde skal jeg have adgang til at hvile mig ... Yeah right vis mig den arbejdsgiver der vil ansætte en på 20 timer der lige snupper en lur

Også er det at man i ren og skær desperation tager hvad som helst og får kørt sig selv ud på et sidespor ...
(der er kun en til at passe på dig i hele dette forløb og det er dig selv så det skal du gøre )

Citat:
Jeg er ved at lave en hovedpinedagbog, som jeg vil tage med op til min sagsbehandler næste gang at jeg skal tale med hende. For du har helt sikkert ret i, at de ikke ved hvordan det er at have hovedpine hver dag.
Det er en rigtig god ide, og jeg håber at de vil være lydhør over for dig , og jeg siger heller ikke at du ikke skal søge en pension , men mener at man nok skal være lidt realistisk i sine forventninger , dermed ikke sagt at du ikke kan få det, vi er jo før blevet overrasket
Og en §17 kan du jo altid søge selv

Med venlig Hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 14:44   #8
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Ja nille, det var enormt hårdt det år, med kontanthjælp. Nu var/er jeg så heldig at jeg stadig bor hjemme, men alligevel.

Nej det var ikke noget problem for mig, at få løn for 37 timer. Nu må du ikke hænge mig op det. Men jeg mener at have hørt, at hvis du f.eks. har arbejdet 30 timer, så får du vist nok kun løn op til de 30 timer. Men hvis du har arbejdet fuldtid, før du blev visiteret til flex, så får du løn for 37 timer.

Ja det er meget hårdt at være i arbejdsprøvning, man skal have en god psyke for at være i systemet. Jeg kan godt forstå at du spekulerer på om du er købt eller solgt. Det gjorde jeg også, speicelt da mine sygdomme jo ikke er nogen man kan se. Jeg var så bange for at de ikke troede på mig, og det gik mig meget på. Men jeg tror ikke at man skal tænke sådan. Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men jeg har ikke hørt til nogen som ikke enten har fået fleksjob, eller pension.

Ja Hejdien, man skal helt sikkert selv have prøvet det. Min hovedpine går dog aldrig væk, jeg har ikke engang bare 5 minutters pause fra den.

Nu du skriver at det var bl.a. stress, der gjorde at du stoppede. Da jeg var til lægen for at blive tjekket, sagde han til mig, at jeg havde stress. Det fortalte jeg dog ikke min sagsbehandler for jeg ville ikke have at hun sagde at det var mit arbejdes skyld, hvilket det jo sikkert er. Lægen spurgte mig faktisk også om jeg troede at jeg var ved at få en depression...

Du skriver at du er sygemeldt nu, og ikke ved hvor længe det vare. Hiver kommunen ikke i dig hele tiden. Det er nemlig det jeg også frygter lidt.

Jeg er glad for at du har skrevet hvad du har arbejdet med, da jeg ellers havde tænkt mig noget med computer. Dog skal det ikke også være noget med telefon.

Jeg ved godt at du ikke siger at jeg ikke skal søge pension. Jeg er kun glad for at du hjælper mig, du virker som om at du er meget inde i alt det med kommunerne osv. Men jeg føler bare ikke at et andet job, vil ikke ændre på den måde som jeg har det hver dag. Men jeg kan jo ikke vide det, men jeg skal i hvert fald ned i tid. Hvad er det mindste antal timer man skal/må arbejde når man er i fleksjob??

Med Venlig Hilsen

Lenep
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 15:05   #9
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej Lene P

Jeg ved ikke om der er nogen regler med antal.

Men "problemet" er at arbejder man f.eks i 15 timer om ugen med 2/3 tilskud, og arbejder f.eks 3 timer om dagen. Betaler arbejdspladsen for 2½ time og får derfor en ½ time gratis arbejdskraft hver dag.

Altså hvis man går længere ned end 15 timer/uge, bliver guleroden jo mindre for en arbejdsgiver ved at ansætte en i fleksjob..

Med venlig hilsen
Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 15:37   #10
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Mysmys.

Tak for dit hurtige svar, jeg er dog ikke helt med i hvad det er du siger???

Jeg er ikke så god til sådan noget.

Skal jeg forstå det sådan, at der er måske ingen som vil ansætte en i fleksjob på 15 timer om ugen??

Men hvad nu hvis man kun kan klarer de 15 timer??

Lige nu arbejder jeg 22 ½ time om ugen som er alt for meget har jeg fundet ud af. Jeg har også fundet ud af, at jeg har brug for en eller måske to fri -dage om ugen. Jeg ved godt at du måske ikke kan svare mig på det, men skal jeg så stadig arbejde de 4 ½ time om dagen som jeg gør nu, i de dage hvor jeg kan klare at arbejde, så jeg kan få den nødvendige fridag??

Med Venlig Hilsen

Lenep
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension