K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 03:55   #31
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Kunne ikke lade være med lige at gennemlæse hele tråd samt tidl. tråd, da et par detajler pusler mig.

1.Ang. din RP: du er tidl. blevet stillet spørgsmål om denne, men svarede ikke. Har du din RP? Er den opdateret? Dvs. er der skrevet og konkluderet via samtale m. jobkonsulent for denne sidste praktik og for forrige?

2. Ud over begrundelsen for, hvorfor SB ikkemenr du kan forlænges, som du har gengivet her på tråden, har du i samme brev fået flg.:

a. RP
b. dokumenter, som er afgørende for deres indstilling, dvs. lægeudtalelser ect.
c. info. omkr. retsikkerhedsloven 7a

Partshøringen modtog du lør. d. 16.07.2011, ikke?
3..Hvilken dato er den afsendt, dvs. dato på brevet og står der så inden 8 dg. fra dato for afl.frist?

Dvs. hvilken dato?

4. Kan pludselig ved gennemæsningaf din forrige tråd i maj, se at du også var i praktik forud for denne i 2 ½ mdr., men at du ikke kunne holde til dette pga. fysikken. Havde du samme jobkonsulent? Var det samme arbejdssted? Er der noget om dette i RP?

Set i dette lys har der jo været iværksat en virksomhedpraktik på 2 ½ mdr. forud for den nuværende, (du har ikke skrevet perioden) men det kunne se ud som at denne kunne være fuldført i rimelig tid forud for dine SDPforlægnelse udløber d. 31.08.11, hvorpå der så kunne træffes en afgørelse for antal timer du vil kunne klare.

4. stadig: Som jeg kan forstå dit tidl. skriv om den første virksomhedspraktik, så var det for hårdt fysisk, hvorfor jobkonsulent fandt en løsning - det er bare uklart for mig hvad det er for en løsning - dvs. blev der taget jobfunktioner ud og blev du sat ned i tid, og er dette noteret i RP, som konklusion på dete forløb - og betragter SB og måske også jobkonsulent dine praktikforløb som et hele, dvs. som et forløb, der nu er forlænget 1 el. 2 gange?

Håber du har fået sovet bedre denne nat, men forstår udmærket at det kører rundt i hovedet, idet du jo er under pres.

Nu vil jeg også gå i seng igen.

mange hilsner

Gunvor

PS: fik du navn og tlf. nr. på teamleder?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 10:25   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, igen, Jetterk.

Ang. din skrevne principafgørelse: så har du ikke skrevet nr. på principafgørelsen D xx-xx. Jeg ville gerne læse den i fuld tekst inden jeg sagde noget om den. Ej heller en dato så jeg kan finde den.

Samtidig skal jeg gøre opmærksom på, at det i K10 er påkrævet at enten linke el. skriver hvor kilden er fra. Formelt pga. ophavsretten, uformelt pga. så kan andre herinde finde kilden, evt. via link, sidste er nemmere.

I forhold til aktuelle situation, hvis SB/jobcenter ikke forlænger dine SDP:

enten er der ledighedsydelse via a-kasse, dette forudsætter at din prak. læge kan skrive en raskmelding på fuld tid -

hvis din prak. læge ikke kan dette, så er der kontanthjælp, men det forudsætter flg. for udbetaling:

Citat:
Eksempler på formue
- penge, herunder overskydende skat, og værdier, som hurtigt kan omsættes til penge, fx aktier, obligationer, andre værdipapirer samt guld, sølv o.l.,
- kapitalpensioner,
- kostbart indbo, fx malerier og tæpper samt indbo udover det normale,
- lotterigevinster, fx pengebeløb, forbrugsgoder, rejser m.v.,
- biler,
- sommerhuse.

Kommunen ser normalt bort fra formue i form af ejerbolig eller andelsbolig, hvis ansøgeren/familien bor der. Hvis der er en betydelig friværdi i boligen, kan kommunen ud fra en konkret vurdering henvise ansøgeren til at optage lån, forudsat at den pågældende vil kunne klare de øgede boligudgifter, der følger med lånet.

Formuegrænse på 10.000 kr.
Link: min tidl. tård omkr. formue http://www.k10.dk/showthread.php?p=169940#post169940

Jeg kan forstå fra tidl. tråd i maj, at du har hus og bil.

Huset kan de ud fra ovenstående kun røre ud fra en konkret vurdering, som der står ovenfor.

Bilen bør have en værdi over 10.000 kr., hvis denne bliver sat i spil.

Du har ikke skrevet om du har egen kapitalpension i bank, hvis kan de også kræve at en sådan tilbagekøbes, hvis den kan, dog kun det der er ud over 50.000 kr.

Loven er desværre sådan i dag, at man har strammet ang. synet på det man kalder formue, hvorfor man så beder mennesker, der anmoder om kontanthjælp, at forbruge den del af formuen, som ovenfor beskrevet før man kan modtage kontanthjælp.

Hvorfor kommune sikkert vil hævde, at du ikke efterlades uden forsørgelsesgrundlag. Ked af at skulle skrive dette, men sådan er det blevet i Danmark.

Så er der sætningen:
Citat:
uden at kommunen på noget tidspunkt havde taget stilling til, hvad der videre skulle ske.
Kommunen kan i dit tilfælde gøre gældende: at de har taget stilling, idet der er iværksat en virksomhedspraktik, ja, forlænget -

Så må du jo så må have været i din virksomhedspraktik siden maj - dvs. snart 3 mdr., hvorfor der alene ud fra længden bør kunne siges noget om din arbejsevne, desværre jo kun indenfor dit fag, og ikke som loven foreskriver i forhold til fleks indenfor ethvert erhverv, dvs. en arbejdsprøvning skal være bred.

Umiddelbart har jeg svært ved at se du kan bruge principafgørelsen, som løftestang, men der kan være andre ting, som ikke er overhold i forhold til retsikkerhedsloven §7a, hvorfor ejg netop har stillet dig nedenstående spørgsmål for afklaring af dette.

Da du er i det uvisse om din prak.læge har sendt statusattest afsted, udbedt af SB d. 14.06.2011 og dette vil være centralt for dig, at få indhold oplyst inden partshøringsbrev skal afleveres:

VILLE JEG HØRE OM DIN PRAK. LÆGE HAR EN VIKAR I FERIE, HELST I SAMME LÆGEHUS, HVIS DETTE ER TILFÆLDET, SÅ VILLE JEG TAGE FORBI KONSULTATION FORKLARE VIGTIGTHEDEN OG BEDE OM EN KOPI AT DENNE ATTEST, således at du kan læse indholdet, og ikke mindst få bekræftiget om den er afsendt, hvis lægehus siger der ikke ligger nogen eft. d. 14.06.2011.

ELLER du kunne sende en mail til SB og bede om kopi af prak. lægeattest, at du kommer ned og henter den i skranken i morgen. Under forudsætning at den er tilsendt SB.

Dette tager jeg op, idet det er relevant forud for en afgørelse at indhente fornyet lægestatus, når den forrige som i dit tilfælde er 14.07.2010. Hvorfor den er et år gammel. Dette bør nemlig påtales i partshøringen.

Jeg føler mig ikke tilfreds med mine råd i din sag, og det skyldes dels min egen situation og dels manglende historik af din sag, hvorfor jeg vil forsøge, opliste de faktuelle sider af din sag, som du har givet her i tråden:

sept. 2009: sygemeldt pga. depression, nu velbehandlet

Øvrige fysiske forhold: knust håndled, der på trods af operation, skred og indebærer varigt mèn. Desuden har jeg gener efter operation i skulder, slidgigt i ryg, nakke og fingerled.

Her er spørgsmålet, er dette nogle problemer er er af nyere dato og har din prak. læge skrevet noget om, disse sygdomme også skal tages i betragtning i forhold til din afklaring?

Og ikke mindst er hånd og skuldre arbejdskader og indbragt for ASK?

14.07.10: indhentet statusattest fra prak. læge

30.11.10: forlængelse af SDP eft. § 27,stk. 1, 2 i 39 uger, hvilket vil sige 31.08.11 m. flg. begrundelse:
Citat:
Behov for yderligere afklaring, inddragelse af virksomhedskonsulent m.h.p. virksomhedspraktik, med mulighed for oprettelse af løntilskudsjob".
2 ½ mdr. virksomhedpraktik, uklar for opstart dato, men maj?

10.05.11: samtale m. jobkonsulent:
Citat:
Mit ønske om at blive reduceret i tid, bliver også imødekommet.
Dog måtte du slås for dette!
Citat:
Desuden bliver min arbejdstid ændret så jeg får færrer "tunge" opgaver.
08.06.11: SB skriver i din opfølgningsplan flg.:
Citat:
ikke er i stand til delvis genoptagelse af arbejde
samt:
Citat:
"fortsat berettiget til sdp. Intet behov for nyt lægeligt pt."
21.06.11: jobkosulent skriver flg.:
Citat:
"afklaring af arbejdsevne med ikke hårde fysiske arbejdsopgaver. Nedsat tid som opstart og øgning i timerne, hvis muligt og i et realistisk tempo.
Der er aftalt opfølgningsmøde den 11.sept."
21.06.11: opstart af nuværende praktik m. forløb indtil 30.09.11

16.07.11: partshøring modtaget fra SB/jobcenter m. varsling af stop af SDP d. 31.07.11

18.07.11: aktindsigt udbedt, endnu ikke modtaget?

19.07.11 brev afl. ang. ukorrektdato for forlængelses, som burde vare til 31.08.2011, svar afventes!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop CharlotteV Din historie 10 01-08-2010 21:59
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension