K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2008, 17:56   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
De skal være færdige inden for tre måneder fra man ansøger det står i loven (se evt Zzz`s indlæg)

Det er uanset hvordan vi vender og drejer det loven der gælder og ikke om de kan nå det og ikke kommunes arbejdspres...

Har i knudsen fået besked på at det er sidst i januar der kommer svar så passer det jo også alt efter hvoran man betragter sidst i januar ...

Hvis de så ikke kan nå det så skal de sende ham et brev om det med begrundelse.

men loven er altså 3 måneder fra ansøgningstidspunktet og her skal man lige være obs på at det gælder for en § 17 og ikke en 18 på § 17 er der jo ikke så meget mere end det der allerede ligger i sagen ....
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 18:18   #22
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har søgt på en § 17. det gjorde jeg den 17/10 men hvis de først regner den fra da jeg fik en ny sagsbehandler d. 1/11 ka de jo træk den det længere. fik bare at vide den ville kom for udvalget i slutningen af januar måned eller starten af februar måned men det er jo lidt a et vidt begreb hvad de mener med slutningen af januar måned eller starten af februar måned. ka jeg tillade mig at ringe og høre om jeg ka få en mere præcis dato a vide hvornår min sag kommer for pensionsudvalget? jeg må indrømme det skræmt mig lidt da jeg fik at vide jeg ku risikere at blive modarbejdet fordi jeg spurgte til min sag. det ka vel ik være rigtigt jeg ik må høre om min sag? de er jo ik selv gode til at fortæl en noget.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 20:06   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der må i hvertfald være fejl i sagen, men hvad du kan gøre er jeg ikke helt inde i....

Hvis sagen først overgår til pensionsudvalget sidst i Januar/først i Februar, så kan du jo ikke forvente en afgørelse før efter 3 mdr. De får jo ikke bare sagen, og så tager stilling samme dag, så derfor virker det hele lidt lummert hvis reglerne skal overholdes og det ér §17.....

Du BURDE have haft klart svar allerede omkring d 17 Januar, og det er lige meget om du skifter sagsbehandler undervejs, får flere sagsbehandlere, eller sagsbehandler afgår ved døden. Loven siger 3 måneder fra ansøgningen er skrevet under.....sålænge det er §17.


VIIIILDT underligt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 23:52   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen du kan vel skrive til dem og skrive at du har søgt en § 17 den og den dato og det ikke har været muligt at få oplyst over telefon hvad dato de regner med at behandle den , og at du derfor beder om at få det på skrift , da du har fået at vide at det bliver sidst i januar først i februar og de dermed jo så overskrider deres 3 måneders frist og hvis de ved det allerede nu så vil du gerne informeres om det samt hvorfor ...

at det skulle forringe dine mulighed at spørge ind til det, det ville jeg da også lige tage med i skrivelsen og skrive at det stillede jeg mig uforstående overfor at man kan trues på den måde fordi man søger oplysninger som kommune i følge loven burde give helt af sig selv ....

Helenekr jeg ved ikke hvad de forskellige ting hedder de forskellige steder

Men her i kommunen er pensions teamet dem der er sidste instans og når de får sagen bliver den afgjort samme dag ...
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 00:46   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, de titler skifter alt efter kommune, og så er det skisme ikke let at komme med råd Ellers er det bare sagsbehandlerne der selv roder rundt i de forskellige instanser og 'misinformerer' klienterne, hehehe.....

Men enig, knudsen stiller sig nok bedst hvis hun spørger hvordan det kan være sagsbehandlingstiden ikke passer med ansøgningsdatoen d 17 Oktober....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 10:34   #26
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har lige fået bekræftet min sag kommer for et pensionsudvalg i slutningen a januar starten a februar og får godkendt eller afvist pension som jeg ik håber sker. men jeg ska ik vente 3 måneder fra januar før jeg får svar. så ka jeg bedre træk vejret igen. er der nogen der ved hvis man vil klage over en sagsbehandler hvor man kan henvende sig? for jeg føler mig godt nok groft behandlet, blev truet med at blive modarbejdet og fik sat ? ved hvor syg jeg er. og talt ned til. og prøved at blive overtalt til ikke at søge om pension. det syns jeg ik ka være rimeligt, det da ik for sjov skyld jeg søger pension. glemt at sige jeg vil få beked en 14 dages tid før hvornår den kommer for pensionsudvalget. har i os fået det a vide? er det bare et styk papir om hvornår ens sag kommer for? ell..

Sidst redigeret af knudsen; 03-12-2008 kl. 10:38.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 10:38   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen hvis man ønsker at klage over sin sagsbehandling så er det borgmesteren som man skal klage til , jeg ville dog også sende en kopi af klagen til afdelingsleder samt hele kommunalbestyrelsen , jeg tror på at jo flere der ved og bliver oplyst om hvad der foregår på div kommuner, jo større chance er der for at få lavet om på det
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 10:43   #28
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fuldstændig enig med Hejdien, tag hele banden for omvendt rundt er der jo så ikke en eneste af dem som kan komme og påstå: det vidste vi ikke noget om!

Vi har også erfaring for at når man råber mange op, ja, så sker der noget.

Held og lykke med det hele.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 11:03   #29
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har skrevet en mail til borgmesteren og det jobcenter vedkommende er ansat i. om det hjælper noget ved jeg ikke. men så har jeg i det mindste givet min mening til kende om hvordan jeg har følt mig behandlet. for den behandling jeg har fået hverken ku eller ville jeg finde mig i og gå ubemærket hen.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 18:53   #30
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
pensionsudvalg

har fået at vide min sag vil komme for pensionsudvalget i slutningen af januar og jeg ville få brev 14 dage før om det. og fik at vide jeg ku kom med kommentarer i det brev. og vil høre om der er nogen som fik besked på den måde før deres sag kom for et pensionsudvalg og om de ku komme med kommentarer?
er det en sidste mulighed på den måde at begrunde hvorfor man søger ftp?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pensionsudvalg? deralte Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 14-10-2010 22:32
Pensionsudvalg kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2009 19:48
pensionsudvalg knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 21-01-2009 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension