K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 11:00   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Enlig mor - job - sygdom - og diverse! Hvordan gør man?

Hej

Jeg ved der er nogle stykker herinde der også skal jonglere rigeligt med det at have en lidelse, være alenemor, passe et job og alt det andet!

Lige PT stiger det hele mig en anelse til hovedet så derfor ville jeg høre hvordan i andre kan klare jer igennem det alt sammen!

Mit problem er, at jeg jo ved det jeg har HMS har flere sygedage end andre, og ved det at jeg har mindre børn, får en masse dejlig viruser også

Så det fravær har jeg at gøre med!

OVEN I hatten kommer at de skal til tandlæge og læge og øjenlæge ofte, og det giver også anledning til fravær! Samt de kan jo også blive syge så jeg må blive hjemme ved dem! Jeg har dog af og til mulighed for at de kan blive passet så jeg kan tage på "arbejde" alligevel.

Nu er jeg jo "blot" i praktik og kan jo derfor ikke lige fyres

Men havde jeg haft en "almindeligt job" så var jeg jo nok røget for længst

Jeg kan jo ikke fjerne min egen lidelse og ikke hindre at ungerne eller jeg kan blive syge, og alle de andre ting der kan være nødvendigt man tager til, kan man jo heller ikke altid ligge uden for arbejdstid (gør det med ALT hvad jeg kan).

Men hvad gør man?? Hvordan har i andre tacklet de udfordringer? Hvis man var 2, kunne man jo dele det op, så var det jo ikke så voldsomt med fravær....

Hvad har i oplevet?

På forhånd tak for jer der føler i vil dele noget

H
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 11:35   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har selv 3 mindre børn på 5, 7 og 9 og de har ikke haft en sygedag de sidste par år.

Her har svaret været uld-undertøj, Eye Q piller, multivitamin, kalk og D-vitamin dagligt. Det har simpelthen holdt ALT fra døren. Vi havde ellers også sådan en længere periode med skranten, virus, øjenbetændelse mm.....som lige som bare kørte rundt mellem børnene.

Her har der heller ikke været særlig behov for tandlæge - de bliver indkaldt en gang om året, og med drengene lægger tandlægen tiden efter skole hvis jeg skal med, eller i skoletiden, hvis det bare er eftersyn.

Og ellers har det været vagtlægen hvis det har passet bedst med en tid om aftenen, eller om Onsdagen hos egen læge, som har åben til sent aften den dag.
Øjenlægen har også to dage om ugen hvor han har åben efter 'arbejdstid'........min datter får noget binyrebarkhormon i det ene øje i perioder da hun har en irritation hvor øjets slimhinde genere sig selv.

Men ellers, så kan det være vitamintilskuddet kan give ungerne et boost, det har hjulpet her i hvert fald.

Nu er jeg så førtidspensionist og er 'fritstillet' men ungerne har det afgjort bedst med, at lægebesøg og den slags, holdes efter deres faste rutiner skole/frit/børnehave.....for de har det ikke specielt fedt med fravær og kan godt lide at være sammen med de andre børn osv.
Men sådan er børn jo så forskellige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 12:32   #3
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Hmm, nu var det mit hjemmeliv der sendte mig til tælling såeh.. smølf.


Jeg er alene med 2 drenge på 10 ( den 30/12) og knap 5 og en pige på 8. Den store dreng har en lungesygdom der da han var lille kostede et par år uden for arbejdsmarkedet og som stadig giver lidt ekstra sygedage. Alle 3 har været ørebørn, den yngste er det endnu og tøsebarnet bliver fulgt på børneafdelingen 4 gange om året. Jeg har ingen ydre familie selv.

Da jeg kørte som sælger har jeg haft skoldkoppe barn med i bilen, kørte så kun merchendise rundt så en bunke hurtige stop hvor han så film i bilen.

Nu er jeg pensionist, så børn syg er let. Straks værre når jeg selv går ned, deres far har ALDRIG tid ( manden er langtidsledig) Han siger jeg kan ringe hvis det er vigtigt nok, men vores defination af vigtig er bare meget forskellig. Jeg mente f.eks det var vigtigt han kunne tage drengene ( loppen var på gymnastiklejr) da jeg ringede inde fra urologisk afdeling da jeg røg ind akut pga. et nyrestens anfald de ville havde knust. Men nej, så tog hjem med mine lyserøde elefanter i form af morfin indtil farmor kunne tage dem 4 dage senere. Årets mor lige i de dage.. :-s

Jeg er tilbudt aflastning, men i det daglige går det jo fint. De er hos farmor/far hveranden weekend. Det er i de her akutte opståede situationer jeg er på r*ven hver gang.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 12:46   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Jeg blev osse tilbudt aflastning da mine børn var små - var alene med tre børn.

Der var ikke en far/farmor eller anden familie, der kunne hjælpe og jeg takkede efter nøje overvejelser ja.

Børnene var der en weekend pr. måned (hvis det passede i vores planer) det ellerbedste ved denne ordning var at jeg aldrig behøvede at frygte at skulle blive syg/komme til skade m.m. og så ikke vide hvad jeg skulle stille op med børnene

Det var ikke meget det blev brugt, men det gav mig en fantastisk ro at vide de var klar, hvis der opstod problemer.

For mig betød det rigtig meget at have denne familie som "bagstopper"
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 12:53   #5
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Jeg har desværre heller ikke løsningen til dig. Det eneste jeg kan trøste dig med er at de efter sigende skulle vokse sig fra de mange sygedage.
Min lille datter på 2,5år er også ørebarn og hende og jeg er tilsammen syge ca 50% af tiden. Jeg har heldigvis fået bevilget pension pr 1/1-12, men det ændrer jo ikke på at det er benhårdt med al den sygdom.

Synes nu det er blevet lidt bedre og har haft en længere periode i efteråret på knap 2 måneder uden så meget som en lille forkølelse - faktisk efter at vuggestuen hængte håndsprit op ved indgangen........Vi bruger det flittigt.

Min søster er sygeplejerske og har 3 børn som alle er ørebørn og 2 har præmatur-senfølger. Selv er hun psykisk skrøbelig og bliver syg af ingenting. Hendes mand holder meget sjældent sygedage med børnene, så det må hun klare.

Hun har hvert kvartal sygefraværssamtaler med sin chef, men de kender jo godt hendes vilkår og fagligt er hun enormt dygtig, så der er ikke så meget at gøre ved det. En privat virksomhed havde fyret hende forlængst.....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 13:39   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med et ørebarn er det næsten umuligt uden hjælp min datter 9 år har lige fået dræn i igen for 3 gang siden sommerferien, jeg har gået sygemeldt, hvis jeg var i arbejde var jeg blevet fyret.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diverse nyt fra Vidensnetværket zuza Den nyttige viden vi alle har 6 29-07-2014 00:29
Til at se diverse filer zuza Et godt link! 1 08-05-2009 09:45
Diverse fra HK om fleksjob zuza Politik og Samfund 0 27-02-2009 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension