K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 17:53   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Lægeskift?

Er det muligt at skifte læge, hvis man ikke mener vedkommende tager en seriøs? Altså uden man skal betale de der 175kr!

Jeg har lige været afsted med en "lidelse" jeg har haft altid. Som min farmor havde, min far og søster også har.
Vi ryster på hænderne når vi skal holde eller løfte noget. Fx. en koppe, glas eller andre hverdags ting.. Jeg har meget svært ved at spise eller drikke i nærheden af folk fordi jeg tit spilder eller taber mad pga. min rysten..

Min farmor fik nogle indsprøjtninger for det. Min far og søster får medicin for det.. Og det forklarede jeg min læge at det havde hjulpet dem rigtig meget..

Jeg fik den besked at det var indbildning fra min side, at jeg slet ikke ryster.. Dog var jeg så heldig at da jeg var med min søster afsted hos min gamle læge kiggede han hurtigt på mig og spurgte om jeg havde fået det sagt til min læge (at jeg ryster og det er noget arveligt (han kaldte det et eller andet tremor)

Så det er jo ikke indbildning fra min side! HMF!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er rigtig mange former for rysten
har det samme, men det er angst og ikke noget fysisk
samt også har fysisk problemer som påvirker det, mit er dog rimelig tydeligt og se
så det kommer lidt an på hvad du skal bruge det til
hvis det er i forhold til din arbejdsevne, så havde jeg nok skiftet læge
for der er helt sikkert en årsag om den så fysisk eller psykisk er sådan set lige fedt
for det er noget man skal lærer og leve med
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:09   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror faktisk kun at det er i forbindelse med flytning, at der ikke skal betales for lægeskift, så du må nok have pungen op hvis du vil skifte læge.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:14   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Rysten!

Tror, desværre du må betale de 175 kr for lægeskift. Hvis du føler, at du ikke bliver taget alvorligt, synes jeg bestemt du bør skifte!

Stod selv i den samme situation tilbage i marts 2010.
Havde haft den samme læge i 25 år, og han var så sød, så sød, men gjorde intet ved sagen. Jeg valgte dengang at skifte mod egen betaling. Jeg har ikke fortrudt.

Apropo rysten, så har begge mine sønner en mild form for hånd rysten. Den er dog udiagnostiseret. Tror, det er noget arveligt fra min gamle far.
Måske, man skulle få det tjekket.

Anyway, held og lykke med lægeskiftet!

Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:54   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber du finder ud af det. Har du en læge du gerne vil ha ??. ellers siger du til jeg har en som er god. har aldrig gået særlig tid fra jeg har bedt om en og til jeg kunne komme der op. Bor i AAlborg
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 19:42   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Ved intet med sikkerhed om det med lægeskift, men jeg vil tro, du skal betale for det. De penge kunne være givet godt ud!
Har du evt prøvet at benytte dig af bestik, glas og krus med tyngde? Det kan ofte afhjælpe noget af spilderiet, når man spiser og drikker og har tendens til tremor i hænder/arme. Det kunne være værd at prøve, før du begiver dig ud i div betablokkere og anden medicin.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægeskift er umuligt supersus Politik og Samfund 2 20-03-2012 00:11
Lægeskift,,,,,, hjælp,,,,, hagemann Dit og Dat 10 16-07-2011 14:29
Lægeskift busser24 Alt det andet 4 10-12-2010 22:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension