K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2016, 07:45   #11
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang. Sygedagpengestop og raskmelding

Jeg blev erklæret klar af speciallæge til at arbejde på normale. Vilkår. Mine skånehensyn kunne sagtens tilgodeses, mente han

Så kom sygedagpengestoppet.

Jeg kontaktede min A-kasse.


De sagde, ja man kan godt stå til rådighed med skånehensyn men du har været. Syg så længe.

Så vi vil se at du kan arbejde 37 t
i mindst. 1 måned før du kan få dagpenge.

Det sagde jeg til kommunen. Og kom så i aebejdsprøvning
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 08:06   #12
LouieBareMig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
LouieBareMig er ny på vejen
Jamen jeg ER skam syg! Men jeg tvivler stærkt på, at det vil bedre min sygdom, at min mand og vores 2 børn må gå fra hus og hjem.. Jeg tænker om jeg måske egentlig ikke har bedre chancer for at blive rask, hvis jeg kom i job og vandt selvbestemmelsen tilbage over mit eget liv.. Men nej, jeg har INGEN idé om jeg kan holde til det! Måske vil det puste til min depression at blive presset arbejdsmæssigt, og måske er det alvorlig sygdom som ligger til grund for alle mine smerter - jeg aner det ikke!

Men jeg føler modsat også at jeg må kæmpe med næb og klør - for vi står til at miste vores hus!

Jamen hvad indebære en arbejdsprøvning? Og hvad var indtægten..?

Sidst redigeret af Webmaster; 14-02-2016 kl. 13:38. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
LouieBareMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 08:46   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LouieBareMig Se meddelelser
Jamen jeg ER skam syg! Men jeg tvivler stærkt på, at det vil bedre min sygdom, at min mand og vores 2 børn må gå fra hus og hjem..
Jeg har fuld forståelse for, at det er en modbydelig situation du/i står i, med risiko for at miste jeres hus.

Men, dit helbred må og skal være det vigtigste.

Jeg er sikker på, at dine børn (og mand) vil foretrække, at bo i en lejlighed med en mor, som har lidt overskud, frem for at bo i et hus med en mor, som er helt ødelagt af smerter og anden sygdom.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LouieBareMig Se meddelelser
Men jeg føler modsat også at jeg må kæmpe med næb og klør - for vi står til at miste vores hus!
Du skal kæmpe, men din vigtigste kamp handler om dit helbred.

Selvom et job evt. vil afhjælpe din depression, hvad så med smerterne?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 09:16   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tal med din læge, han kan sikkert bedømme det bedre end du selv kan.

Lige nu er det ressourceforløbsydelsen du føler truer.

Hvis du raskmelder dig og sendes ud i praktik 37 timer og efter to måneder må smide håndklædet i ringen igen, så er det måske kontanthjælpen der truer istedet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 09:42   #15
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang. Arbedsprøvning.

Jeg var jo uenig med kommunen og speciallægen i at jeg var rask nok til at arbejde på normale vilkår.

Så jeg raskmeldte mig ikke.

Og da a-kassen forlangte beviser for min arbedsevne, ja så røg jeg i arbejdsprøvning på kontanthjælp.

Jeg overvejede overhovedet ikke at raskmelde mig, for jeg vidste godt, at jeg ikke ville kunne bestride et job .

Og nej jeg kunne ikke. Få min økonomi til at hænge sammen.

Banken ville ikke hjælpe. Så det blev nogle dyre lån i stedet og familiens hjælp

Men jeg havde ikke noget valg.

Idag er jeg tilkendt fleksjob og i gang med at rette op på min økonomi

Ja, det er surt hvis man er nødt til at sælge hus og forgælde sig.

Men hvis man er syg har man jo ikke. Et valg.

Og konsekvenser af raskmelding kan være værre i sidste ende

Sidst redigeret af Fleksjobber; 12-02-2016 kl. 09:48.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 20:58   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg lider også af kroniske smerter og har været sygemeldt i mange måneder pga. stress og depression.
Efter at have været sygemeldt følte jeg mig rask nok til uden problemer at kunne vende tilbage til mit fuldtidsarbejde igen, smerterne har jeg trods alt haft i årevis og har samtidigt haft fuldtidsarbejde.

Selv om jeg langsomt trappede op i timer, så nåede jeg ikke at være i fuldtidsarbejde længe, før det viste sig at fuldtid var alt for meget og jeg måtte trappe ned igen. Dog vil chefen ikke acceptere at jeg går ned under 33 timer.

Jeg kæmper dagligt en kamp for at passe arbejdet og energi niveauet bliver mindre og mindre for hver uge jeg kæmper.
Der er ingen energi til fritiden, som bare bruges til at forsøge at samle energi til jeg skal på arbejde igen.
Ingen energi til rengøring, madlavning, bad, hygge med familien osv. kun den evige kamp for at samle energi og kampen for at klare arbejdsdagen.

Jeg forsøger at beskrive det mareridt du risikerer at ende ud i hvis du raskmelder dig og du er "heldig" at få et af de 37 timers jobs det kræves at du søger hvis du hæver dagpenge, altså forudsat at a-kassen ikke kræver arbejdsprøvning som de andre skriver.

Jeg frygter at du taber uanset hvad.
Hvis du raskmelder dig og ikke får et job, hvad vil du så gøre efter 2 år når dagpengeperioden udløber ?
Hvis du raskmelder dig og får et job, hvordan vil du så klare dig i dagligdagen ?
Synes du at min dagligdag er noget at stræbe efter ?

Jeg ved godt at I risikerer at miste huset, men alternativet er altså heller ikke sjov, det kan jeg love dig.
I din situation ville jeg absolut ikke raskmelde mig med risiko for ikke at blive taget seriøst af kommunen næste gang jeg bliver syg.
Jeg tror godt vi kan konkludere at det ikke kan undgås at der kommer en næste gang.
Mon ikke du lige så godt kan tage kommunen ved hornene og gå planken ud en gang for alle, en raskmelding er i min optik kun en udsættelse af det uundgåelige.
Har du nogen ide om hvor mange arbejdstimer du kan klare ?

Edit: Du bør samtidigt være opmærksom på at personer der lider af kroniske smerter er overdisponeret for depression, så det er ikke spor utænkeligt at du kan få tilbagefald af depressionen alene pga. smerterne.

Sidst redigeret af Nørd; 12-02-2016 kl. 21:17.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension