K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 11:53   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa
Sørg for, at de sletter DIT telefonnummer fra sagen, og i stedet skriver din partsrepræsentants nummer næste gang du kommer derop - eller bed din partsrepræsentant ringe og sørge for at det bliver gjort.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 12:16   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har sat den på lydløs, og slået vibration fra, jeg kan nemlig ikke se bag efter hvis en ano- har haft ringet... så er den bekymring ude af verdenen.

Vores fastnetter er nyt og ikke registreret i div telefon bøger endnu, og det faktisk kun få der har det, og sådan bliver det ved med at være.

Men som sådan er det også lige meget, for jeg tager kun telefonen hvis det mine forældre min genbo eller manden der ringer... jeg tør knapt tage den hvis det dem, og de er informeret om at det næste meget lange stykke tid kan de ikke få fat på mig på mobilen. Så hvis der nogen der vil mig noget er det altså i gennem dem.

Men shi... jeg er glad for min genbo, hun har siddet ved mig en 1½ times tid, har sørget for at jeg har fået ryddet lidt op, har lagt skuldre til endnu et sammenbrud (nr gu ved hvad i dag) har sørget for at jeg har fået en tid ved min læge (og tager med) tager ungerne alt det hun kan, tilbudt at hente den bette (det har jeg dog takket nej til, det er en af de ting jeg bare SKAL! lige så længe jeg kan tvinge mig selv til det, ud over at gå-turen gør mig godt... jeg er nød til at forsøge at holde fast, alle de stedder der er mulighed for det, ellers ender jeg bare med at ligge under dynen 24/7 og ikke ture gå nogle steder) og... jamen bare været der... det GULD værd, at have sådan et menneske i sin nærhed.

Men jeg griner nu lidt af hende, hun er SÅ sød og hjælpsom, men ved også at jeg ikke er typen der sådan bare... jeg VIL selv slut (sådan har jeg det sjovt nok bare ikke med hende?) så hun gør det ikke for at hjælpe mig, men manden jo jo, ej der er alligevel en gran salt i det når hun siger at det ikke dur hvis manden også går ned.

Hvordan kan man takke sådan et menneske ud over det fattige ord tak?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 21:27   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Nå skal have samlet mig om at få den bette op og afleveret, og få skrevet under på det brev tam tam og smidt i postkassen.
Jeg ved godt det kan være svært, men kan du ikke få en eller anden til at aflevere det på kommunen, mod kvittering?

Du har nok allerede postet det, men hvis du kan få én til at aflevere en kopi af brevet på kommunen, og få en kvittering, så ville det være en super god idé.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:36   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi har en god 30 min kørsel i bil der ned, og kender ingen der skal den vej, der til bruger man da bestemt ikke den slag her i kommunen, og gud nåde trøste den der forlanger at få det (og sådan et møgfald vil jeg altså ikke bede andre modtage)

Men det gør nu heller ikke så meget, her er det gud ske tak og lov ikke et problem at tingene bliver væk Nu har jeg vært i systemet siden 99 (ja det er mange mange år) og har kun en eneste gang oplevet at et brev var blevet væk (en af de der opfølgnings dimser)

Men bort set fra det så kan jeg ikke nærme mig værgen rådhuset eller jobcenteret (som det her kom fra og skulle til) ikke som jeg har det lige nu, for få dage siden kunne jeg køre forbi i bil, uden at få det direkte dårligt, men dog ikke uden at mærke en knude i maven.

Det gamle rådhus er jeg heller ikke gode venner med, på trods af at jeg ikke har været der siden... bum bum det må være i 08 (hvis jeg ikke husker rent galt) det var der jeg oplevede mit første angstanfald (eller før og under et møde, med den sagsbehandler jeg nu igen er kommet i kløerne på... hvilket selv sagt ikke hjælper den dyt på min angst, da det er hende der har drevet mig så langt ud) Og det rådhus er oven i lukket (for offentligheden, en overgang var det borgerservice)... det hjælper mig bare ikke stort, det er noget der ligger dybt dybt nede som jeg bare ikke er herre over.

Selv afleveret det er bare ikke en mulighed, det er fysisk umuligt for mig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 15:41   #15
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Lum - Rystende læsning

Hejsa Lum

Det er da rystende læsning du udsætter os andre for og jeg bliver da helt skramt ved tanken om, at det du skriver, minder så meget om den måde også jeg bliver behandlet på af Vesyhimmerland Kommune.

Jeg forstår så udemærket, at du bliver hanmrende gal, at du får angstanfald bare du ser et brev derfra, eller knalder telefonen på, når de ringer, for de er ved gud ikke særlige medmenneskelige derovre.

Det eneste de har stående som dagens agenda er, at vi syge i kommunen bare SKAL! rette ind til højre og gøre 100% hvad de forlanger af os. Men hvis vi som borger forlanger noget til gengæld, kan vi lige så godt indstille os på, at kampen om rettigheder og overholdelse af gældende lovgivning begynder.

Jeg syntes faktisk, at du skal sende en klage hele vejen op i systemet, for kun på denne måde kan du synliggøre, at kommunen og deres ansatte gør livet som syg i kommunen til et rent *******.

Jeg har selv været i deres system siden 2008 og jeg har ikke lavet andet end at klage og klage og så lige klage en gang til og sidste gang fik , både sagsbehandler, teamleder, forvaltningsschef, borgmester, socialudvalgsformand, handicapråd og statsforvaltningen, min klage, så alle parter kunne se, at den ene kunne ikke holde noget skjult for den anden.

Det er desværre det eneste magtmiddel vi har, hvis vi ikke skriver et Åbent læserbrev i lokal sprøjten.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 11:33   #16
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Du skal bare have en ordentlig omgang.....
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 19:21   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
M2y: Åhe gu nej, ikke flere end mig, det simpelthen IKKE ok

Vil det sige du har prøvet at klage til Knud? Er han lydhør eller glat som en ål?

doggerbanke66: TUSINDE tusinde tak... utroligt man kan blive så rørt af 2 små runde figurer på en computerskærm. Ja jeg er kugle skør

Jeg har faktisk nyt fortælle, jeg har haft en ret god dag i dag, altså sådan taget i betraktning.

Vi skifter tak tik her i huset, det godt nok ikke med min gode vilje, (dog accept) men på den anden side, måske manden kan komme længere end jeg?
Hvad det går ud på vil jeg ikke ud med (endnu) af taktiske årsager, men jeg vil sige så meget, at lige gyldigt taktik, er tilsynsrådet i fare for at høre fra os også.

Min genbo tog med mig til læge, hid til har min læge været tung at danse med, hvilket er en af årsagerne til at jeg ikke har været der siden hun så mig side i bilen med angstanfald.

Det var virkelig hårdt, jeg rystede helt vildt, og svedte mega meget, jeg havde taget et bad ca 30 min før vi satte os inde hos lægen, mindre end 5 min inde kunne jeg lugte mig selv (yark)

Det var virkelig konstruktivt, og ikke mindst positivt.... jeg har (fået) lægens FULDE opbakning, det var virkelig befriende, hun bedte mig gå hjem og skrive en mail, om at jeg har været hos hende, og så håber hun inderligt på de beder om status... i skulle næsten have hørt hvordan hun sagde det, det var bestemt ikke med tone til fordel for kommunen, hun gav flere gange udtryg for at det her ******* skal være slut NU! og det kan bare IKKE gå for langsomt.

Må man have lov at råbe Yes? Altså jeg ved godt lægen ikke bestemmer, men bare det at have hendes opbakning, betyder meget, også i forhold til min sag.

Og så var hun helt med på at lade mig afprøve noget andet medicin (hovedstoffet er det samme, det kun hjælpestofferne der er anderledes) ikke fordi jeg har problemer med det medicin jeg har, men jeg vil gerne have lavet det om til ikke at være depot (det jeg har er depot) for normalt til hverdag, har jeg slet slet ikke behov for medicin, så når jeg tager det er det for det meste i siturationer hvor jeg er små-angst (og har det altid i lommen hvis jeg skal ud i noget hvor jeg ved jeg MÅSKE kan risikere at få angst fornemmelse) så jeg har ikke brug for noget der varer 6-8 timer. Det aller fedeste er faktisk at til trods for at det er amfertamin (ADHD medicin) lader hun mig styre det 100% selv, har jeg behov for 3 piller så tager jeg bare 3. Men okay den sidste bøtte jeg fik med 100 piller i, har så også "holdt" siden 08, så jeg overforbruger ikke ligefrem *gg* Jo det var intet problem... super fedt.

Da vi så kommer hjem igen, kan manden så fortælle at jeg ingen penge har fået. Det var dog yderst forventet, det en af denne sagsbehandlers super træk. Manden har før i næsten et helt år skulle ringe ind og bede dem se af at sende penge. Det mest underlige er at det ikke røre mig en fløjtende fis, det kommer det til, for det betyder bla ingen varme, og at vi må stifte gæld (læs regninger med ryggere) og den store tøs kan ikke komme til fødselsdag, vi har ikke penge til gave osv osv, men af en eller anden årsag er jeg ligeglad... jeg er så langt ude/nede at de bare ikke kan røre mig mere end jeg er, angsten fylder ALT!

På en eller anden måde føler jeg mig enormt afslappet (og nej jeg har værgen drukket eller taget medicin, eller det der ligner) det svært at forklare, for kroppen reagere stadig fuldstændig sindsygt, hjerten bangen rysten, og bla og bla, men inden i, helt helt dybt inde, er jeg fuld stændig afslappet (det enlig en meget underlig fornemmelse, at være både totalt på dupperne og helt afslappet på en gang)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 16:20   #18
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Dejligt med lægen (og den hemmelige plan).
Vi følger med fremover.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 14:41   #19
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Du får lige et par
Alle de tanker og angstanfald du beskriver, er som taget ud af mit hoved. Jeg har det ligesådan. Faktisk er kommunen den største udløser af angstanfald i mit liv - skræmmende....
Jeg har kæmpet i godt 9 år og ankestyrelsen har lige afvist at behandle min sag, så jeg står også på herrens mark liuge nu.

Pøj pøj til dig - sender 1000 gode tanker

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 18:25   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tak for kam i 2

Lægen forsøgte at finde en betegnelse for min kommune angst, det var enlig lidt morsomt... der kom et par gode bud.
Men hun så alligevel noget skræmt ud da jeg fortalte at diagnosen systemlede faktisk er godkendt i nogle lande, men den slags accepteres jo ikke her hjemme.

Men et eller andet sted er det jo godt hun forsøger at finde en betegnelse, der dækker det at jeg er blevet indvalideret af systemet. Jo flere læger der foreøger på det jo bedre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
To dage til at reagere i partshøring ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-03-2013 13:22
Ungdomsarbejdsløsheden stiger voldsomt halse Politik og Samfund 2 12-03-2012 12:18
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Hvorfor gør de det mod mig.... Mette1107 Dit og Dat 2 01-10-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension