K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 14:28   #21
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gazellen Se meddelelser
Hej Ricky M

1000 tak for dit svar!

Hvordan synes du så, jeg skal forholde mig til denne sag?

Skal jeg takke ja til en revalidering, hvis jeg får den tilbudt eller ville du råde mig til at prøve med nogle af de paragraffer først?

Min fagforening var med i går, og hun mente også at revalidering var min eneste løsning? Men jeg har jo kun været i en arbejdsprøvning af 10 uger hvor jeg endte på 3 1/2 time om dagen. Så har lidt svært ved at se mig selv gennemføre en revalidering. Så skal det da være hvor jeg studere hjemmefra. For jeg har mange dårlige dage, og der kan jeg ikke magte at skulle hjemmefra en hel dag for enten at læse, eller hvad det nu bliver!

Synes virkelig det er et fustrerende valg at skulle tage - skal man vælge pest eller kolera?
Beklager jeg kørte din tråd lidt på afveje!

Jeg kan godt forstå du synes det er valget mellem pest eller kolera
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:44   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gazellen Se meddelelser
Hej Ricky M

1000 tak for dit svar!

Hvordan synes du så, jeg skal forholde mig til denne sag?

Skal jeg takke ja til en revalidering, hvis jeg får den tilbudt eller ville du råde mig til at prøve med nogle af de paragraffer først?

Min fagforening var med i går, og hun mente også at revalidering var min eneste løsning? Men jeg har jo kun været i en arbejdsprøvning af 10 uger hvor jeg endte på 3 1/2 time om dagen. Så har lidt svært ved at se mig selv gennemføre en revalidering. Så skal det da være hvor jeg studere hjemmefra. For jeg har mange dårlige dage, og der kan jeg ikke magte at skulle hjemmefra en hel dag for enten at læse, eller hvad det nu bliver!

Synes virkelig det er et fustrerende valg at skulle tage - skal man vælge pest eller kolera?
Jeg tør ikke råde ret meget i hvad du skal vælge lige nu, det kender jeg slet ikke nok til din sag til at gøre.

Men grundlæggende set ser jeg det ikke som pest eller kolera.

Overordnet set er det nok en forlængeklse for at afklare din arbejdsevne der er det mest fornuftige... Og som jeg sagde tidliger evt. i form af en for-revalidering.

Hvis det er for-revalidering de måske vil tilbyde dig, så sig endelig ja tak...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 13:22   #23
Gazellen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gazellen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg tør ikke råde ret meget i hvad du skal vælge lige nu, det kender jeg slet ikke nok til din sag til at gøre.

Men grundlæggende set ser jeg det ikke som pest eller kolera.

Overordnet set er det nok en forlængeklse for at afklare din arbejdsevne der er det mest fornuftige... Og som jeg sagde tidliger evt. i form af en for-revalidering.

Hvis det er for-revalidering de måske vil tilbyde dig, så sig endelig ja tak...


Ja det blev så stop af sygedagpenge fra januar af!

Hvad gør jeg? Er der nogle derude der kan hjælpe mig?
Gazellen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 13:43   #24
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gazellen Se meddelelser
Ja det blev så stop af sygedagpenge fra januar af!

Hvad gør jeg? Er der nogle derude der kan hjælpe mig?
Jamen du skal da klage! Hvad giver de som begrundelse for stoppet?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 13:52   #25
Gazellen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gazellen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jamen du skal da klage! Hvad giver de som begrundelse for stoppet?
Hun sagde i telefonen, at jeg var for kvalificeret til en revalidering men samtidig også, at de ikke troede på en revalidering, da jeg kun kom op på 15 timerom ugen i min arbejdsprøvning. Så det var jo rimelig modsigende.

Jeg får det på papir (så må vi se hvad der står der) og har til den 29. med at komme med nye oplysninger.

Desuden er kronisk kompleks smertetilstand + bækkenløsning ikke "syg nok" i følge lægekonsulenten, og når hun siger det, så det jo rigtigt.

Min fagforening er heldigvis på sagen, men føler nu ikke de har gjort det store. Det kan så være, det kommer nu? Det håber jeg!
Gazellen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 15:02   #26
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hi hi fandt dig lige her også, er spændt på hvad Ricky skriver til dig Fint og rigtig godt du søger svar så mange steder som muligt. Og op med humøret, det skal nok gå
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 15:11   #27
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gazellen Se meddelelser
Hun sagde i telefonen, at jeg var for kvalificeret til en revalidering men samtidig også, at de ikke troede på en revalidering, da jeg kun kom op på 15 timerom ugen i min arbejdsprøvning. Så det var jo rimelig modsigende.

Jeg får det på papir (så må vi se hvad der står der) og har til den 29. med at komme med nye oplysninger.

Desuden er kronisk kompleks smertetilstand + bækkenløsning ikke "syg nok" i følge lægekonsulenten, og når hun siger det, så det jo rigtigt.

Min fagforening er heldigvis på sagen, men føler nu ikke de har gjort det store. Det kan så være, det kommer nu? Det håber jeg!
Men når de accepterer at du ikke kan komme op på fuld tid (eftersom sb konstaterer, at det ville være selvmodsidende at revalidere dig) så har de jo allerede anerkendt at din arbejdsevne er nedsat og så skal de da vel for pokker forlænge dig for at finde ud af, hvor meget den så reelt er nedsat.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 13:55   #28
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gazellen Se meddelelser
Ja det blev så stop af sygedagpenge fra januar af!

Hvad gør jeg? Er der nogle derude der kan hjælpe mig?
Jeg vil jo umiddelbart sige at du skal forlænges, med henblik på afklaring af din arbejdsevne. Det er § 27 nr. 2 i Lov om sygedagpenge: "2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger"

Den kan de kun slippe udenom ved at sige at det du har gennemgået indtil nu er nok. Og så vil den jo ligge til en visitation til fleksjob ordningen, og så er det jo automatisk en forlængelse, det er § 27 nr. 4 i lov om sygedagpenge: 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Men uden at have set lægelige vurderinger og en ressourceprofil, kan jeg kun tale overordnet...

Du skal selvfølgelig klage, og henvise til din nedsatte arbejdevne, og bede dem kigge på forlængelses muligheder.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 21:26   #29
Gazellen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gazellen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
hi hi fandt dig lige her også, er spændt på hvad Ricky skriver til dig Fint og rigtig godt du søger svar så mange steder som muligt. Og op med humøret, det skal nok gå
Hej Maja

Også dejligt at se dig her!

Ja det jo med at søge svar så mange steder som muligt! Der findes jo heldigvis så mange kompetente mennesker derude, som gerne vil hjælpe (og du selvfølgelig en af de bedste!)

Skal til møde med fagforeningen i morgen kl 10, så det bliver lidt spændende, hva de finder på! Håber de har en plan B

Gazellen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 21:33   #30
Gazellen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gazellen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg vil jo umiddelbart sige at du skal forlænges, med henblik på afklaring af din arbejdsevne. Det er § 27 nr. 2 i Lov om sygedagpenge: "2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger"

Den kan de kun slippe udenom ved at sige at det du har gennemgået indtil nu er nok. Og så vil den jo ligge til en visitation til fleksjob ordningen, og så er det jo automatisk en forlængelse, det er § 27 nr. 4 i lov om sygedagpenge: 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Men uden at have set lægelige vurderinger og en ressourceprofil, kan jeg kun tale overordnet...

Du skal selvfølgelig klage, og henvise til din nedsatte arbejdevne, og bede dem kigge på forlængelses muligheder.
Hej igen Ricky

Åh hvad skulle jeg dog gøre, hvis der ikke fandtes mennesker som dig (og Maja ) derude!

Jeg takker så inderligt for dine svar, og håber fagforeningens socialrådgiver er lige så skarp som dig! Skal have møde med ham i morgen. Har været inde og se din side, og ville ønske jeg havde råd, for så havde jeg helt sikkert hyret dig med det samme!

Derfor må du nøjes med et kæmpe jule herfra, tak fordi du gider at bruge tid på at hjælpe!
Gazellen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring fagforening.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2013 16:12
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46
Spørgsmål til socialudvalget omkring §100 Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 24-06-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension