K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 19:25   #1
susogduser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
susogduser er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

skriver er med håb om nogen kan hjælpe mig

Min kone har gået sygemeldt et år nu med smerter i knæ og arme finger nakke
hun bliv i marts send til reumatolog med en vente tid på 3 måneder
i starten af august blev hu send til røntgen og scanning af hendes led
tilbage igen til reumatolog hvor han mente han kunne se betændelse i hendes led hvor efter hun fik nogle indsprøjtninger med biobakhormon son virkelig hjalp
hende ca 14 dage
I starten af oktober var hun tilbage igen var hun hos ham igen hvor han konstateret hun måtte have ledgigt og ville starte en form for kemobehandling
1 gang om ugen men man vil først efter 12 uger kunne se den fulde virkning af
behandlingen
14 oktober får hun brev fra kommunen at hendes sygepenge stopper den første november efter 52 uger efter en uges behandling med kemo
får så en udtale fra reumatolog om hendes tilbagevendeles på arbejdsmarked hvor han skriver han formoder hun ville kunne vende tilbage
efter behandling med kemo
men var ikke nok de fastholdt deres beslutning hvor efter hun klaget over den beslutning den 4 november med henvisning til hun var i en behandling og mente hun kunne få det forlænget i 39 uger
den 30 november ringe jeg til sagsbehandleren og hørte hvor langt de var noget fik den besked at de havde en måned til at svare men det var da afgjort samme dag de fik den
den 3 november fik hun svar hvor den var sendt vider til ankestyrelsen

skal lige tilføje min kone har være til samtale 1 gange i det år hun har været syg haft 5 sagsbehandler
hun var i jobprøvning at at de stoppe hele forløbet

er der andre der har prøvet noget lignende og hvad er chancen for at medhold
susogduser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 20:49   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I forhold til at reumatologen skriver at han forventer at hun vil kunne komme tilbage på arbejdet efter endt behandling, er der en rimelig chance.

Men hun hører ikke under den forlængelses paragraf som løber i 39 uger. Hun hører under denne:

"§ 27 nr. 3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,"

Men det kræver at lægen har været meget præcis i hans udtalelser
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:03   #3
susogduser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
susogduser er ny på vejen
hej tak for dit svar
Problemet er at kommunen hænger sig i at han skriver forventer
men der er vel ikke noget her i verden der er 100% sikkert
og mener der er ikke nogle grund til at stoppe midt i hendes jobprøvning
susogduser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:07   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nej det burde der jo ikke være?

Udover varighedsbegrænsningenm angav kommunen så andre grunde til stoppet?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:19   #5
susogduser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
susogduser er ny på vejen
nej ikke så vidt jeg ved kun at han skriver forventer ikke var nok til en forlængelse og at sagsbehandler havde snakket med min kone halvanden uge efter efter hun var startet på sin behandling hvor min kone ikke kunne svare på om det hjalp

har lige kikket på svaret fra kommunen de skriver ordret
lægen skriver skønnes at have virkning inder for et antal uger formenedlig 12 uger.hvor man burde se effekten, så man vil bestemt formode at patienten ville kunne genoptage sit arbejde inden for 52 uger
susogduser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:05   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susogduser Se meddelelser
har lige kikket på svaret fra kommunen de skriver ordret
lægen skriver skønnes at have virkning inder for et antal uger formenedlig 12 uger.hvor man burde se effekten, så man vil bestemt formode at patienten ville kunne genoptage sit arbejde inden for 52 uger
Altså jeg vil helt klart sige at det er en klar fejl de har begået... Men desværre er det ikke en garanti, bare jeg siger det...

I burde indhente aktindsigt fra kommunen, OG fra BAN... Så kan i se nøjagtigt hvad der er vurderet efter, og hvad der er sendt til BAN
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:28   #7
susogduser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
susogduser er ny på vejen
mange tak for dit svar
men sagsbehandleren siger er er vurderet ud fra lægens ord
ok jeg troede man automatisk ville modtage det der ville blive sendt til
ankenævnet men vil ringe til hende i morgen
susogduser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 09:39   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ja problemet er, at der efter 27.1.3 er er en stor grad af vurdering af hvorvidt man mener det er sandsynligt og her har kommunen så valgt at tolke papirerne negativt. De kunne jo også have kontaktet lægen for uddybende spørgsmål om et mere præcist tidsperspektiv hvis ikke de har spurgt ind til det tidligere og mener de mangler det. Men det letteste er selvfølgelig at lukke sagen og afvente BAN
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension