K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2007, 14:43   #1
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Fleksydelse og Pension

Hey venner!

Jeg er en smule forvirret.... På arbejdet kan man vel få pension, men når man betaler fleksydelse, er det så ikke det samme?

Jeg betaler ikke fleksydelse, endnu, det kommer om et halvt års tid, så gammel er jeg, 29 år i øjeblikket... hehe...

Pension ved siden af alm. løn på jobbet i fleksjob, er det lovligt ifølge fleksjobloven?

:|
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 15:52   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Fleksydelse og Pension

Hej!

Fleksydelse er IKKE det samme som pension, men det er det samme som EFTERLØN. Når man er ansat i fleksjob, kan man ikke få almindelige dagpenge ved evt. ledighed, derfor er der ikke nogen grund til at være medlem i en A-kasse, det er også her man betaler efterlønsbidrag (hvis man vil). Som ledig fleksjobber får man ledighedsydelse, og når man når efterlønsalderen får man så fleksydelse (hvis man har betalt bidraget).
Kort og godt: Fleksydelse er efterløn for fleksjobbere, og det er frivilligt om man vil være med i ordningen.

Hilsen Fiemie

P.S. Selvom man ikke er med i en A-kasse er det altid en god idé at være medlem af en fagforening, som bl.a. kan hjælpe en med ansættelsesforhold, lønforhandlinger m.m.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver der modregnet i fleksydelse, hvis der udebetales løbende pension Drewsen Spørgsmål ang fleksjob 6 14-05-2012 13:56
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 20-01-2008 19:24
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension