K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2016, 03:40   #1
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
tilbagekald samtykke

Hej. Jeg har været til samtale i jobcentret.
Jeg blev bedt om at skrive under på et papir,
jeg havde ikke lyst til at skrive under, men var bange for repressalier, så jeg skrev under.

Der står på papiret, at i følge persondataloven 38§, kan jeg tilbagekalde mit samtykke, og det har jeg tænkt mig at gøre.

Er der nogen der ved hvordan man gør?
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2016, 11:34   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Der står på papiret, at i følge persondataloven 38§, kan jeg tilbagekalde mit samtykke, og det har jeg tænkt mig at gøre.

Er der nogen der ved hvordan man gør?
Jeg vil mene, at du skriver noget i stil med:

"I henhold til persondatalovens §38 tilbagekalder jeg hermed mit samtykke til ..... (indhentning af læge-oplysninger?) afgivet d. X/1-2016".

Det vigtige er så, at du afleverer det i jobcentrets reception, og beder om en kvittering på, at det er modtaget.

Men, hvis dit samtykke handler om indhentning af læge-oplysninger, så vil jeg tro, at din tilbagekaldelse kan få din sag til, at trække i langdrag.

Skriv lidt mere om, hvad det handler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2016, 11:52   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
eller skriv en mail hvor emnet er tilbagekaldelse af samtykke...

og skriv feks i mailen: jeg tilbagekalder hermed samtykkeerklæring til indhentelse af lægeoplysninger generelt, men hvis det vurderes nødvendigt at indhente nye oplysninger må der tilsendes ny samtykkeerklæring som jeg så vil tage stilling til fra gang til gang.
Mvh bla bla bla


OG så skal du være obs på at når du modtager en samtykkeerklæring er der afkrydset i en masse felter, men DU bestemmer hvor du synes krydserne skal sidde. Slettelak er en fin opfindelse - har været der og på den efterfølgende samtykkeerklæring var der krydset af i ALLE felter, som jeg så bare slettede og lod kun krydset ved praktiserende læge stå. For mig handlede det om at der er indhentet journaloplysninger fra flere forskellige sygehusafdelinger og det finder jeg meget grænseoverskridende, da der bla står hvor meget jeg har kastet op efter en narkose, hvor meget jeg har tisset osv... og det synes jeg faktisk ikke kommer kommunen ved.... men jeg kan ikke få alle disse uvæsentlige og for mig krænkende papirer slettet fra min sag !

husk i øvrigt at et samtykke kun gælder 1 år fra den dato det er underskrevet...

og en anden detalje... hvis du bliver bedt om at underskrive et papir hvor der står noget du ikke vil - står det dig frit for at strege det over - inden du skriver under... og det gælder i alle sammenhænge..
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2016, 19:35   #4
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Citat:
Vovse: "Men, hvis dit samtykke handler om indhentning af læge-oplysninger, så vil jeg tro, at din tilbagekaldelse kan få din sag til, at trække i langdrag.

Skriv lidt mere om, hvad det handler om."
Tak for dit svar.
Kort fortalt, har jeg haft et forløb med sygedagpenge, hvor den sagsansvarlige for min sag, konsekvent misforstod alt hvad jeg skrev og sagde, fordi hun var overbevist om, at jeg prøvede at snyde mig til sygedagpenge.
Samtidigt havde jeg en læge, der sagde én ting om min tilstand til mig og noget andet til jobcentret. Hun opførte sig, som jeg kun kunne forstille mig i mine mest paranoide tanker.
F.eks ringede hun til min sagsansvarlige, som jeg havde fortalt hende om, og spurgte hvad hun skulle skrive i den lægeudtalelse som min sagsansvarlige vil have fra hende -- jeg var lammende måløs.

Jeg har ny læge nu, og jeg er ikke interesseret i at de kigger på udtalelserne fra min gamle læge.
Det handler ikke mere om sygedagpenge, nu er jeg aktivitetsparat i kontanthjælpssystemet, og har fået at vide, at jeg vil få hjælp til at få et job, når jobcentret har fundet ud af hvad mine problemer præcist er.

Sidst redigeret af cuenumber716; 09-01-2016 kl. 19:42.
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2016, 21:06   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Jeg har ny læge nu, og jeg er ikke interesseret i at de kigger på udtalelserne fra min gamle læge.
Det lyder rigtig fornuftigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2016, 22:00   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Overvej om det er en fordel eller bagdel for dig, at du tilbagekalder dit samtykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2016, 00:59   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cuenumber716 Se meddelelser
Hej. Jeg har været til samtale i jobcentret.
Jeg blev bedt om at skrive under på et papir,
jeg havde ikke lyst til at skrive under, men var bange for repressalier, så jeg skrev under.

Der står på papiret, at i følge persondataloven 38§, kan jeg tilbagekalde mit samtykke, og det har jeg tænkt mig at gøre.

Er der nogen der ved hvordan man gør?
Jeg er sikker på at det er en forudsætning for at få sygedagpenge/ydelser at man afgiver samtykke.

Hvis ikke sagsbehandleren må få lægelige oplysninger, så kan der ikke tages stilling til om man er berettiget til de penge man får.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2016, 10:13   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan også begrænse samtrykke erklæringen, eller(det vil jeg anbefale) stille krav om, at du får kopi af alt der sendes ind og ud fra jobcentret og andre afdelinger, således at du også ser hvad der spørges om, ude i byen, samt svar!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 00:48   #9
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan også begrænse samtrykke erklæringen, eller(det vil jeg anbefale) stille krav om, at du får kopi af alt der sendes ind og ud fra jobcentret og andre afdelinger, således at du også ser hvad der spørges om, ude i byen, samt svar!!

VH Popiae
Tak for svaret.

Hvordan stiller jeg krav om at få kopi af alt der sendes ind og ud fra jobcentret?
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 09:36   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det skriver du på selve erklæringen som en betingelse.

Så, når du har underskrevet en, bør du tilbagetrække denne, eller få lov at tilføje på denne!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension