K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 14:43   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
to spørgsmål

hej igen

Jeg har fået af vide af en jeg træner med at man som kronisk syg er berettiget til kørselsfradrag fra km 1 og ikke som normalt efter 24 km. jeg ringede og talte med skat, men fik et meget svævende svar. og jeg kunne jo bare skrive det på og se om de accepterede det sagde han, men det ved jeg da ikke om jeg tør. Nogen der ved noget om det og kan man ikke få bedre svar, vil jo nødig snyde eller have en rest skat.

Og det andet, hvad kræver det for at få et ledsagerkort?

Er der andre ting jeg som kronisk syg er berettiget til? Kommunen siger jo ikke noget.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 14:55   #2
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Det vil jeg også gerne vide, kan man få fradrag for kørte km til træning hvis man er kronisk syg? (Piskesmæld, ptsd, hjerneskade og fibro)?

Det er din læge som udfylder papirerne til et ledsagerkortet, og DH som vurdere om du er berettiget... Jeg fik det pga ptsd, stedsans og mange menneskesker (angst). Ledsagerkortet skal fornyes hver 3 år.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 15:31   #3
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Hej Picasso

Jeg lider også af PTSD, er den underbetegnelsen af kroniske sygdomme ? og hvis ja hvad har jeg evt. nogen rettigheder/betingelser jeg ikke kender til ?

Mvh Kvinde 40 år
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 17:31   #4
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hmm det har jeg ikke noget bud på... Desværre .. For mig er alle mine sygdomme kroniske, desværre.. Jeg har fået pension pga den samlede diagnose ... Har tit svært ved at vide hvad der er hvad... Symptomerne minder meget om hinanden... Og alle mine diagnoser er pga en skade..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 17:40   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Som Picasso skriver er det DH, der udfra lægepapirer vurderer om du er berettiget til ledsagerkort. Dog er det sådan, at hvis du har et parkeringskort (som det også er DH, der vurderer), så kan du også få et ledsagerkort.

Det med kørselsfradrag ved jeg ikke noget om, men jeg ved, at man indimellem kan få noget kørsel dækket via merudgifter ( § 100), hvis man pga sin sygdom/handicap er nødt til at bruge bilen, hvor andre normalt ville gå eller tage offentlig transport - jeg får et fast beløb sat ind på min konto hver md, som delvis dækning af den ekstra kørsel, jeg har. Måske du også kan få noget den vej fra, hvis det med kørselsfradraget er en and...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 17:45   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg fik desværre afslag på paragraf 100, de kære kommuner skal spare så alle mine udgifter til medicin, træning, kørsel osv er for egen regning.. Til tros for at jeg har fået pension pga min skade.. Det er slet ikke logisk.. Har også søgt kronikker tilskud, også afslag... Og jeg bruger over kronikker grænsen på medicin hvert år.. Hurra for sygesikring Danmark...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 09:06   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke er på førtidspension, kan du få kørslen dækket via §82 stk 4. Altså hvis din funktionsnedsættelse, forhindre dig i at bruge offentlig transport.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 14:30   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det har i al fald indtil for et par år side ikke været nok, at man havde en lronisk sygdom. Det var en lang process at bluive anerkendt til kørselsfradrag mellem hjem og arbejde uden minimum. Men prøv og lad os høre. Måske kan du finde noget på slatteministeriets hjemmeside. De første ca. 2000 kr får man ikke fradrag for.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69693&vId=0
En kronisk sydom defineret som noget varende længere end 6 måneder, så det kan jo også være kortvarigt.
Prøv at læse om det nye ledsagerkort her på handicap.dk
http://www.handicap.dk/brugerservice/ledsagerkort

Sidst redigeret af stampe; 28-09-2013 kl. 14:52.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension