K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 11:11   #1
bsk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
bsk er ny på vejen
Question Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpenge

Hej Alle.
Selvom jeg har været medlem længe er jeg først blevet aktiv bruger for nylig men sikke en masse gode svar og vejledning der er at finde her på k10.Dejligt.
Nu har jeg så et spørgsmål der handler om min kone vi ikke rigtig kan finde ud af.
Min kone er blevet sagt op sidste år fra et fleksjob, p.gr.a. forværret ryg problemer, hvor hun har været ansat i 9 år og har nu fået sygedagpenge i snart et år.
Hun har i det år været igennem div. skanninger uden det har kunne påvise noget og går ligeledes på et ryg hold fast hos fys. (hvilket hun selv betaler for da sundhedsordningen røg med jobbet). Nu har både Læge og fys været inde på at hun måske har optræk til Neuropati efter mange år med Diabetes 1 og er blevet henvist til neurologisk undersøgelse D.25.11.2010.
Hun har nu modtaget et brev fra jobcenter hvor der står ...

Meddelelse om udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeudbetalingen efter § 27 stk.1......
Din sygedagpengeudbetaling vil derfor ophøre den 30.11.2010.

Imidlertid er vurderingsgrundlaget i forhold til forlængelse efter varighed i dit tilfælde ikke tilstrækkeligt. Afgørelsen af hvorvidt der er grundlag for at træffe afgørelse om forlængelse jf. lov om sygedagpenge § 27, stk.1 nr.1 til 7 er derfor udsat da der afventes lægelige oplysninger i sagen.

Kommunen vil inhente lægeligt fra den neurologiske undersøgelse du skal til d.25.november.
Når kommunen har modtaget denne, vil du blive orinteret og partshørt i de nye oplysninger. Herefter vil kommunen træffe afgørelse om , hvorvidt der er grundlag for at forlænge udbetalingen af sygedagpenge til dig. Vi forventer at modtage oplysningerne indenfor kortere tid, ca 2-4 uger.

Beslutningen om at udsætte afgørelsen om forlængelse af dine sygedagpenge betyder konkret for dig, at du ikke vil modtage sygedagpenge efter d.30.11.2010.
Hvis der træffes afgørelse om forlængelse vil du modtage sygedagpenge med tilbagevirkende kraft fra d.1.12.2010. Hvis der modsat træffes afgørelse om at der ikke er grundlag for at forlænge vil sygedagpengeudbetalingen være stoppet med virkning fra d.30.11.2010.

Længere omme står der..
I forbindelse med at din sygedagpengeret ophører opfordres du til, hvis du ikke er i et fleksjob at henvende dig til borgerservice i kommunen og søge om ledighedsydelse.

Så er spørgsmålet om det er en god ide at søge om ledighedsydelse??

Skal hun afvente afgørelsen uden at foretage sig noget ( undersøgelsen d. 25.11.2010 og sygedagpengestoppet d.30.11.2010 ender jo med at overlappe hinanden, måske med flere uger og hvad så hvis de kommer frem til at der ikke er grundlag for at forlænge)???

Skal hun anke for at vinde tid???

Vi aner ikke hvad der er smartest at gøre her.
Håber der er nogen der har et godt råd..
Varme
bsk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 11:43   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære bsk

Velkommen til k10

Svært at vide, hvad jeg skal råde jer til, om der skal bruges krudt på at anke.

Sygedagpenge og ledighedsydelse er samme beløb, nemlig 3.760 kr. pr. uge.

Der er dog den forskel, at hvis din kone har en løbende udbetalt pension,

der er delvis arbejdsgiverbetalt, så modregnes der i ledighedsydelsen,

men ikke i sygedagpengene.

Andre kommer nok til med brugbare råd til jer.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 16:20   #3
bsk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
bsk er ny på vejen
Tak skal du ha Florken.
Hun får ingen løbende pension udbetalt, Kun sygedagpenge,,, eller kun og kun
det skal man jo bestemt være lykkelig for i forhold til så mange andre der ligefrem er i klemme i systemet.
Så det lyder til at det er en god ide at få søgt om ledighedsydelse. jo før jo bedre.
Havde også snakket om FP men det er nok bedst at lade hele sagen gå sin lange gang.
bsk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 16:40   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Var hun sygemeldt lige inden, hun blev opsagt fra sin arbejdsplads?

Hvis man ikke var syg og blev opsagt, fik man nemlig ledighedsydelse (hvis man har været ansat i mindst 9 mdr.).

Hvis man så var på ledighedsydelse og blev syg, bevarer man nemlig retten til ledighedsydelse og man kommer ikke på sygedagpenge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:02   #5
bsk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
bsk er ny på vejen
Hun var sygemeldt og fik fuld løn under sygdom indtil de var nød til at fyrer hende så det hele er jo gået reelt til, overgik så til sygedagpenge som stopper d.30.11. Men når man er visiteret til et fleksjob så er det vel fleksydelse man kan få ik? Eller kan de ligefrem sende en tilbage på kontanthjælp så man kan starte helt forfra?
bsk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:07   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bsk Se meddelelser
Hun var sygemeldt og fik fuld løn under sygdom indtil de var nød til at fyrer hende så det hele er jo gået reelt til, overgik så til sygedagpenge som stopper d.30.11. Men når man er visiteret til et fleksjob så er det vel fleksydelse man kan få ik? Eller kan de ligefrem sende en tilbage på kontanthjælp så man kan starte helt forfra?
Nej jeg mener ikke de bare kan sætte en på kontanthjælp. Jeg synes personligt, at der er noget galt, når kommunerne sætter fleksjobber som var sygemeldt ingen arbejdspladsen opsiger en, at de så kommer på sygedagpenge. Jeg selv har endnu ikke fundet nogen steder i loven direkte, hvor der står at man kommer direkte på sygedagpenge, når man var sygemeldt umiddelbart før, arbejdspladsen opsiger én. Jeg har kun fundet lov om, at man opnår ledighedsydelse efter 9 mdr. i job. Og at man bevarer ledighedsydelse, når man er syg..... Tja...

Det interessante er, at det var jo bare arbejdspladsen, som får refusion for sygedagpenge i lønperioden inden deres opsigelse af personen. Så på en eller anden måde forstår jeg ikke, at personen så skal på sygedagpenge... Det er den lov, jeg aldrig har kunnet finde.

Men ikke for at I skal følge mit råd, men jeg ville nok i hendes sted søge om ledighedsydelse, så ville jeg lade dem tage det derfra... Og så sygemelde der kort tid efter, hvis man selv ikke synes at kunne varetage et job... De skal følge en sygemeldt ledig fleksjobber op....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:06   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg er sikker på at curls har ret, din kone skal have ledighedsydelse.

(fleksydelse er en fleksjobbers efterløn)

Kontanthjælp kan der ikke blive tale om.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:12   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nemlig, curls

Eller hun skal bare "gå ledig".

Og når der så skal revurderes efter 12 måneders ledighed,

indenfor de sidste 18 måneder, så SKAL der også tages stilling til,

om der i stedet skal indstilles til førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:15   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Nemlig, curls

Eller hun skal bare "gå ledig".

Og når der så skal revurderes efter 12 måneders ledighed,

indenfor de sidste 18 måneder, så SKAL der også tages stilling til,

om der i stedet skal indstilles til førtidspension.
Jeps !!

Til bsk:

Det florken nævner vedr. revurdering ved 12 måneders ledighed kan f.eks. læses om her i denne pjece (kontaktforløb under ledighed):

http://www.clh.dk/?id=1474
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:27   #10
bsk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
bsk er ny på vejen
Tusind tak begge 2 . Er mere rolig nu. Havde lige set i ånden at vi skulle igennem det hele en gang til Pyha. Men fortsættelse følger ..
Mange tak
bsk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsættelse af afgørelse - Hvor længe? Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-11-2012 11:08
Udsættelse af afgørelse om sygedagpenge Betina1977 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 12-09-2012 17:09
Udsættelse af udsættelse.. Jøsses HJÆLP! MariaVejle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-09-2011 12:31
udsættelse af afgørelse af stop for sygedagpenge? henriettej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 08-08-2011 21:46
Udsættelse af afgørelse BerlingoFar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 30-03-2011 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension