K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 11:45   #1
Xandia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Xandia er ny på vejen
Arbejdspøvning skånehensyn

Jeg fik diagnosen borderline i 2006 og været sygemeldt på kontanthjælp i 10 år og der er aldrig sket noget i min sag, føler man er en bold der bliver kastet rundt med, fordi kommunen vidste ikke hvor jeg hørte til pga min lave iq og andre psykiske lidelser. Panik angst og psykose. Jeg har fået en masse papir helt tilbage fra 2006, 2008 og 2013. Den fra 2006 er revalideringspsykologisk undersøgelse, den fra 2008 er special lægeerklæring hvor jeg fik diagnosen mental retarderet hvilket blev fjernet fra papirerne i den nye fra 2013, den fra 2013 er psykologisk undersøgelse. Begavelseniveau ligger under normalt området mellem 70-85, arbejdshukommelse ligger under normalt området, forarbejdsningshastighed under normalt området, sproglig forståelse nederst i normalt området, stærkt begrænset evne til at ræsonnere sig frem til mulig svar, perceptuel ræsonering på gennemsnitsniveau, samlet ligger præstationen på gennemsnitsniveau, visuelt indlæring og hukommelse meget langt under normalt niveau, indlæring af materialit er begrænset, skånehensyn i fremtidig arbejdsprøvning, generelle funktionsniveau er svært nedsat. Alt det jeg har skrevet herover er fra 2013, bare lige så i er med. Min bosøtte har søgt førtidspension til mig, men det var manglede nogle oplysninger behandlings muligheder ikke udtømte. Jeg ved virkelig ikke hvad der sker, er helt på bar bund. Oveni alt det her et jeg også blevet hårdt ramt af den nye kontanthjælpsreform hvor jeg gik 2000kr ned i løn, først fik jeg som forsøger, men det gør man ikke efter den nye reform. Nu skal man jo ud i ressourceforløb her i det nye år, men det ved jeg ikke hvad er og er meget sikker på det er noget jeg ikke kan klare, det er jo ikke for sjovt at har været sygemeldt på kontanthjælp i 10 år og stadig er det.

Sidst redigeret af Xandia; 06-02-2014 kl. 11:58.
Xandia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 13:05   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tror ikke du skal være så bekymret for ressource forløb - jeg har hørt at det er det sidste, der mangler inden pension.

Tror det bliver tilrettelagt ud fra hvad du kan og ikke kan og med stor forståelse for dine problemer og manglende ressourcer
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 14:34   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som Tumnus skriver så behøver du ikke være nervøs for de ressourceforløb...ihvertfald ikke hvis det er fordi du tror at de vil sende dig i arbejdsprøvning igennem sådan et ressourceforløb...

Ressourceforløb er nogle individuelt tilrettelagt forløb som kan skræddersyes til den enkelte borger...

De kan består af feks psykologsamtaler eller noget træning, mentor osv alt efter hvad man har af sygdomme og problemer..

Det er ikke forløb du overhovedet kan sammenligne med arbejdsprøvning...

Selvfølgelig kan det være ret surt med ressourceforløbsydelsen da du vil få det samme som du får nu...den "lille" kontanthjælp...

Men du har helt ret i at det absolut ikke er sjovt at være syg og på kontanthjælp i så mange år...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 19:32   #4
Xandia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Xandia er ny på vejen
Hvornår skal man så starte i ressourceforløb? Og når jeg så har været det kan jeg så pension, det skriver timus jo man kan.
Xandia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 21:24   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal først tildeles et ressourceforløb før man kan starte i det og som jeg læser dit indlæg så er du ikke blevet tildelt et eller??

Hvis et ressourceforløb...og nu kommer det an på hvor gammel man er...for hvis den viser at du ikke er kommet nærmere et arbejde ja så vil man kunne få en førtidspension...

Hvis man er kommet nærmere et arbejde ja så kan man enten få fleksjob eller endnu et ressourceforløb alt efter hvor gammel man er...

Folk under 40 år kan tildeles flere på hinanden følgende ressourceforløb...helt op til de er 40 år...

Folk over 40 år får tildelt et ressourceforløb..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 21:55   #6
Xandia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Xandia er ny på vejen
Jeg er ikke blevet tildeles et ressourceforløb . og jeg er under de 40 år
Jeg er lige blevet færdig med en psykiatrisk udredning og venter på svar herfra.
det er vel et svar om behandlingsmuligheder går jeg ud fra..
Så skal jeg vel i behandling herefter hvis det er noget de kan hjælpe med.
Havde aldrig nået så langt uden min Bostøtte. Hun har virkelig hjulpet mig meget med alting.

hvornår bliver man tilkendt et ressourceforløb ?. er det så når behandlingsmuligheder er udtømte ? får når de er det skal de tage sagen op om førtidspensoin.
Det er hvad jeg har fået afvide af min sagsbehandler..
hun syntes ikke at vi skulle sende sagen om førtidspension ind, fordi så ville det højest sandsylingt blive afslået pga af behandlingsmuligheder ikke udtømte.


men jeg tænker så om dette kan tage flere år, pga. jeg først skal i mulig behandling for angst og psykose og herefter i bahandling for Borderline.

jeg syntes bare at det hele er meget uoverskugeligt.
og jeg ved virkelig ikke hvor jeg står.

Sidst redigeret af Xandia; 06-02-2014 kl. 22:11.
Xandia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension