K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2015, 01:48   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Mulighed for revalidering

Jeg har nu afsluttet intern praktik i ressourcecenter. Konsulenter prøver at skaffe kortvarig ekstern praktik plads til mig.
Men konsulenter i kompetence center er begyndt om snakke om langvarig uddannelse som del af revalidering. De mener, at jeg har nogen skjulte kompetencer som skal udnyttes.
Selv jeg er nu 51 år, har jeg ikke nogen mod at tage uddannelse. Mit ønske har hidtil været fleksjob men jeg kan godt åbne for revalidering.
Hvis jeg ikke tager fejl, får jeg lidt mere end sygedagpenge.
Er rivaliderensydelse uafhængig af ægtefælles indtægt og min lejeindtægt?
Har man lov til arbejde lidt ved siden af uddannelse?
Skal man have helt ordinær job eller har man mulighed at få fleks ligende job med skåne hensyn?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 05:49   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
revaliderings ydelse svarer til højeste dagpenge sats, og er uafhængig af din kones formue og indtægt, med hensyn til lejeindtægt ved jeg ikke. Du må som udgangspunkt ikke arbejde ved siden af, din sagsbehandler kan dog tillade studierelevant arbejde i mindre omfang ved siden af, al indtægt over 12000 kr om året modregnes dog i din ydelse. Revalidering sigter som udgangspunkt mod beskæftigelse på ordinære vilkår.

Sidst redigeret af sourceful; 20-11-2015 kl. 05:51.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 11:07   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skulle du ikke køre taxa? Eller var det ikke dig?

Formentlig intet fradrag for lejeindtægter i bolig, man selv bor i. Men tjek det endelig ud.

Sidst redigeret af stampe; 20-11-2015 kl. 11:22.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 11:32   #4
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Læs venligst hele tekst
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 17:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Syntes at det virker mærkeligt, at du den ene dag måske kan komme i fleksjob

Men at den nu overvejer revalidering, da det jo er til folk der skal blive selvforsøgende,

Og som pensionist, burde du jo ikke ligger i den retning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 19:03   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ingen tvinger mig til revalidering. Jeg har været i afklaring forløb hvor jeg har snakket med social konsulent, virksomhedkonsulent ergoterapi, mentor, kompetence rådgiver og speciallæge også IT værkstedleder.
De har ikke nogen mod fleksjob som jeg selv har ønsket.
Men revalidering er også deres forslag. Hvis jeg er interesseret vil de gerne iværksætte et prøve forløb i Handels skole. Afklaringsteam er sikkert bekendt med mine begrænsninger. Jeg har hidtil ikke tænkt mig om revalidering. Det skader ikke at undersøge om det
Jeg regnskabmissægt overskud på udlejning ca 6000 Kr/ md. Vil man trække det beløb fra rivaliderensydelse?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 20:32   #7
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
lovgivningen finder du her https://www.retsinformation.dk/forms...c-047891cadbf8 har sakset det stykke ud der vedrøre arbejde samt indtægter, men tror altså du må spørge kommunen for at få et præcis svar.

Arbejde under revalidering
§ 57. Revalidenden må ikke have andet arbejde, når »Min Plan« gennemføres. Kommunen kan dog tillade andet arbejde i begrænset omfang, hvis arbejdet kan forenes med »Min Plan«.
Indtægter, der trækkes fra i revalideringsydelsen
§ 58. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med indtægter fra andet arbejde, dog kun hvis disse overstiger 12.000 kr. pr. år.
Stk. 2. Ved afgørelsen af, hvad der kan betegnes som arbejdsindtægter, anvendes de regler, der er fastsat i medfør af § 58 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
§ 59. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med indtægter fra løbende udbetalinger fra forsikringer og pensionsordninger, herunder løbende udbetaling af erhvervsevnetabserstatning efter lov om arbejdsskadesikring og efter lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion. Disse indtægter trækkes dog kun fra i det omfang, de sammenlagt med revalideringsydelsen overstiger revalidendens hidtidige arbejdsindtægter.
Stk. 2. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, hvorledes hidtidige arbejdsindtægter opgøres og reguleres m.v.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 20:56   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Lejeindtægt er ikke arbejdsindtægt.gå Det er heller ikke forsikring ligende. Så kan jeg gå ud fra at denne indtægt ikke trækkes fra. eller hvad?
Revalideringsydeles er bedre end sygedagpenge fordi man også får ydelse om helligdage.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 21:17   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Lejeindtægt er ikke arbejdsindtægt.gå Det er heller ikke forsikring ligende. Så kan jeg gå ud fra at denne indtægt ikke trækkes fra. eller hvad?
Revalideringsydeles er bedre end sygedagpenge fordi man også får ydelse om helligdage.
Lejeindtægt kommer ikke af sig selv. Der er/kan være arbejde/ administration vedr. udlejning. Det kan være en individuel vurdering.

Målet er vel at du bliver placeret det rette sted og ikke der hvor ydelsen er størst. Både sygedagpenge og revalidering er midlertidige ydelser. Revalidering sigter mod kortest mulig vej til selvforsørgelse.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 21:38   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Administrativ arbejder udføres af revisor .
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension