K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2015, 17:00   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Enkeltydelse - Indfrielse af boligindskudslån

Jah så må jeg nok bede om et godt råd eller to igen...

Jeg flytter fra Esbjerg til Roskilde her den 1. december i midlertidig bolig (et hotelværelse på en skole 1.12 - 1.2.) og har et boligindskudslån i Esbjerg fra min nuværende lejlighed på lige knap 12000 kr.

I en mail fra Roskilde Kommune, er jeg blevet rådet til at søge om betaling/indfrielse af mit nuværende boligindskudslån, for at gøre mig forhåbninger om at jeg kan få et boligindskudslån til en ungdomsbolig i Roskilde, når jeg starter studie i Roskild 1. feb 2016.
Jeg skal søge det der hedder enkeltydelse.

Efter at have forhørt mig hos mit boligselskab og efter et førsyn, kommer prisen på renovering i min lejlighed måske til at ligge på omkring 6000 kr, dvs. resten går til at dække mit boligindskudslån hos Esbjerg Kommune. Men det er dog ikke noget jeg ved med sikkerhed, altså prisen på renoveringen.

Er chancen for at få indfriet en del af boligindskudslånet større end hvis jeg søger om indfrielse af hele lånet på de næsten 12000 kr?

Jeg har en laaaaang skrivelse/udredelse fra en psykiater, hvor der står at jeg har kronisk, omfattende og langvarig angst, og noget med at jeg er belastet af usikkerheden om min boligsituation. Det er ikke forkert. Det er højest sandsynligt at jeg ikke kan fuldføre min uddannelse, hvis jeg ikke kan få tilskud til ungdomsbolig i Roskilde, dvs ikke har noget at bo i. Det bliver simpelthen mere end jeg kan magte, at starte ny uddannelse og være hjemløs. Jeg vedligger selvfølgelig papirene fra min psykiater til min ansøgning om indfrielse af lånet.

Gode råd til hvordan jeg ellers kan få råd til boligindskudslån til min kommende bolig i Roskilde modtages med kyshånd.

Nåh ja, jeg er på kontanthjælp pt. i Esberg og i Roskilde i januar måned og overgår til SU fra 1.2.2016

Kh

Mig

Sidst redigeret af Desmond007; 17-11-2015 kl. 18:34.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 19:28   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der sker jo ikke noget ved at søge når de ligefrem selv anbefaler det.. men jeg kender ikke nogen der har fået en enkeltydelse til indfrielse af lån.

Det der ellers sker når du fraflytter lejemålet, er at dit indskudslån forfalder - dvs skal betales.

Hvis der er lavet en ordning så kommunen automatisk får udleveret restindskuddet, vil du få en regning på det der mangler, og alt efter økonomi, kan der laves en aftale om afvikling. Har du ikke råd, vil gælden blot følge dig til du har.

Det er rigtigt at du ikke kan få et nyt indskudslån umiddelbart hvis du har et gammelt der ikke er betalt ud, man kan dog stadig søge om det, det er så en individuel vurdering. Indskudslån gives også kun til almene boliger og ikke hvis du finder noget privat.

Hvis dit boligselskab udbetaler restindskuddet direkte til dig, kan du dog bruge det til at betale et nyt indskud, og så afvikle løbende på det gamle indskudslån, som din økonomi er til.

Så kontakt dit boligselskab og hør om de afregner til dig eller kommunen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension